General Motors a anunţat că intenţionează să renunţe la 2.600 dintre salariaţii săi din Europa până la finele anului curent. Dintre aceştia, 2.300 au părăsit deja compania, respectivii angajaţi acceptând deja pachetele compensatorii de disponibilizare, unele oferite pentru pensionare anticipată, altele pentru părăsirea voluntară a companiei. Decizia de a renunţa la 2.600 de angajaţi este strâns legată de reducerile de costuri pe care vor să le aplice americanii de la GM pe piaţa din Europa. Între 2013 şi 2015, GM vrea să reducă 500 de milioane de dolari din totalul cheltuielilor realizate pe această piaţă.
În raport cu anul 2012, cei de la General Motors raportează o scădere de aproape 300 de milioane de dolari a costurilor fixe. Pe lângă concedieri, cei de la General Motors şi-au redus parcul auto deţinut în Europa, alături de stocurile ţinute de dealerii săi. Din februarie până la sfârşitul lunii octombrie, cei de la GM au vândut 100.000 de unităţi care erau fie stocate la dealeri, fie folosite de unii angajaţi.
În plus, GM va mai renunţa la 20.000 de unităţi din flota sa până la finele anului curent.Pentru a rezolva problemele legate de capacitatea de producţie excesivă, cei de la General Motors vor închide uzina din Bochum, Germania, până în 2016. Reprezentanţii GM au subliniat faptul că nu există niciun produs pe care să-l fabrice în Bochum după ce actuala generaţie a lui Zafira Tourer va ieşi din fabricaţie. În ciuda acestor măsuri, General Motors se aşteaptă la pierderi situate între 1.5 şi 1.8 miliarde de dolari pe piaţa din Europa în 2012, după ce au înregistrat pierderi de 478 milioane de dolari în cel de-al treilea sfert al anului curent. Aceeaşi perioadă a anului trecut înregistrase pierderi de 292 milioaen de dolari.
Via AutomotiveNews (înreg.)
- distanta mai scurta de parcurs pana la showroom-ul care contine masina dorita, un pachet de formalitati legale mai subtire si timpul mai comprimat de asteptare pana la predarea actelor si cheilor (elemente care ar trebui sa te lase rece daca iti place cu adevarat o masina si, in numele acestui ideal deosebit, inalt, te simti dispus la orice sacrificiu pentru a o vedea a ta oricum, oriunde si oricand);
- costurile mai reduse de achizitie si intretinere (oare ?);
- consumul mai "suportabil" (oare ??);
- performantele mai "bune" (eh, "v-max" si "plaja", ce altceva?);
- si, vai, curentul de opinie "la moda", cel care acorda note din burta unei noutati sau alteia pe palier auto, pe care vrea sa le impuna cu forcepsul in constiinta publica si astfel se converteste usor in automatisme preferentiale de optare, cumparare si popularizare, dar prea putini "adulmeca" tactica grosolana de manipulare mentala si spiritul de turma exacerbat care pluteste in eter......
In loc de concluzie: GM, te rog sa recuzi imediat preconizatele concedieri (sa fie dati afara numai cei cu adevarat incompetenti, aiurea bugetivori si pagubosi pentru interesele concernului, indiferent de rangul ocupat, dupa cum corect crede si sustine Andrei), caci oricarui dobitoc de patron sau de administrator al unei structuri de stat i se pare azi solutia cea mai la indemana de "salvare" si "supravietuire" a entitatii pe care o pastoreste (eu as adauga si de "ocrotire a profitului personal"), neluand insa in seama adevaratele pietre de moara care-i saboteaza afacerile sau bunul mers al institutiei de stat: propriile tare precum obtuzitatea, diletantismul, rapacitatea, exclusivismul, agresivitatea, nechibzuinta si pripeala......De! orgoliu cat cuprinde; cica ii arde prompt pe indezirabili, dar el ramane cu incapatanare pe metereze (ca sa para mai "persuasiv" in deciziile extreme luate, care ii condamna la suferinta pe bietii angajati care nu i-au gresit cu nimic, isi aroga sarcini si poveri mesianice, cica indispensabile "in aceste momente tulburi") si, automat, calare pe butoiul cu branza (fara el si importanta lui cruciala nu poate exista tara, desigur, dar, cand il surprinzi desfatandu-se fara griji pe Riviera franceza, risipind o caruta de bani pe placeri frivole, bani proveniti neindoielnic din munca fostilor "fraieri" din subordine, tot tara si-o reprezinta ???), fiindca, nu-i asa?, are avantajul unei perechi de bilute in plus, alias putere "legala" de decizie, ca asa l-a fericit mama natura :D
Deci, GM, ar fi o mutare isteata sa mizezi pe curajul riscant (frumos pleonasm!) de a face odata si odata ceea ce se cuvenea facut inca de la inceputuri......adica sa-ti arunci tot arsenalul in poalele coanei Europa; oricum, nimic nu este pierdut - never say never !
