General Motors vrea să dezvolte un nou vehicul 100% electric, la peste zece ani de la dispariţia lui EV1, primul său automobil de acest gen. Noul model ar promite o autonomie de 320 kilometri şi s-ar lupta cu Tesla Model S, cel mai bine cotat vehicul testat vreodată de publicaţia Consumer Reports şi de organismul independent NHTSA. Data de lansare a noului model anunţat de cei de la The Wall Street Journal este încă necunoscută, reprezentanţii General Motors intervievaţi declarând că respectivul vehicul electric este condiţionat de tehnologia actuală a acumulatorilor, producătorul american ţintind şi un preţ de vânzare de 30.000 de dolari pentru fiecare unitate, ceea ce implică provocări deosebite pentru inginerii săi şi nu numai. Spre comparaţie, un Tesla Model S poate să ajungă să coste chiar de trei ori mai mult, în funcţie de autonomia furnizată.
În prezent, General Motors oferă un vehicul 100% electric pe piaţa din Statele Unite ale Americii, sub forma lui Chevrolet Spark EV.
Acesta are o autonomie declarată de 132 kilometri şi are un preţ de listă de 26.685 dolari pe piaţa respectivă. Modelul anunţat de cei de la Wall Street Journal urma să fie mai mare şi să ofere o autonomie mai mare cu 150%, sarcină pentru care au fost contactacţi inginerii de la centrul de dezvoltare de acumulatori din Detroit al General Motors, proaspăt extins de producătorul american. Până la apariţia respectivului model electric, General Motors mizează pe Chevrolet Volt, un hibrid în serie care nu foloseşte motorul cu ardere internă pentru a se propulsa, această sarcină fiind achitată integral de mtoorul electric din dotare. Volt va primi o nouă generaţie în 2016 sau 2017, spune Dan Akerson, CEO-ul General Motors, moment în care respectivul model va avea o autonomie în modul 100% electric de aproximativ 100 kilometri, în timp ce preţul său de achiziţie va fi redus semnificativ.Via WSJ
dar lasa, grosul banutilor tot de de la rednecks-ii "fara frontiere" ahtiati dupa SUV-urile gen Suburban (predestinat nume) vor veni. GM, ca orice mare corporatie, are tendinta sa se intinda oriunde simte miros de banuti. Cu atat mai multa nevoia de labartare cu cat nisa de piata a fost identificata (financiar) sau cel putin explorata de altii. Pe de alta parte cretina si de neinteles strategia de a testa oceanul tehnologiilor non-conventionale (vezi EV1) ca apoi sa se retraga cu coada intre b..ci si sa sforaie "telectual" ca inca nu e vremea lor. Teorie preluata si de o parte din publicul gata oricand sa-ti demosntreze ca masina electrica inca e o utopie. Bullshit! Dincolo de presiunile sindicale, politice ori venind din sfera petrolistilor GM a pierdut 10 ani din viata electricelelor bazandu-se momentan pe "electricul" Volt si pe Spark aka Scanteiuta
Ma intreb..cand va aparea modelul 100% electric cum il vor numi? Vom asista la alta ridicola campanie de marketing sa invete populatia ce tehnologie extraterestra folosesc ei?
in rest vii cu vii si mortii cu mortii. Unii traiesc in trecut si au impresia ca "viata fara de moarte" e doar in povestile cu zane.
Nu am incredere in GM.