A cincea generaţie a motorului V8 "small block" de la General Motors marchează cea mai longevivă serie de motoare de producţie din lume.
Denumirea de "small block V8" se referă la unităţi care au cilindreea cuprinsă între 4.4 şi 5.9 litri, cu toate că există motoare V8 "small block" care au cilindreea mai marei de şase litri. Prima generaţie de motoare V8 de serie a apărut în 1914 în gama Cadillac, o divizie a General Motors, unităţile respective având o lilindree de 5.429 centimetri cubi. Oldsmobile şi Chevrolet, alte mărci din portofoliul actual GM, au lansat şi ele propriile lor V8-uri în 1916, respectiv 1917.Cea de-a şaptea generaţie a lui Chevrolet Corvette, model care va debuta în ianuarie 2013 la Salonul Auto de la Detroit, va fi primul model care primeşte noul motor V8 de la General Motors. Versiunea Corvette a motorului LT1 are un raport de compresie de 11.5:1 şi asigură un timp 0-100 km/h mai mic de patru secunde. Potrivit unor surse, unitatea livrează aproximativ 450 CP şi un cuplu motor situat în jurul valorii de 610 Nm.
Via Autocar
oare de ce mai apeleaza la sisteme start-stop la un asemenea motor care consuma 25%..........
pe cand V8-urile europene.......de4 sau 5 litri consuna in jur de 16-18%
si in plus au si mai multa putere.........
aceasta generatioe de motoare va fi inlocuita(probabil)dupa 2020.....timp in care v8 ;noastre' au putea consuma in jur de 10-12%
O compresie mai scazuta si o turatie la fel va duce la viata unui motor mult mai mare.
Din pacate acuma electronica mai strica si aceste principii de baza.
Acum ar fi si chestia cu rezistenta pentru ca daca te trezesti in desert unde nu prea e picior de om sau prin Alaska,ar fi bine sa ai pe masina un motor care nu prea are moarte.
Stima,Giga Motors
Exact asa vorbeste un anume presedinte, nu-ti convine poti sa pleci, eu vorbeam de Europa si incercam sa explic dc nu merg aceste motoare aici, nimic mai mult.
@Giga
Nu trebuie sa ne ducem la extreme, vorbeam de cilindree f mare, ca sunt multi care tot latra ca si motoarele de 2 litri sunt prea mari, cele de 3 litri deja sunt istorie, etc...si vezi pe la niste institutii suv-uri care au niste motoare, inclusiv pe la intrunirile din cadrul UE, am vazut pe acolo numai masinute cu motoare de 1.4 ce sa zic, "boborul" sa mearga cu motoare de scutere, merg ei cu motoare mari.
@kumite
Despre traversarea desertului, nu inteleg dc cu-n motor turbo sau cu-n motor de 3 litri de ex, aspirat, nu de 5.7, nu ai putea s-o faci, tranversarea desertului presupune un milion de km? Este f cald si mult nisip, e nevoie de anumite protectii impotriva acestor extreme, in special filtre adaptate pt asa ceva si nu vad ce probleme ar fi, se face inconjurul lumii si cu motociclete de 0.5 litri , hai sa nu exageram. Si numarul optim de supape, ca mi-am amintit, nu este nici de doua, nici de 5, este de 4, folosit de majoritate in prezent, nu este mult mai scump fata de sistemul cu 2 supape, arderea este mai buna, polueaza mai putin si creste puterea, fara " dopaje" adica, dau un exemplu f banal: motorul de pe logan 1.6 mpi vs motorul de 1.6 16v, primul consuma mai mult, accelereaza clar mai lent, diferenta de pret intre cele doua este minima, ok pt logan n-o fi minima pt ca la low-cost conteaza si 500 de euro, dar avantajele cu 4 supape pe cilindru sunt clare, nu e doar marketing.
Cred ca ti-am mai scris, ai nevoie de putina autocritica. Textele tale sunt un amalgam de platitudini si opinii fara legatura cu subiectul real al discutiei.
Cat priveste motoarele v8, da-mi voie sa cred, bazat pe date si vanzari, ca motoarele europene sunt mai rafinate si mai performante. La fel ca si masinile de altfel.
Sunt satul de greturi, si de aici, si din lumea ca atare, considera ca nu ti-am dat nici o replica......
Mersi ca tocmai ai confirmat ceea ce am scris mai sus. Numai faptul ca aloci spatiu si timp generoase comentariilor multidisciplinare pe AM dovedeste ca iti place sa iti citesti creatiile pe bloguri.
