General Motors atinge 500 de milioane de maşini produse şi anunţă noua generaţie Opel Astra în finalul lui 2015

de Mircea Meșter
Marti, 05.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sărbătoare la fabricile General Motors din întreaga lume: constructorul american este primul care atinge borna de producţie 500 de milioane. GM a avut nevoie de 97 de ani pentru această performanţă.

Cu trei ani înainte de sărbătorirea centenarului companiei, General Motors anunţă astăzi atingerea unei borne de invidiat pentru orice constructor auto al lumii: 500 de milioane de maşini produse din 1908 până acum. GM devine primul producător care atinge acest reper, constructorul american oficializând momentul prin invitarea unor clienţi fideli în cele mai importante fabrici proprii din întreaga lume: Europa, America de Nord, America de Sud, Asia, Africa şi China.

În Europa, uzina sărbătorită este cea din Russelsheim, acolo unde Opel - singura marcă din portofoliul GM rămasă în Europa - a scos de pe linia de producţie chiar exemplarul sărbătorit: un Zafira Tourer înmânat unei cliente din Germania care a scăpat cu câteva zgârieturi în urma unui accident grav pe care l-a suferit cu doar câteva zile înaintea momentul festiv la volanul unui Opel Astra. Anna Dionysius a avut ocazia de a prelua maşina chiar de pe linia de producţie, în prezenţa celui mai înalt oficial Opel, CEO-ul Karl-Thomas Neumann.

Ferrcita posesoare a unui exemplar Zafira Tourer nou şi CEO-ul Opel.

Esential 1908 este anul lansării General Motors.
500 de milioane de maşini a produs grupul american până astăzi.
De altfel, Opel este parte integrantă din istoria General Motors, sub logo-ul mărcii din Russelsheim fiind construite până acum 68 de milioane de maşini.
Opel produce maşini din 1899 şi s-a alăturat grupului GM 30 de ani mai târziu. 

"Pe parcursul anului 2015, ne așteptăm să vindem mai mult de 1.000 de vehicule noi în fiecare oră, timp de 24 de ore pe zi", a declarat Mary Barra, cea care conduce destinele General Motors din ianuarie 2014. "Acest ritm va cumula aproape 10 milioane de autovehicule, mai multe decât oricând în istoria noastră. Privesc acest extraordinar volum de 10 milioane ca pe 10 milioane de oportunități de demonstra ce fel de companie suntem și de a spune mulțumesc", continuă oficialul grupului american, prima femeie care a reuşit să se impună ca CEO al unei mari companii auto în istoria industriei.

Noua generaţie Opel Astra, confirmată pentru toamna acestui an

Liniile noii generaţii Astra vor fi inspirate din cele ale conceptului Monza, pe care Opel l-a prezentat în 2013 la Salonul de la Frankfurt.

Momentul sărbătoririi celor 500 de milioane de maşini a fost bifat şi cu un anunţ oficial: Opel va scoate pe piaţă noua generaţie Astra în toamna acestui an. Modelul urmează să fie prezentat cel mai probabil la cea de-a 66-a ediţie a Salonului Auto de la Frankfurt, care are loc în luna septembrie a acestui an la o aruncătură de băţ de Russelsheim, sediul central al mărcii Opel. "Vă promit, iar promisiunea este făcută și în numele celor 35.000 de angajați: acest autovehicul va încânta din nou clienții, iar marca noastră va câștiga un număr mare de fani", spune Karl-Thomas Neumann, CEO Opel.

Opel şi GM au o istorie lungă şi în România

În România, Opel este prezent ca marcă încă dinainte ca brandul german să facă parte din General Motors, primele reclame din presa vremii fiind culese de Bogdan Coconoiu, preşedintele Retromobil Club România, încă în 1912.

"Cel mai robust şi cel mai sigur automobil pentru toate scopurile" era vândut pe atunci la Bucureşti de Societatea Anonimă Română de Comerţ, care se prezenta ca "reprezentanţă generală a fabricei Opel Russelsheim a/M".

