General Motors: ”Opel nu este de vânzare. Continuăm alianţa cu PSA”

de Bogdan Mirică
Luni, 08.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
GM a anunţat oficial că Opel nu este de vânzare, după ce un cotidian italian anunţa că Fiat ar fi interesat de preluarea gratuită a constructorului german.

În urmă cu câteva zile, cotidianul italian ”Il Sole 24” anunţa că Sergio Marchionne, şeful Alianţei Fiat-Chrysler, intenţionează să preia Opel.

Brandul german, aflat sub umbrela gigantului General Motors, nu o duce foarte bine în ultima vreme. Motiv pentru care, CEO-ul italian s-a oferit să preia gratuit Opel şi toate datoriile sale. Potrivit publicaţiei peninsulare, Marchionne vrea să nu plătească nimic pentru preluarea Opel, deşi în 2009 făcea o ofertă financiară pentru acelaşi lucru.

General Motors a ţinut să dezmintă aceste zvonuri lansate de surse neoficiale şi a emis astăzi un comunicat de presă.

Urmareste Automarket
”Opel nu este de vânzare.
GM susţine întru totul Opel
, declară Stephen Girsky, vice-preşedintele GM, în acelaşi comunicat de presă. Acelaşi Girski a continuat: ”Opel este o parte integrantă în cadrul GM şi un pion important pentru succesul General Motors în Europa. Alianţa creată alături de PSA este şi ea pe drumul cel bun.”

Opel nu s-a descurcat foarte bine în ultima perioadă. Potrivit analiştilor de la Morgan Stanley, constructorul german este cea mai mare ameninţare pentru viitorul financiar General Motors. Tocmai de aceea o separare este agreată de tot mai multe voci. Acelaşi Morgan Stanley susţine şi că Opel va pierde câte un miliard de dolari pe an, până în 2021.

via automotivenews

Comentarii (11)