De altfel, de ce te-ai obosi sa scrii o jumatate de pagina de replica la adresa mea ca la final sa imi spui sa consider ca nu mi-ai raspuns?
pe subiect - Motorul asta pare a fi salvarea pt ca, Camaro sa se vanda mai bine in EU, oare cat ar consuma in EU ( Bucuresti mai exact ) acest motor cu dezactivare a cilindrilor ?
Vrei sa vorbim despre V8-uri? In primul rand, niciunul dintre noi nu este abilitat profesional in acest sens ! Dar opinii personale ne putem permite. Orice as zice eu sau ai zice tu nu prea face doua parale, deci s-ar cuveni sa incercam amandoi, in paralel, un V8 american si unul european, preferabil cu aceiasi parametri de cilindree sau putere, si de-abia dupa aceea sa ne pronuntam care este "mai" sau "cel mai" dintr-un punct de vedere sau altul......Fara sa ne luam dupa "date si vanzari" ;)
Pretul de rafinarie este mai ieftin in EU doarece salariile sunt mult mai mici si sursa de petrol este mai aproape.
Marea diferenta apare datorita impozitelor ridicole puse in EU pe combustibil.
In US se pune un 28% pe cand in unele tari EU chiar trece de 100% taxe.
Dar asta este alegerea populatiei sa fie furati de guvernanti.
Acuma iar ca cazut pretul cu mult sub $1/litru.
Uneori eu cred ca te faci ca nu intelegi, de parca pe omul de rand il intereseaza pretul de rafinare, il intereseaza pretul la pompa, ca de acolo il cumpara, asadar pretul la pompa in UE este mult mai mare decat in SUA, si nu este alegerea populatiei cand exista un monopol al statului cand pune taxe nesimtite, daca anul viitor Obama pune un impozit pe combustibil dublu si mareste pretul la pompa, e alegerea americanilor? Si vezi ca socialistul Obama o sa mareasca niste taxe pe acolo, ai grija cu bio-dieselul sau cu uleiul de rapita, ce folosesti tu.
Indiferent ca luam in calcul V8 sau 1.6 in linie, orice am dori sa ne cumparam va purta amprenta jafului necenzurat, coroborat "de minune" cu calitatea tot mai scazuta a produselor oferite si cu durata lor de viata dinadins ajustata.......In primul meu post, de sus, am laudat putin acest LT1 si i-am incurajat pe realizatori, dar, in sinea mea, nu sunt sigur ca va fi atat de fiabil ca predecesoarele V8, deoarece GM si-a schimbat maniera de a gandi tehnic, ca toti ceilalti producatori......Cred ca suntem o generatie de sacrificiu, menita a fi jecmanita si a tacea resemnata, dar va fi si mai vai de cei care vor urma dupa noi :(
Faptul ca la noi sistemul este imbecil in sensul in care nu se impoziteaza pretul masinii, asa cum de altfel ar fi normal, ci capacitatea cilindrica, poate sa ne faca sa afirmam ca masinile americane nu-s bune?!!! Pai v-ati intrebat vreodata de ce toate rechemarile in service incep din America? Pentru ca americanului ii pasa mai putin de fite si briz- brizuri, cat de fiabilitate! Pentru ca oamenii aia chiar vor sa mearga din Alaska in Mexic la volan fara probleme. De asta America e cea mai mare piata auto din lume si de asta, chiar si in vremuri de criza, americani vor produce masini de legenda!
cit despre motorul din articol .... e marketing aci .... e vorba de colectionari, motorul in sine nu e gurmand raportindu-l la capacitate, dar modul de dimensionare al americanilor e total diferit de al celorlalti .... "let's make it bigger" e motto-ul lor .... si au si ei diferite marimi pt v8-uri ..... pe care le sti si tu fara sa ti le mai amintesc eu.
Stima!Si am mai vazut si un 'Cuda.Absolut superb.
Multumesc frumos pentru aprecierei. Marturisesc insa ca,desi imi plac la nebunie masinile americane, pana acum nu mi-am permis una. Si asta datorita impozitarii cretine din Romania. Ar mai fi varianta unui pick-up care, fiind considerat masina utilitara, beneficiaza de o taxare mai blanda, insa nu e ceea ce-mi doresc. Pana cand Romania va inceta sa mai fie o tara guvernata de hoti merg cu o japoneza cu motor de peste 2l :) si cu o putere decenta, de care sunt multumit chiar daca nu este un muscle-car.
@mip - Eu nu stiu unde locuiesti tu, insa pana nu vei conduce o masina la viteze de peste 200 la ora, nu vei intelege de ce unii prefera motoarele mari.
