Esential
62 | de ani a trait marca suedeza Saab. |
3.400 | de angajati are marca Saab in Suedia. |
241 | de milioane de euro este totalul pierderilor inregistrate de Saab in anul 2008. |
62 | de ani a trait marca suedeza Saab. |
3.400 | de angajati are marca Saab in Suedia. |
241 | de milioane de euro este totalul pierderilor inregistrate de Saab in anul 2008. |
Desi mai multe nume importante din industria auto, printre care Koenigsegg, chinezii de la BAIC sau olandezii de la Spyker, s-au aratat interesate de soarta constructorului suedez Saab, General Motors a luat o decizie socanta, dar asteptata de majoritatea specialistilor. Marca suedeza a pierdut 241 de milioane de euro in ultimul an si a vandut doar 93.000 de unitati la nivel global. Cei de la GM declara ca inchiderea marcii Saab este una dintre cele mai dificile decizii pe care au fost nevoiti sa le aplice. Cei 3.400 de angajati Saab din Suedia vor ramane fara un loc de munca dupa inchiderea operatiunilor.
Esuarea negocierilor cu Spyker, ultimul constructor ramas in cursa pentru preluarea pachetului de actiuni, i-au determinat pe americani sa anunte astazi demararea procesului de inchidere a operatiunilor Saab. In timpul negocierilor cu cei de la Spyker, au aparut anumite divergente intre acestia si oficialii GM, elemente care nu au putut fi rezolvate ulterior. Spyker era ultima sansa a marcii Saab sa supravietuiasca, dar producatorul de supercar-uri exotice a renuntat in ultimul moment la aceasta achizitie din cauza unor neintelegeri dintre acestia si General Motors, desi unele voci acuzau probleme financiare la Spyker.
Subsidiarul grupului din Detroit va trebuie sa dea ordin de inchidere tuturor diviziilor sale si sa se pregateasca de un sfarsit, care cu siguranta va ramane viu in istoria industriei auto. General Motors regreta ca nu a reusit sa incheie tranzactia cu cei de la Spyker si precizeaza ca inchiderea marcii Saab nu va fi o procedura de lichidare fortata sau de insolventa si ca vor incerca sa inchida operatiunile producatorului suedez intr-un mod ordonat si responsabil.
Din cei 62 de ani de existenta ai marcii Saab, americanii de la General Motors au fost la "carma" timp de doua decenii.Via | AFP (inreg.)
Totul este piata, economie.
Masini "bune", "rele" sunt eufemisme.
Conteaza daca se vinde ori ba. Daca face profit sau nu.
De fapt, era vorba de Saab."
Nimic din ceea ce vine de la GM nu mai este credibil, asa ca o sa vedem luni ca GM nu numai ca nu inchide Saab, ba il si pregateste cu noi modele.
SAAB nu a murit. SAAB nu va muri niciodata.
Scriem la gazetă sau suntem pe maidan?
Păcat de SAAB. Cei de la GM şi-au bătut joc de imaginea acestei mărci până nu a mai rămas nimic din ea (9-2x, 9-7x).
Fan SAAB 9-5 Aero.
Nu e drept pentru puristii senzatiilor pe 4 roti dar economia are propriul sau mecanism sanitar.
Sa speram ca asta e o lectie din care macar marcile ramase in picioare vor invata ce trebuie.
Asa cum spune si Maka, SAAB doar este inceputul, Volvo, Alfa Romeo, Lancia alaturi de multe altele, au o sansa de a disparea daca nu se vor adapta cerintelor clientilor.
Eu nu spus ca este bine ca SAAB a dat faliment, ca este bine sau ca doream asa ceva ci pur si simplu ca industria auto este intr-un moment de cumpana, urma ca in cativa ani toata specia umana sa se afle intr-un moment de cumpana mult mult mai important decat o simpla marca de masini. Evident... doar prostii se gandesc la viitorul speciei umane, doar prostii spun ca lucrurile merg prost si ca sfarsitul nostru ca specie nu este chiar asa de departe pe cat credem.