Ai spus ceva foarte adevarat, din pacate, in comentariul tau, lucru observat si de mine pe viu si confirmat de americani sadea: anume desconsiderarea de catre clientii americani actuali si potentiali a propriilor marci cand vine vorba de achizitie, acest fenomen pagubos fiind probabil si o cauza pentru care multe marci de import vand mai bine decat marcile locale, nu pe toate segmentele (strazile sunt inca pline de pick-upuri in mare majoritate americane), dar totusi.....vizibil.
Au avut probabil la baza si situatii mai vechi care sa-i indreptateasca sa gandeasca asa (vezi cazul cu Buick-ul LeSabre - fac ce fac si tot la marca ta favorita ma intorc - despre care iti spuneam acum cateva zile la articolul referitor la nemultumirea Renault, VW si Ford fata de garantiile de stat acordate PSA), dar situatia din prezent este total schimbata. Cruze se bucura de apreciere in State, are calitate si design, care il integreaza perfect in gama Chevrolet, dar am ramas masca sa aud pe multi spunand ca este sub Kia Soul... am crezut ca nu aud eu bine. Sau noul Focus catalogat "crappy" fata de ...Corolla, o masina terna cap-coada. La fel cand vine vorba de premium: Cadillac este cotat de insasi clientii americani mult sub concurenta, care acolo se clasifica aproximativ asa:
1. Lexus - detasat (de ce, este peste puterea mea de intelegere)
2. Mercedes, Porsche
3. BMW, Infiniti
4. Audi, Volvo
5. Acura
In consecinta, rar mai zaresti cate un Caddy, in schimb Lexus e la orice pas, ceea ce e frustrant, deoarece gama actuala bazata pe CTS si pe nou-noutele ATS si XTS este cel putin la nivelul lui Lexus. Eu cred ca le lipseste capacitatea de a se face intelesi si de a-si prezenta calitatile catre clienti. De Lincoln nu mai zic, probabil clientii au si uitat ca marca asta, actualmente cam schioapa, mai exista. Este exact ca Lancia in Europa - nimeni nu se mai uita la ea, iar Caddy este cam ca Alfa: are produse noi si competitive, dar lumea le trece cu vederea.
Din cauza acestei gandiri (care daca stau bine sa ma gandesc si in Romania se manifesta la fel de pregnant, unde Dacia inca le pute romanilor) apar periodic stiri de genul celei de fata, cu concedieri de mii de oameni, in timp ce conationalii nici nu se gandesc care este impactul asupra economiei al alegerii unei chinezarii cu care se fataie toata ziua pe strazi.
Ciudat este ca in State, luand in calcul fiabilitatea, americanii isi desconsidera marcile nu doar in fata japonezelor care - lucru unanim recunoscut - si-au construit de-a lungul timpului o reputatie solida in materie de fiabilitate, dar ciudat este, cum spuneam, ca isi desconsidera propriile marci chiar si in fata coreenelor, care, sa fim sinceri, nu au cine stie ce renume in domeniul fiabilitatii. Am regasit in US o isterie de nedescris pentru Kia si Hyundai, sunt realmente topiti dupa masini gen Soul si Veloster.