Opel şi celelalte mărci ale Grupului GM au continuat să fie vândute în România şi în perioada interbelică, atunci când modele precum Opel Olympia, Opel Pullman şi Cadillac La Salle erau prezentate în publicaţii precum Motor sau Adevărul. Tot aici, câştigarea raliului Cupa Carpaţilor de către Chevrolet era utilizată ca un vector de imagine pentru această marcă.

Una dintre reclamele apărute în presa vremii. Pentru mai multe astfel de imagini, click pe fotografie pentru a intra în galeria foto.

Comentarii (5)

  • Felicitarile mele GM ! Intotdeauna vei ramane compania mea auto preferata!
    13 4
  • Foarte inspirata mi se pare referirea la prezenta marcii Opel in Romania interbelica si prezentarea reclamei dealerului Leonida&Co. Pentru cei carora evocarea unor momente din trecut, adaug faptul ca fondatorul comapaniei respective Leon Leonida, este unul dintre pionierii automobilismului din Romania atat in ceea ce priveste comercializarea de automobile cat si in ceea ce priveste sporturile cu motor. Cladirea superba a atelierelor Leonida poate fi admirata si azi in piata Vicroriei, la intrarea pe Bulevardul Aviatorilor. Acolo nu se reparau doar automobile Opel, ci se si anasmblau autobuzele utilizate de STB (fostul RATB). Cladirea functioneaza si azi, fiind tot service auto, consecventa si probitatea morala a actualilor proprietari care nu i-au schimbat destinatia in ciuda zonei extrem de scumpe, cu potential imobiliar urias (palatu' lu' ne Gigi e la doua sute de metrii mai in fata), fiind demna de toata lauda. Din cand in cand, in fata service-ului Aviatorilor, mai poate fi admirata cate o frumusete a anilor '70, frumos restaurata.

    Un alt amanunt pe care nu trebuie sa-l trecem atat de usor cu vederea este acela ca, in reclama respectiva, este mentionat faptul ca un Opel Olympia, masina de inceput de gama, costa in perioada interbelica 140 000 de lei, asta in conditiile in care in acele timpuri care parca in mod intentionat se doreste fie a fi uitate, fia a nu fi pomenite, salariul un profesor dupa definitivat era de 8000 de RON, in conditiile in care Romania abia isi vindeca ranile lasate de primul razboi mondial.
    10 0
  • Erata: "li se pare placuta" intre "carora" si "evocarea"
    2 2
  • Tot respectul pentru concernul american. Bravo,GM. În scurt timp vom vedea noua generatie Camaro,d-abia astept!
    7 2
  • Nea Şaibă
    Da, sigur: o supercompanie este General Mortos (anagramare in memoria celor care au murit din cauza smecheriei cu cheia de contact…). Pentru @inexorabil si altii ca el: lasati-va de pasiunea pentru acest colos bolnav. Nu incape indoiala ca a insemnat ceva cu adevarat valoros pana prin anii ’70…pe urma a inceput sa mizeze pe scaderea calitatii de ansamblu in favoarea acumularii profiturilor, la loc de frunte figurand idiotenia aia cultivata cu patos (rebadging), ceea ce a dus la distrugerea unor marci de renume care isi pretuiau individualitatea, precum Saab, Oldsmobile si Pontiac (dar si Buick este o victima), totul culminand cu rezultatele groaznice de la testele de siguranta de dupa ‘95, cand Chevrolet si imitatiile sale au esuat chiar la americani acasa, mai ales in curtea IIHS.

    Acum, toate produsele GM par destul de sigure, dar design-ul nu ma iese in relief ca altadata, deoarece, ca si in cazul colegilor de la Ford si Chrysler, globalizarea si uniformizarea au devenit litera si spirit de lege interna. De fapt, cu foarte putine exceptii, masinile actuale, indiferent de constructor, impartasesc un aspect fad, comun, neatractiv, dar ma bucur ca etalonul in materie (scoala italiana de design) inca tine stindardul sus.

    In concluzie, in viziunea mea, GM inseamna doar (filosofie, productie si calitate de) masa. La fel si celelalte companii de mare anvergura de pe Glob, ca sa fiu onest pana la capat.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru