General Motors a prezentat Hummer EV: pick-up-ul electric are 1.000 de cai putere, autonomie de peste 560 de kilometri și încărcare cu 300 kW

de Daniel Popescu
Miercuri, 21.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
General Motors a prezentat pick-up-ul electric Hummer EV, care în versiunea de top este echipat cu trei motoare electrice de 1.000 de cai putere. Baterie are autonomie de peste 560 de kilometri și se încarcă cu până la 300 kW.

La capătul unei lungi campanii de marketing, General Motors a prezentat oficial Hummer EV. Cu această ocazie, constructorul american a resuscitat astfel brandul Hummer la 10 ani de la dispariția acestuia de pe piață.

În ton cu vremurile, noul Hummer EV este un pick-up electric, însă acesta promite performanțe de top. Hummer EV păstrează o serie de caracteristici de design ale strămoșului său, însă adoptă o siluetă mai "curată" și mai modernă.

Partea frontală este dominată de o bandă luminoasă LED pe care este inscripționat numele Hummer, iar fiecare literă în parte este separată prin "sloturi" verticale.

La interior, Hummer EV iese în evidență prin sistemul de infotainment cu diagonala de 13.4 inch, care a fost dezvoltat pe platforma Unreal. Platforma Unreal este realizată de producătorul de jocuri video Epic Games și reprezintă un mediu software dedicat pe baza căruia pot fi dezvoltate jocuri video. De asemenea, șoferul are la dipozitie un instrumentar de bord digital cu ecran de 12.3 inch.

Din punct de vedere tehnic, Hummer EV va fi echipat cu numeroase tehnologii pentru off-road, iar printre ele se numără Crab Mode și Extract Mode.

Crab Mode este practic un sistem de direcție integrală, în timp ce Extract Mode este o suspensie adaptivă pe aer care permite o creștere a înălțimii suspensiei cu circa 149 mm în condiții dificile de drum.

În total, Hummer EV va fi disponibil în patru versiuni:

Hummer EV Edition 1 are trei motoare electrice de 1.014 cai putere și un cuplu de 15.592 Nm. Valoarea cuplului este însă calculată de producătorul american la nivelul roții, într-un mod diferit de modul de calcul utilizat în Europa. Publicația Car and Driver estimează că valoarea reală a cuplului este de circa 1.000 Nm.

Această versiune poate ajunge de la 0 la 96 km/h în aproximativ de 3 secunde, iar prețul de comercializare va fi de circa 113.000 de dolari. Autonomia oficială este de 563 de kilometri (standardul american EPA), iar bateria are sistem de 800 de volți și poate fi încărcată cu până la 300 kW. Vânzările vor începe în toamna anului 2021;

Hummer EV 3X va avea trei motoare electrice de 800 de cai putere, în timp ce autonomia va fi de circa 483 kiloemtri (EPA). Această versiune va fi disponibilă din toamna anului 2022 pentru 100.000 de dolari;

Hummer EV 2X va fi echipat cu două motoare electrice de 625 de cai putere și va avea autonomie de 483 de kilometri (EPA), iar lansarea va avea loc în 2023 la un preț de 90.000 de dolari;

versiunea de bază Hummer EV 2 va avea două motoare electrice și o autonomie mai mică de 400 de kilometri (EPA), iar prețul va fi de 80.000 de dolari.

Această ultimă versiune va apărea însă pe piața abia în primăvara anului 2024.

Via Motor1, Car and Driver, The Verge

Comentarii (12)

  • america astepta cu sufletul la gura acest model pentru ca : 1 - pick-up; 2- hummer; 3- urias; 4- ev
    insa , scuzati-mi neincrederea, acest model nu va face nici o diferenta pentru ca e scump in draci, pentru ca e prea puternic pentru categoria din care face parte, pentru ca a anunta la lansare un cuplu de 15000 NM e clar reclama si nu realitate, pentru ca nu il vad vandut in numere mari global. in china, india, japonia si europa nu stiu daca va face cifrele din america si australia.
    insa ca si concurenta buna facuta lui rivian, bilinger si cybertruck, e un concurent puternic si binevenit. plus ca are un nume puternic in istoria suv-urilor american
    12 3
  • Edikkk
    Oooooo impresionant !!!