Adevarul este ca macar asa, pusi in fata unui final asteptat de multi ani, poate vor avea curajul de a face ce trebuie, nu pentru noi si nici pentru copiii nostrii, ci pentru copiii copiiilor nostrii. Poate va da de gandit aceasta posibilitate, eu personal pot spune ca in fata unui posibil sfarsit urat rau de tot... personal nici nu ma stresez cu disparitia unui "dinozaur" auto.
Weekend placut in continuare, doresc sa urez pe aceasta cale celor din echipa Automarket cat si fanilor acestui site, cele mai sincere urari de bine, multa sanatate si fericire! Sarbatori Fericite!
Din pacate GM n-a stiut niciodata ce sa faca din SAAB. Au distrus spiritul creativ al acestui producator, au inlocuit tehnica inovativa a suedezilor cu platformele de Opel, au incercat sa aduca noi modele, dar rezultatul a fost un fiasco. Nu au inteles niciodata ca nu poti vinde un Subaru Impreza (pe care au pus sigla SAAB si l-au numit 9-2x, model ce a rezistat doar doi ani. A fost produs in Japonia, pana si elementul tipic de Subaru a fost pastrat: motorul boxer, fiind ignorat faptul ca un SAAB adevarat are motor de 2 l turbo) sau Chevrolet Trailblazer (numit 9-7x - a rezistat mai mult de doi ani? In afara de sigla, o masca de radiator desenata in gen SAAB... a ramas cam totul neschimbat) ca fiind masini SAAB autentice si cu preturi ca atare. Au vrut sa aibe o firma europeana cu o imagine puternica, dar au inteles la fel de mult din ea precum acel taran bavarez care s-a imbogatit brusc si, ca sa impresioneze lumea, si-a cumparat un Rolls Royce nou, l-a transformat in camioneta, i-a pus un motor imens de Chevrolet si cara cu ea fan si gunoi de grajd (este un caz real, Rolls Royce a incercat sa cumpere inapoi masina cand a auzit de planurile taranului, dar n-a avut cu cine discuta. Prin urmare l-au pus pe lista clientilor interzisi, macar sa nu mai poata comanda un Rolls Royce nou de care sa-si bata joc).
Faptul ca GM nu stie ce inseamna cuvantul imagine a fost demonstrat clar si de spectacolul cu Opel. La SAAB au incercat sa schimbe tactica, pentru a nu mai fi aratati cu degetul de toata lumea, insa... aceeasi Marie cu alta palarie. Si-au creeat in 2009 o imagine de milioane... Sunt curios ce va fi in viitor cu ei.
Pacat, foarte mare pacat. Nu imi ramane altceva de facut decat sa-mi protejez SAAB-ul cat mai bine pentru a putea savura cat mai mult timp privilegiul de a pilota aceasta masina minunata...
Am observat ca de ceva timp nu s-a mai scris nimic la rubrica „Stiati ca“. Va rog foarte mult sa dedicati acolo un articol despre cel ce a fost SAAB... sunt mult prea putini oameni care au auzit de acest producator, iar cei mai putini stiu despre contributiile sale in lumea automobilistica pana cand a fost acaparat, spalacit si distrus de GM. Acum 20 de ani, cand au fost preluati de GM au fost intr-o situatie critica, insa imaginea SAAB era una intacta iar masinile lor aveau un caracter puternic si o serie de solutii tehnice deosebite. Ar fi trist sa nu aratati cititorilor dumneavoastra faptul ca SAAB n-a insemnat doar probleme, GM si faliment. Va multumesc.
cand o sa vreti sa cumparati un Chevrolet sa va aduceti aminte ca din cauza cui s-a inchis saab
pacat, mare pacat! cei mici dispar,iar cei mari se fac si mai mari..
respect pt proprietarii de saab!
GM le-a mai dat o sansa prelungindu-le viata dar nu au fost capabili sa se redreseze. Daca toti angajati renuntau la 50% din salariu si faceau masini bune era alta povestea dar asa .... isi merita soarta.
Zeci si zeci de Saaburi stau in cimitirele de masini si nimenu nu le vrea nici macar pt $500.
Pt ca nu fac bani astia.
Dar asa place unora cu educatie socialista sa suporte pe cei ce nu se pot suporta singuri.
Donati fiecare cate 1000 de euro catre Saab si va ramane deschis ca eu m-am saturat sa le dau bani din buzunarul meu.