@all
Credeti ca peste 30 de ani vor exista colectionari pasionati de masini pe care voi le considerati "decente", cu motoare cuprinse intre 1 si 2 l, ca sa nu coste mult impozitele si asigurarile ??? Nici eu nu cred !!!
"@all" ai pus o intrebare .... vor exista, dar putini, poate atunci se vor colectiona masini cu motoare termice .... indiferent de capacitate, ca s-ar putea sa fie ca dinozaurii ....
locuiesc ..... departe de tara .... si port un dor mareeeeeeee de casa chiar de vi se pare ciudat ! sint in america de nord .... probabil ca unii din voi au banuit asta; acum cunosc mai bine piata asta decit pe cea europeana .... sint totusi 12 ani de la plecare ! oricum, aci nu e voie cu mai mult de 120km/h (~70-75 mph) ..... pot sa iti spun ca am mers cel mai repede cu un bmw serie 3 x-drive .... aveam 180 km/h si se termina autostrada ..... la 160 km/h am luat miinile jos de pe volan .... m-a uimit directia ireprosabila .... cu o americana .... a mea, chrysler intrepid 1994, motor v6 de 3.300 cmc 165 cp .... am mers cu 160 .... ala la 100km/h avea 1.900 rpm, la 120 era 2.100 rpm .... consuma cam 10% vara si 12-13% iarna, amestecat, cam 75% din drum pe autostrada. doar pe autostrada la 120 km/h pe "cruise-control" mi-a luat si 7.5 % .... era un motor de licenta mitsubishi ..... foarte bun, dar avea un punct slab: pompa de apa (am schimbat-o personal de vreo 3 ori; ~ 50$ pompa si 20 lichidul de racire + manopera facuta de mine). eu am tinut masina 5 ani, am luat-o la 240.000 km (pe ceas, ca in realitate numai bunul Dumnezeu stie cit o fi fost) si am dat-o la 310.000 km .... motorul consuma cam 1 L ulei la 7.000 km .... asta am vazut cind am folosit ulei sintetic. era o masina spatioasa, placuta la autostrada si in oras .... dar finetea materialelor si a asmblarii .... lasau mult de dorit ! imi pare rau ca nu mi-am luat un jeep grand-cheeroke si un ford crown-victoria ..... astea sint dupa mine cele mai emblematice masini americane; le vezi aproape in orice film de-al lor ! am citit mult despre ele si am mai zis-o in acest forum: chiar americanii sint satui de problemele masinilor lor .... indiferent de cilindree.
V8 e un motor ce se mai face, dar va disparea in curind .... asa cum a disparut si ford-ul crown-victoria ..... asta e ..... e normal sa fie scoase ..... ori le vor reduce substantial cilindreea ! ca sa iti mai spun ca aci se platesc supra-taxe doar daca motorul e mai mare de 4.000 cmc ! mie mi se par corecte si umane legile europene .... ai motor mare .... plateste ! aci, orice tembel isi ia motor mare ! apoi face pe grozavu pe sosea si habar n-au sa conduca ! au cutii de vit. automate si le e lene si sa semnalizeze ! in fine .... ar trebui sa fie si aci benzina macar de 2 ori mai scumpa decit in europa sa ii invete pe tolomacii astia ca nu ai nevoie de un tanc sa mergi la munca in trafic bara-n bara ! le-am zis unor colegi de munca de motorasele europene si rideau ca narozii ! cum? un motor asa mic? ala nu trrage, ala moare repede, etc .... zic, da uitati-va la japoneze si europenele vindute aci si vedeti ca tin 400.000 km .... voi tineti o masina mai mult ? citi ani va ia sa faceti atita ?
in fine .... sint de acord ca masinile mari si cu motorizari puternice sint faine la condus dar trebuie sa traim cu picioarele pe pamint si sa nu visam la super-masini .... eu personal sint pasionat de masini, dar nu ma intereseaza concep-car, sau muscle-car sau alte chestii, ma intereseaza masini ce le poti avea, destinate utilizarii zilnice ....
