Sistemul încă este în lucru, spun cei de la GM, dar acestea promite să livreze la orice turaţie şi la orice viteză de rulare cuplul motor necesar menţinerii vitezei sau accelerării fără ca şoferul să observe că nu toţi cilindrii din echiparea propulsorului de sub capotă funcţionează.
Conceptul tehnologic din spatele acestui sistem nu este deloc nou nici pentru GM, companie care a lansat o motorizare V8 similară încă din anii '80. Din nefericire, echipamentele de la acea vreme nu au permis o funcţionare corespunzătoare aşteptărilor şi americanii au derulat o campanie de rechemare în cadrul căreia au eliminat sistemele de injecţie şi au revenit la carburaţie pentru modelele afectate. Spre deosebire de sistemele existente, tehnologia Dynamic Skip Fire preferă să lase deoparte tiparele prestabilite pentru dezactivarea cilindrilor şi să opereze în timp real pentru a asigura un comportament cât mai bun. Cei de la Tula Technology au deja 22 de patente aprobate şi alte 50 de patente în curs de aprobare pentru tehnologia lor de dezactivare dinamică a cilindrilor.Via WCF | GM
Totusi, tehnologia in sine pare interesanta.