General Motors nu va renunța la motoarele termice în ciuda tranziției către mașini electrice

de Tiberiu Safta
Luni, 21.11.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit președintelui General Motors, Mark Reuss, gigantul american nu este dispus să renunțe la motoarele termice, în ciuda planului său de electrificare a mărcilor din cadrul grupului. Cel mai probabil, motoarele clasice vor rămâne în dotarea camionetelor și modelelor de dimensiuni medii și mari produse de Chevrolet și GMC.

Cei mai mulți producători de automobile se pregătesc să pășească spre epoca electrică. Asta înseamnă o gamă exclusivă de modele cu zero emisii, iar majoritatea numelor mari din industria auto vor renunța la motoarele termice.

Există, însă, și companii care nu vor renunța la aceste motoare prea curând. Printre acestea se numără General Motors, gigantul american care deține mărci ca Chevrolet, Cadillac și GMC. Potrivit declarațiilor făcute de Mark Reuss, președintele grupului american, General Motors va păstra motoarele clasice chiar și după ce își va pune la punct planul de electrificare a mărcilor.

Este foarte probabil ca motoarele termice să rămână în dotarea camionetelor produse de Chevrolet și de GMC, marca specializată în vehicule utilitare. De asemenea, propulsoarele clasice vor fi disponibile în continuare și la modele de dimensiuni medii și mari, așa după cum a declarat Reuss.

Câștigurile rezultate din vânzările de modele noi cu motoare termice vor fi investite în dezvoltarea viitoarelor modele electrice.

Președintele gigantului american a mai adăugat că rezultatele din urma acestor investiții vor fi văzute abia din 2025.

General Motors dorește să livreze nu mai puțin de 400.000 de vehicule electrice în America de Nord până la finele lui 2024 și până la un milion de mașini cu zero emisii până la jumătatea deceniului.

via Motor1

Comentarii (6)

  • Seriff
    Logic, nu zau, cine va miza doar pe electrice va da faliment, cei de la GM stiu asta, altii nu vor sa vada realitatea, dar o vor vedea cand vor fi pe ultimul loc la vanzari.
    19 5
  • Incet incet, o pastreze toti motoarele termice.
    Daca un Spring facut in China costa cat un pick-up hibrid Ford Maverik facut in Mexic, e clara treaba cu electrificarea.
    14 4
  • Un milion de electrice pentru GM pana in 2025 este aproape zero. Nu sunt clienti dispuși să plătească pentru asemenea soluții. Este un dealer mare de SH aproape unde stau si are peste 300 masini la vânzare tot timpul. Este genul de dealer unde găsești si masini peste 100.000 USD. Am oprit sa văd ce-i cu cele 5 Tesla care erau la vânzare si a început sa ma aburească cu de toate pana i-am spus ca am alergie la așa ceva si a lăsat-o baltă. L-am întrebat de Mercedes si BMW si mi-a spus ca ma pot trece pe lista de așteptare…helllooo pentru un SH cu motor be benzina.
    Revenind la Tesle, zicea ca vin oamenii, se uita, mângâie ecranul si-si iau benzinare. Tesle sub 3 ani cu maxim 30.000 de km si la jumate de preț, nu se caută… O sa treacă si valul cu model Y in Europa si mai vedem. In a 2-a jumate a lui 2022 s-au livrat si încă se livrează ce s-a comandat chiar si anul trecut. O sa aflam ce poate piața din Europa in maxim 6 luni. In China zero subvenții de la anul (adică o luna jumate), Tesla caută soluții “la export”. Acțiunile Tesla in 6 luni de la 380 la 170… BMW de la 100 la 83, Mercedes de la 75 la 61.
    Musk mai are 14% din Tesla… cum așa dacă-i viitorul??? În curând aflam ca el de fapt se ocupa cu altceva, duce turiști in spațiu…
    18 7
  • Si Toyota s-a "dus in cap" pe bursa. De la sub 1900 JPY in martie la 2100 in prezent.
    10 2
  • Mircea Badea
    eu cred ca ar trebui sa renunte la masinile mari. o taxa speciala le-ar rezolva imediat.
    1 7
  • Cât ești de naiv Mircea… ce-i care-si iau asemenea hardughii sunt cei care “fac” taxele si cam hotărăsc ce si cum se face in general, se cheamă bogați influenți. Indiferent cine-i la butoane in spatele lor sunt aceiași oameni care hotărăsc ce se face si ce nu.
    De ce crezi tu ca si-a luat Musk Twitter?… de ce n-a mai făcut 5 fabrici si sa rupă tot? Sa producă electrice la 15.000 USD si cu autonomie se 500 km (reali).
    Posibil sa-si fi dat si el seama ca nu se poate… ce zici?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru