General Motors se pregătește de cea mai mare restructurare din istoria sa. Cel mai mare producător de mașini din Statele Unite nu a reușit să-și revină din punct de vedere financiar chiar și după ce a vândut brandurile Opel și Vauxhall și toate operațiunile europene către grupul PSA.
Șefa GM, Mary Barra, a anunțat luni că 5 fabrici din America de Nord sunt pe punctul de a fi închise, iar 15.000 de angajați trebuie să fie dați afară pentru ca General Motors să obțină banii necesari pentru investiții în noi tehnologii și servicii digitale.
Uzinele ce vor fi oprite în 2019 sunt Lordstown Assembly și Detroit-Hamtramck Assembly din SUA, respectiv Oshawa Assembly din Canada, care nu vor mai avea alocate noi produse. De asemenea, uzinele de motoare din Maryland și Michigan, SUA, nu vor mai produce nimic și rămân în așteptare.
Modelele care sunt produse în aceste uzine, Buick LaCrosse, Cadillac CT6, Cadillac XTS, Chevrolet Impala, Chevrolet Cruze și Chevrolet Volt vor fi scoase de pe piață începând cu 2019.
Mare parte din acestea sunt fabricate pe platforme ce au fost dezvoltate de Opel.General Motors vrea să taie costurile cât mai mult și să dubleze investițiile în dezvoltarea mașinilor electrice și autonome în următorii doi ani.
Via Reuters
...Numele lui Numele Annette Winkler (Smart) ori Linda Jackson (Citronelle-DS) vă spun oare ceva?!
Missis Mary Barra ar face deci mai bine să se auto-concedieze, că spectrul pensiei prea mici nu cred să o terifieze. :-)
1. Scuze pt. repetările parazitare-n commentul anterior, da-s în curs de împrietenire c-un zmarfon :-) mai dăștept ca mine se pare.
2. Mary Barra anunța 15% concedieri, și nu 15.000 de angajați trimiși acasă !! Iar GM avînd (la finele lui 2017) 180.000, mie-mi dă 27.000 concedieri.
...Asta doar într-o primă fază, fiindcă *autonomia nu salvează prăvălia* - ba chiar dimpotrivă...
Vindem, închidem, desfiinţăm! – mai ştiţi şi altceva? Fisher Body, Buick City şi Olds Lansing Car Assembly – complexuri, fabrici şi departamente R&D de înaltă calitate, recunoscute şi apreciate de specialişti şi pasionaţi, dar nimicite de un management ocult şi imbecil, care nu cunoaşte bariere de timp sau diferenţe ideologice…
Sincer, mă simt prea mâhnit ca să continui…