@kumite .... nu am condus "magaoaie" asa mari .... sint de acord cu ce pot, dar alea nu-s masini de toata ziua .... nu am uitat ce mi-ai zis de dealer-ul unde muncesti .... as fi curios sa ne spui - de binevoiesti - ce bube au moarele de suzuki ca de subaru am citit multe rele .... vreau sa te mai intreb : v6 de 3500 de la chrysler .... mai e pe curea de distributie sau au schimbat pe lant ? cind aveam eu al meu intrepid erau durabile motoarele dar cureaua aia de distributie era rau dimensionata/executata ca trebuia schimbata la 70-75 mii km .... de aia am preferat 3.300 cmc ca era pe lant cu 4 rinduri de zale ! si crede-ma ca atunci cind ceasul mi-a aratat 265 mii km a trebuit s-o schimb ! la mecanic am vazut lantul ca de la uzura/solicitare era intins cu cel putin o za lungime .... asa ca .... ce sa zic, eu personal banii pe chrysler nu ii mai dau cu 4 - 6 sau 8 cilindrii nu conteaza ....(apropos de dodge-chrysler-jeep, dupa mine sint cei mai de plins din state, ceilalti au venit cu ceva nou, ei .... nimic, au scos modele noi dar pe platforme de capatat, transmisii si motoare .... si mai rau, in afara de hemi nu au scos nimic si am impresia ca-s citeva decenii ! si pe net se dau mari cu magarii gen ca au tinut modelul in tunel aerodinamic si ei cumpara transmisii de la hyundai ! asta a fost cumva in afara ideii, tu iti iei piinea de la ei, dar crede-ma de-ai fi avut tu bataile de cap ce le-am avut eu cu intrepid-ul nu ti-ar mai fi trebuit asa ceva nici gratis !) nu te condamn, dar tu umbli toata ziulica in spatele unui v8 ? nu de alta, dar luna trecuta am cheltuit aproape 400 $ pe benzina .... si am doua de-alea cu ochii oblici si motorase "micute" de 1.8 respectiv 2.0 L .... cind mi s-a nazarii de experiente mai exotice .... mi-oi inchiria si voi iesi mai ieftin si oarecum multumit ca am condus asa ceva. desi .... trebuie sa fie si unde .... aci, nu e ca la arabi la tine unde se poate umbla fara limita de viteza ....
scuze pt lungimea mesajului .... si sper sa nu fiti suparati .... mi-am prezentat experientele personale si sper sa nu va fi sarit mustarul de nu am fost pe aceeasi lungime de unda cu voi .... drumuri bune tuturor !
In alta ordine de idei, sigur esti amator de "americane"?......OK, ai sau ai avut un Chrysler, dar felul cum admiri "europenele" pe considerentul "realist" ca "sunt excelente pentru circulatia de zi cu zi" imi starneste niste dubii pe care, sincer, n-as vrea sa le simt......OK, admit si eu ca grupul Chrysler are niste tinichele (conceptuale) care ii atarna de coada, cum ar fi maniera de design interior si lentoarea motoarelor Diesel de origine italiana, dar eu nu-i calific "vrednici de plans" si "mincinosi". Se perinda si pe la noi destule produse Chrysler, chiar daca multe sunt turnate in......Spania si Italia, dar ma crezi daca te asigur ca n-am vazut nici o "americana" prin service-uri (exceptand Ford, care nu stiu cata aroma "americana" mai raspandeste......) ? Ma rog, poate ma insel eu si tu chiar iubesti masinile de peste Ocean. Chiar si nedestinate "utilizarii zilnice".......
de americane .... am zis mai sus ce mi-ar fi placut sa am. eventual as adauga un ford mustang si unul explorer, de la gm .... nu prea am incredere desi am vazut ca-s destul de bune, .... poate o impala sau un malibu. de la chrysler .... 300 e frumusel si inspira masculinitate si forta, iar grand-cheerooke e un model emblema ....
de europene ti-o zic pe aia dreapta .... mi-as fi luat un volvo .... dar in ultimii ani au fost cu probleme; cele germane sint sofisticate si scupme de intretinut: ex. la golf m-a costat 600$ un schimb de curea de distributie la dealer, la hyundai e 270 ! a trebuit sa schimb radiatorul golfului .... 3 ore de manopera ! trebuie dat jos masca, faruri, etc .... un amic si-a schimbat la sentra lui .... a zis ca in 25-30 min nu are ce face ! masinile franceze si italiene nu le cunosc .... nu ma pronunt. europenele sint altfel la condus .... mai sigure, stabile, finute, elegante .... dar mai scumpe .... de aia nu am mai mers pe ele .... asiaticele sint mai usor de intretinut, la fel si americanele, atit ca americanele au defectiuni mai dese. dar daca le vrei la mina a doua .... sint mult mai ieftine si merita diferenta de pret. deci nu am idei preconcepute .... asta am observat la ele. daca-ti spun ca am vazut intilniri ale pasionatilor de mustang .... si ce masinarii au adus aia acolo ! in fine .... cit de alea .... suparate .... nu-mi mai bat capul .... sint scumpe si acum am alte prioritati financiare ....
de chrysler-ul ce l-am avut pot sa iti spun ca avea o tinuta de drum buna si sigura, era imens, lung, lat .... la drum lung erai ca in pat ! dar transmisia m-a tinut in pioneze 5 ani ! cit am tinut masina .... apoi a ruginit atit de tare ca ma udam tot cind ploua ! a avut si ceva neplaceri electrice .... asta e .... cum a zis kumite undeva .... toate masinile au probleme si recall-uri .....