  • Ei, analistii de la bla bla, sunt tot aia care sustineau , inainte de 2009, ca de alde Goldman Sachs sunt "stabile si cu rating maxim"? Pai cum sa piarda GM cu Opel un miliard pe an inca 10 ani de acum incolo, in conditiile in care si-n ultimii 10 ani tot atat a pierdut, adica nimeni nu-si permite 20 de miliarde pierderi in 20 de ani, nici macar GM. Oricum tare si oferta lui Marchione, sa preia gratis Opel.
    10 1
  • cum poti sa vinzi o firma ca dupa vw e printre cele mai vandute din europa si din lume sub diferite sigle ?
    13 10
  • Giga Motors
    @logic, ti-ai pus o intrebare retorica si......logica. Si tu, Dane, ai dreptate. Or fi pierderi inerente, dar nu la acel plafon vehiculat, plus ca poate fi vorba la mijloc si de intoxicare mediatica......pe alocuri sponsorizata de rivali :D Una peste alta, propunerea domnului Marchionne frizeaza neobrazarea si ma mir ca i-a trecut prin minte o nazbatie ca asta......Cumva simte ca Fiatul lui nu prea face purici, adica nu se ridica neam la rangul lui Opel, si, in consecinta, ar vrea sa profite putin de pozitia solida pe piata europeana a marcii germane ?......Evident ca GM i-a retezat-o scurt si fara discutii. Sper sa nu mai auzim vreodata de nici o potentiala vanzare a lui Opel, deoarece stie exact managementul GM ce trebuie facut de-alungul anuntatului program de revigorare pentru urmatorii 10 ani......Ah, ma rog, cei din Detroit vor umbla sigur si la cutiuta cu surprize globaliste, dar, ca simpli fani, n-avem ce face pentru a schimba situatia......Nu te poti impotrivi bolovanului care se rostogoleste spre tine, dar te poti feri lejer din calea lui......
    6 6
  • AndreiRN
    GM trebuie sa faca cu Opel ce face si VW.
    Adica sa mute productia din germania in China sau India pt a face profit.
    4 3
  • Giga Motors
    Andrei, doar stii ca GM s-a dedat inca de acum 10 ani la mongolizarea capacitatilor sale de productie......Cred ca te-ai prins ca eu mizez pe masini GM construite exclusiv in America de Nord (calitatea nu sufera prea mult daca sunt realizate si in Mexic sau Canada). Sunt sigur ca nici tu n-ai accepta in ruptul capului ca marca ta favorita, Dodge, sa fie corcita cu tehnica sau tehnologie Fiat si ca n-ai vrea-o plamadita in fabricile concernului italian. La fel gandesc si kumite, commodore si altii ca ei. N-avem cum sa ne opunem taifunului globalizant......De aceea, s-ar cuveni sa ne dedicam pasiunii retro......Simplu, temerar si concret.
    1 1
  • @ Giga Motors .... ti-am mai scris .... de mult timp : de ex. dodge isi "corceste" tehnica cu altii ....au facut-o cu mitsubishi, hyundai, mercedes, acum cu fiat pt un simplu motiv : nu-s in stare sa conceapa o transmisie buna sau un motor serios. uita-te pe site la dodge canada si vezi ca ei spun despre dart .... motor cu tehnologie fiat si transmisie de hyundai ! si-mindri de asta !!!!!! cum poti fi ? cind dovedesti ca esti incapabil ? pot scrie apoi ei ca au tinut caroseriile in teste aerodinamice daca nu-s capabili sa faca o "inimioara" buna ?GM ia de la Opel cam tot ce e 4 cil. , Ford ia de la europeni - macar ei au propria marca acolo - .... americanii au creeat globalizarea, ei acum vor sa isi mentina profiturile la niste cote prestabilite .... asta e .... pacat ca nu mai au creierasele alea ce au creeat cindva niste legende in automobilistica .... la americani scopul scuza mijloacele .... si asta de mult-mult timp ! asa ca in concluzie e de ales: ori continui cu "taifunul" ori o dai pe retro .... acuma totul depinde de cheltuielile ce doresti sa ti le asumi .... respecte pt. parerile si opinile tale si ale celorlalti participanti !
    3 0
  • Giga Motors
    @mip, mi-am insusit observatiile tale de bun simt :) Nu-s un tip orgolios; consider ca de la fiecare pot invata cate ceva, si bun, si mai putin bun......Am avut un Aveo din 2008, si, cum ma folosisem inainte si de Matiz, normal ca nu prea am sesizat diferente si nu le-am simtit ca tinuta de drum......Consumul era convenabil, dar, man......in viata mea n-am pomenit cutie de viteze mai oribila ca la acel Aveo ! Paraia ca toti dracii, treptele "intrau" intotdeauna greu (si doar ambreiam complet). Mi-am dat seama ce pacalici am fost......Paradoxal, Lacetti se conduce......splendid. GM n-a imbunatatit Chevrolet-ul, ci a stricat......Daewoo-ul. Acum insa mi-am propus sa vizez o masina GM veche de cel putin 14 ani......Am simulat deja pe calculatorul taxei de mediu cam cat m-ar costa si, avand in vedere ca ma orientez catre Euro 3, nu m-am......speriat :) 5000 €, cu tot cu taxa aia pacatoasa - pot sa fac un efort......In fine, ce zici de urmatorul top global al fiabilitatii pe care l-am gasit undeva pe net: 1. Toyota 2. Mercedes 3. Buick......Ciudat, nu?
    1 2
  • AndreiRN
    Eu am trecut de multi ani pe retro si incet dar sigur imi castig si independenta de combustibil producandu-mi singur cat am nevoie si avand numai masini care nu necesita inspectia guvernamentala de poluare sau orice altceva. Am o colectie de 11 vehicule si sper sa-mi ajunga pe 20 de ani. Mai bine cumpar de la SH decat Made in China.
