General Motors va investi peste două miliarde de dolari pentru extinderea uzinei din Detroit-Hamtramck, acolo unde va construi o serie de modele electrice.
Primul pick-up electric din istoria GM va intra în producție la sfârșitul anului 2021, potrivit anunțului oficial. Ulterior, americanii vor lansa alte pick-up-uri și SUV-uri, toate 100% electrice.
În plus, General Motors a confirmat și producția pentru Cruise Origin, vehiculul electric și autonom ce a fost dezvoltat împreună cu Honda, menit să fie folosit într-un serviciu de ride-hailing de tipul Uber sau Lyft.
Fabrica GM menționată va fi dedicată exclusiv producției de mașini electrice, investiția urmând să ofere peste 2.000 de locuri de muncă.
Via Motor1
astept iluminari de la dl inexorabil ca sigur il inerveaza si stirea asta doar e cu gm si fara nici macar un V6 darmite V8.
Apropo de uzina pomenită în articol: acolo s-au asamblat ultimele Buick-uri adevărate (chiar dacă aveau tracţiune faţă), recte modelele LeSabre şi Park Avenue, veritabile capodopere ale siguranţei rutiere şi ambele tributare nemuritorului motor Buick 3800 V6. De fapt, cât timp voi respira, îmi voi dori cel mai ardent următoarele maşini (în funcţie de scopul urmărit), fără să survină vreo modificare de viziune/atitudine:
● utilizare personală zilnică: Buick Park Avenue Ultra (240 CP) – ca alternativă: Buick LeSabre (205 CP); am renunţat definitiv la fixaţia de a căpăta un LaCrosse; pur şi simplu acesta nu “emană” a Buick, oricât aş încerca, de dragul emblemei Trishield, să-mi conving conştiinţa;
● lux (sau pentru evenimente deosebite): Oldsmobile 98 Regency Brougham (până în 1984, cu oricare variantă de motor Olds V8 pe benzină) – ca alternativă: Oldsmobile Delta 88 Royale (desigur, tratată tot selectiv d.p.d.v. al dimensiunilor, al tracţiunii şi al motoarelor);
● sport: Buick Regal Grand National/GNX (Insignia – cu sau fără semnătură OPC – reprezintă doar o autoconsolare, deşi mă îndârjesc să sper că voi reuşi marea lovitură odată şi odată) – ca alternativă: Oldsmobile Achieva SCX (ar fi fost imposibil să nu vizez şi motorul Olds Quad 4);
● deplasări în grup şi/sau având greutăţi de transportat: Oldsmobile Custom Cruiser (până în 1990, cu opt locuri şi fiind valabile aceleaşi cerinţe tehnice precum în cazul lui Olds 98/88), preferabil cu cârlig de remorcare – ca alternativă: Buick Electra Estate Wagon din 1975/76, alias cel mai lung break din istoria automobilului;
● aventuri 4x4: GMC Jimmy, cu motor Chevrolet bloc-redus 5.7 V8 (presa speculează că, totuşi, NGMCO se gândeşte să nu lase Jeep Wrangler cu pronunţată amprentă Mopar şi preconizatul Ford Bronco să cucerească piaţa locală; oricum, mi s-ar părea straniu ca tocmai etalonul Chevrolet K5 Blazer să fie exclus din vedere, dar n-aş refuza ideea unui nou Jimmy, numai să nu scadă prea mult cilindreea…RenCen nici nu s-ar putea agăţa de vreun motiv plauzibil în acest sens, mai ales că ar fi prea puţin probabil ca Măriuca & prietenele feministe să ţintească Europa).
PS. “Our electric future is now” ? Honestly, I don’t give a shit about your future.