@kumite .... salut si multumesc ....aci suzuki vine cu motare pe benzina .... atit si-s bunicele .... am un coleg de munca si ala e la al 4-lea grand-vitara .... a zis ca sistemul lor de 4x4 e mult mai bun decit cel de pe rav-4 sau cr-v de ex .... iar chrysler .... aci se fura .... ti-o ia cu "towing-ul" !!!! si nu le mai gasesti .... decit cu noroc prin caraibe ! de pentastar .... l-am si vazut .... da si cu ala nu-s sigur ca e original. iti spun de ce. vw face cu ei ceva furgoneta (routan) si de ani buni vw avea ca si varianta v6 un motor de 3.600 cmc .... asa ca s-ar putea sa fi fost furat de pe la ei .... nu e sigur dar poate fi si asta o ipoteza. chiar am un vecin ce si-a luat anul asta un gc cu motor pentastar pe el .... cica e multumit, dar nu are decit vreo 20.000 km pe masina .... vom vedea in timp cit va fi de bun. un lucru e cert: consumul e rezonabil. el a zis ca a testat ford edge si ala lua 16% si asta cica ar lua doar 13 %. cit despre industria lor auto .... am anumite rezerve .... in fine .... o bruta de care zici tu .... e ceva .... dar cu aia nu-ti faci necazul zilnic .... alea-s de colectie .... iar aci .... astia asa-s indobitociti ca de nu e mare motorul nu e bun .... desi vad si ei concurenta ! americanii .... ca sa razbata trebuie sa se intoarca la valorile lor mai vechi, cind munceau in mod serios .... acum .... totul se rezuma la a face repede bani. calitatea mai poate sta la .... portiera ! din pacate .... o zi buna tuturor !
Stima!
vezi, chiar si titlul acestui articol zice "a 5-a generatie a motorului v8" .... chrysler la a citea o fi ? hemi ala e chiar bun, dar nu am cetit inca de a doua, sau a treia etc .... se zice pe-aci doar ca e legendar ....
respecte si tie !
h
emi a fost interzis in NasCar din cauza puterii.Ceilalti nu mai gastigau.Mai spunea prietenul Dan de numarul supapelor.El spune ca 4 supape sunt ideale.Toti producatorii au renuntat la clasicele distribuitoare de scanteie.Au pus bobine de inductie pe fiecare cilindru.Motivul a fost ca sunt mai putine parti in miscare decat la distribuitor.Asta zic si eu.De ce 4 in loc de doua supape mai mari?Iubesc monstrii americani,iar cel mai mare incovenient este ca nu prea am acces la ele.
Cel mai important lucru este acela cand te lauda cineva .Cand te lauzi singur.....Multumesc mult de tot pentru dialogul civilizat ,care nu a degenerat intr-un dialog "mafia restul lumii"sau "bmw restul lumii"
Toate stima!
din contra, eu le gasesc aci .... dar nu ma prea tenteaza .... acum .... am alte prioritati financiare .... as putea sa gasesc la mina a doua .... dar la cit a urcat acum carburantul .... in plus nu prea-s norocos la masini de mina a doua .... in afara de intrepid nu am tinut o masina mai mult de 3 ani .... ma enerva, mai aveam reparatii neasteptate, am avut si doua "palituri" cu un accord .... de noi sint scumpe .... intre 35-55 mii $ !!! doar masina .... poate peste vreo 5 ani .... vom vedea .... imi pare rau ca tu acolo unde esti nu poti gasi modelele ce ti le doresti dar .... ma gindesc ca de-ai fi printre ele zilnic nu te-ar tenta asa mult oricit de mare amator ai fi .... eu am fost acum vreo 3 ani la un drive test bmw si de atunci .... m-am mai linistit .... incerc sa fiu mai realist ..... imi place automobilul, citesc cu drag despre el dar .... atit, nu-s in situatia sa imi permit sa cheltui banii pe masini si cu rost si fara !
cit despre dialog .... mi-a facut placere .... te-am "ginit" mai demult ca esti altfel, mai cu bun simt, asa ca .... atunci cind ne respectam reciproc se poate vorbi frumos si util si civilizat .... si asa toata lumea are de cistigat !
http://en.wikipedia.org/wiki/Hemi_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_Hemi_engine
cum vei observa si alte companii au utilizat asa ceva, atit ca americanii au mentinut linia si nu au abdicat ....