    1 0
  • @Giga Motors .... Salut .... e o placere sa "vorbesti" cu un om care e modest si nu infumurat, care vrea sa iti ofere ceva care ti-ar putea fi de folos chiar daca lui i-a luat mult timp ca sa afle rezultatul (bun sau rau) ! sint destul de rari in ziua de azi .... ori poate dau eu de ei mai greu !
    topul de care zici .... intr-adevar ciudat. Sint 3 constructori de pe 3 continente si nu-s chiar intru totul de acord cu el pt. ca in fiabilitate sint centralizate pe diferite criterii problemele survenite pe masini. problema aci dupa mine e f. discutabila: ex. defectele sint diferite, minore, majore, electrice, mecanice. intr-un clasament ca asta defecti e si daca e ars un bec .... deci .... e discutabil .... cel putin dpmdv ....
    apoi depinde de unde se iau sursele .... americanii folosesc niste surse, nemtii altele. vezi nemtii spun ca verifica datele service-urilor de la inspectiile periodice si spun ca masina x e sau nu fiabila ca a esuat sau nu testul avind un nr de probleme gasite la verificare ....
    cei de la "consumer reports" din sua, ei iau tot asa date de la service, dar nu ca nemtii, ei centralizeaza datele referitoare la problemele si reparatiile facute pe masini cu o anumita vechime ..... de ex. intre 1 an si 3 ani sau 5 .... daca au sau nu ca si nemtii sistem de verificare periodica nu stiu, in canada este in aproape toate provinciile ....
    dar sa sti ca sint diferente intre cele doua tipuri de realizare a topului fiabilitatii !
    asa ca noi ca si consumatori ce putem face ? sa "tragem cu urechea" la ce spun unii si altii si asa ne formam o imagine orientativa si apoi in functie de asta luam decizia de a cumpara sau nu o anumita marca sau model .... in functie si de nevoile personale si de preferinte (x vrea musai o masina confortabila, y vrea doar fiabilitate, z vrea experienta de condus superioara).
    De la asiatici toyota e f. buna, mercedes-ul ... in ultimii ani a cam fost penalizat de electronica ultra-sofisticata, Buick .... e o marca bunicica dar in de vreo 2-3 ani au cam inceput sa copieze pe fata de la opel si iau de-a gata cam multa munca de-a lor ceea ce nu mi se pare corect.
    stiu ca la un moment dat era plin de taxiuri cu modelele Le Sabre, Century si Regal. Chiar eram pa punctul sa schimb chrysler-ul meu intrepid cu un Le Sabre ca gasisem unul in stare buna si nu avea nici multi km pe el .... erau acele modele ce aveau motorul tau favorit 3.8L de vreo 200 cp .... pina la urma am renuntat, oarecum de gura nevestii ....
    cit de modelele ce le-ai avut .... nu le-am condus .... dar nici nu mi le doresc .... eu prefer sa schimb marcile auto .... am avut chrysler, honda, nissan, vw, iar acuma hyundai .... cea mai ieftina a fost chrysler-ul .... dar cu cele mai multe batai de cap .... oricum, acuma nu stiu ce as alege cu incredere de la americani .... cit despre europeni sau ceilalti .... sint niste masini care trebuie sa ne slujeasca noua nu noi sa le fim slugi .... daca ai taxe de mediu .... inseamna ca esti prin ro .... eu care gindeam ca esti ratacit prin america de nord .... o masina ce-ti doresti ar fi acolo o raritate si chiar de colectie .... va trebui sa iesi cu ea doar duminica .... sa te tina cit mai mult .... s-auzim de bine si s-avem drumuri bune cu totii !
    2 0
  • Giga Motors
    @mip, am citit cu atentie si placere randurile tale si, intr-adevar, admit si eu ca fiabilitatea a devenit un concept prea complex in conditiile economice de azi, cand se cauta doar satisfactia imediata, frenezia momentului si narcoza high-tech, deci aproape nimeni nu mai ia in calcul valoarea unei masini care sa se evidentieze in timp, dar este un fapt explicabil: se inregistreaza un regres accelerat al culturalizarii auto, desi, paradoxal, traim in plina epoca de explozie informationala !! ......Cat despre preferintele fiecaruia, ramane valabila mai vechea butada: de gustibus non disputandum :) Zici ca ai avut Chrysler Intrepid? In Meltenica, cine mai conduce la ora actuala modele strict americane ale lui GM, Ford si Chrysler se poate lauda ca are parte de exclusivism autentic :) Din pacate, cele trei puteri americane sunt absorbite acum de vartejul mercantilismului, desi unii manageri ai lor mai devotati cauzei se straduiesc sa pastreze identitatea de sine a companiilor pe care le slujesc. Dar, fiindca, in definitiv, subiectul acestui topic este Opel, desi ma atrag Vectra B, Insignia si Astra, prefer sa-mi aduc aminte de acele masini glorioase ale celei mai vechi marci din lume......
    1 0
  • @Giga Motors .... nu-s exclusivist deloc .... nu mai sint prin ro .... de vreo 12 ani .... aci exclusivist esti de ai europene .... modelele europene .... le stiu doar de pe net ....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru