În săptămâna care tocmai s-a încheiat, am avut ocazia de a face cunoștință cu noul logo Kia. O alegere controversată pentru cei mai cârcotași, un semn clar de evoluție, cel mai probabil către un viitor tot mai electrificat. Nu doar sud-coreenii gândesc astfel, ci și americanii.
Avem parte de un nou logo. De data aceasta este vorba despre noul logo al conglomeratului american General Motors. După aproape jumătate de secol de activitate, logo-ul actual al General Motors este scos la pensie. Locul său este luat de un logo nou, digitalizat, care anunță și o nouă strategie de marketing, botezată „Everthing In”.
„Sunt momente în istorie când totul se schimbă. Suntem de părere că ne aflăm într-un punct de cotitură în adoptarea vehiculelor electrice de către marea masă a populației. Mai mult ca niciodată, compania noastră are soluțiile, capacitate și tehnologia de a le oferi tuturor o mașină electrică. Noua identitate de brand și noua campanie reflectă asta”, a declarat Deborah Wahl, directorul departamentului global de marketing General Motors.
Deși păstrează forma generală a vechiului logo, literele au fost schimbate.
Ele încearcă să evoce „un cer senin, al viitorului în care emisiile vor fi zero”. De asemenea, litera „M” face referire la platforma Ultium, cea care aduce baterii cu o tehnologie nouă, în diverse forme, cu diverse tipuri de încărcare. Practic, o platformă scalabilă pentru vehicule prietenoase cu mediul, așa cum am văzut și în cazul altor producători.De asemenea, noua campanie de marketing „Everything In” își propune să aducă noi clienți brandului, acei clienți doritori de mașini electrice. Ea presupune și lansarea a 30 de modele noi, 100% electrice, sub diferite branduri ale conglomeratului General Motors, până în anul 2025.
via General Motors
Într-o lume din ce în ce mai urâtă și mai extremistă - sigle pe măsură.
Apoi : "litera „M” face referire la platforma Ultium" - adica !? ..sa-nteleg ca (micul)gm nu mai vine de la General Motors ?
Să ştiţi, totuşi, că nu VAG a mizat prima pe minciună (Dieselgate). Se întâmpla în urmă cu vreo 45 de ani. Concret, cele mai fiabile motoare şi cele mai dorite maşini din cadrul GM proveneau de la Oldsmobile. Se crease chiar un val de fervenţi pasionaţi de Rocket V8 (care s-a perpetuat până în zilele noastre). Dar producerea acelor maşini/motoare de calitate înaltă însemna costuri ridicate, ceea ce nu-i convenea managementului central GM. Şi atunci tartorii de “sus” s-au gândit la un tertip care să nu le provoace migrene financiare, înlocuind, la multe produse, Rocket V8 cu Chevrolet V8, dar fără a-i informa şi pe clienţi. N-au prevăzut însă că fraierii vor ajunge repede în service din cauza unor motoare net mai slabe, iar când clienţii fideli lui Olds s-au trezit cu acest pocinog, a izbucnit scandalul (pe bună dreptate). La urma urmei, frustraţii au fost sfidaţi în numele “diversităţii” şi al “raţiunilor economice”, conturându-se epoca ulterioară a lui “corporate engines” (care urma să se globalizeze…).
Oamenii au vrut să sublinieze schimbarea prin fiecare codiță, prin fiecare arcuire a literelor :)
Bineînțeles că „M”-ul rămâne de la General Motors, doar că acum vrea să facă referire și la platformă. Mult marketing, cum ne-am obișnuit deja.
“Diferite branduri ale conglomeratului” ? Ce diferite? Ce conglomerat?? Opel a fost măritat, Chevrolet şi GMC sunt cam aceeaşi Mărie cu altă pălărie, Cadillac nu mai are nimic american în el, aşijderea Buick, başca Trishield-ul trage să moară (adio sedanuri pe continentul nord-american). Puii pe care i-au făcut şi i-au înmulţit în China li se par dumnealor a constitui un conglomerat?
În viitor, “emisiile vor fi zero” ? A, da, emisiile de gânduri fireşti, chibzuite, rodnice…