General Motors a anunțat semnarea unei înțelegeri cu Departamentul american de Justiție, prin care compania din Detroit se angajează să plătească o amendă de 900 de milioane de dolari și să asigure despăgubiri familiilor victimelor accidentelor cauzate de modelele GM care au fost implicate în accidente din cauza unei defecțiuni la nivelul contactului. Situația a ieșit la lumină la începutul anului 2014, când General Motors a demarat o campanei de rechemare în service pentru mai multe mărci care i-au aparținut în portofoliu și care a implicat inițial 800.000 de unități în Statele Unite ale Americii, dar a fost extins ulterior la mai multe milioane de unități. Problema exemplarelor rechemate în service a fost cauzată de o piesă slabă la nivelul contactului, care nu opunea suficientă rezistență încât să țină cheia în contact odată ce a fost pornit motorul. În situații extreme, cheia putea să cadă din contact, ducând la oprirea motorului și blocarea volanului prin aplicarea imobilizatorului mecanic anti-furt din coloana de direcție.
Departamentul american de Justiție i-a penalizat pe cei de la General Motors pentru reacția inițială la situația rechemărilor în service, înainte de recunoașterea publică a problemei prin emiterea unui buletin de rechemare în service.
Numărul oficial al victimelor accidentelor nu este încă definit, dar fondul GM dedicat despăgubirii familiilor victimelor accidentelor cauzate de contactele defecte a compensat financiar 124 de decese până în martie 2015, de zece ori mai multe decât erau raportate de directorii companiei din Detroit în aprilie 2014. Specialiștii din industrie estimează că numărul deceselor survenite în urma accidentelor cauzate de defecțiuni ale contactelor la modelele GM afectate de rechemarea în service este mult mai mare, numeroase plângeri fiind respinse de compania americană pe motivul implicării acestora într-o procedură federală complexă din punct de vedere legal, specifică proceselor ce țin de cazuri speciale, cum ar fi accidente aviatice. Mary Barra, CEO-ul General Motors și femeia cu cea mai înaltă funcție din industria auto, a promis să schimbe felul în care corporația americană tratează aceste cazuri pentru a evita repetarea unei situații de acest tip. “Greșelile care au dus la recall-ul pentru înlocuirea contactelor de pornire nu ar fi trebuit să aibă loc. Ne-am cerut scuze și facem asta din nou astăzi. Ne-am înfruntat problemele cu hotărâre și vrem să facem lucrul corect atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Cred că răspunsul nostru la problemă a fost fără precedent în materie de cooperare, transparență și compasiune”, a declarat Mary Barra în comunicatul emis în 17 septembrie 2015.Via GM | Sursă foto
Comentarii (2)