    Un mare mare Bravo GMC pentru o mare mare maşină EV
    6 6
  • Eu nu inteleg ce calcule au facut americanii de le-a dat o putere la roata cat a unei locomotive mai micute,15592 cuplu de la 1000nm estimat:))) iar la roata puterea e intotdeauna mai mica decat cea a motorului din cauza pierderilor din transmisie. Artificiu de marketing sa puna fraiericii botul.Poza fotosopata de la inceputul articolului face toti bani,sa ajungi in varf de munte prin canion cu o caroserie atat de curata si niste cauciucuri care inca mai au silicon pe ele...
    8 9
  • *toti banii
    3 9
  • @someone23: Bollinger nu Bilinger, probabil typo.
    ---------------
    Asa da !!!!
    Dupa foarte mult timp, asta este A DOUA masina americana care chiar imi place. Din toate punctele de vedere este un hit: design, tehnologie, capabilitati, oferta de preturi, marca. Si zic asta luand in calcul ca lucrez de peste doua decenii pentru o firma auto americana, concurenta, de unde un singur produs merita deplin laudat si cumparat: noul SUV Mustang Mach-E, intamplator tot un EV. In caz ca era cineva curios, aceasta este PRIMA masina in topul meu. Din 39 modele Ford in dezvoltarea carora am fost implicat de-a lungul vremii, MME este unicul pe care il pot recomanda. Este si proiectul meu de suflet, dar nu asta e important, ci faptul ca, la un nivel de preturi mult mai redus decat la Hummer, MME este o masina excelenta.

    Revenind la Hummer, si vechile Hummer aratau intr-un fel interesant, brutal, dar acceptanta lor sociala, prin prisma poluarii, era aproape de zero.

    Celor cu dare de mana le-a venit acum noua jucarie si urmeaza sa-i vedem cu ochi buni de-acum incolo cand apar conducand asa ceva. Un mare thumbs-up si din partea mea.
    12 3
  • @ mr k : cirect, my bad
    4 2
  • Pai la mine in sat, un Escallade bine dotat trece de 100K. Care e mirarea pentru un Hummer electric cu performantele astea? Eu cred c-or sa aiba clienti, chiar si din astia, mai fara fitze. O masina de-asta chiar vad s-o pui la treaba cum se cuvine.

    Eu sunt curios daca datele prezentate sunt reale. Daca da, atunci jos palaria. Chiar va fi un concurent redutabil pentru Cybertruck. La peste 400km autonomie, masurata american, eu zic ca e foarte foarte bine. Plus e o masina pentru tot anul. Fiind electrica, nu mai este nici o problema sa intri cu ea pana in inima orasului. N-o sa mai aiba nimeni nimic de comentat. Spre deosebire de iteratiile de pana acum :)

    Sincer, sunt foarte entuziasmat de Hummer-ul asta. Se potriveste perfect peisajului Nord American. Hai cu el pe piata sa vedem ce poate !!!
    8 0
  • Mircea Badea
    Eu cred că vor taxa și cati wati consumi pe km, chiar daca nu scoți fum..
    4 0
  • Adrian
    Cybertruck tocmai a fost ingropat.
    0 3
  • io chestia cu cuplul ala nu o cred !!!
    undeva e o hiba ... nu stiu unde ...
    daca ziceau de 1.500 NM mai credeam dar 15.000 !!!
    nici camioanele nu au asa cuplu motor !
    doar n-au pus reactoare nucleare in ele ! si chiar daca ar fi pus, ar fi trebuit ca puterea sa fi avut valori de 10 ori mai mari ...

    ori e marketing de teleorman, ori rea vointa !
    sa fim seriosi ...

    si inainte sa inchei, am gasit articolele astea:

    https://evbite.com/5-upcoming-electric-trucks/

    ia uitati-va ce valori sunt acolo la cuplul motor pt Hummer: 11.500 LB-Ft ... si la variantele mai slabute e mai mic ...
    cred ca toate-s inmultie cu 10 (valorile reale ale americanilor de la GM) !
    la celelalte marci/modele, la care-s scrise, sunt valori de sub 1000 lb-ft !!!
    e imposibil sa fie asa diferenta mare !
    1 lf-ft = 1.355818 Nm

    aci va pun alta legatura ...

    https://en.byd.com/truck/

    se poate vedea ca la cuplu au valori de 1200-1700 lb-ft si-s camioane care cara 10-30 de tone !!!

    si aci tir-uri de la hyundai cu hidrogen ...
    ia vedeti ce cuplu motor are : 2.360 lb-ft ...

    https://www.cnet.com/roadshow/news/hyundai-xcient-hydrogen-fuel-cell-trucks-europe-headed-to-america/


    drumuri bune tuturor !
    7 1
  • revin, si pe car and driver e specificat un cuplu de 1000 lb-ft ...
    nu stiu daca se va putea citi de voi ... totusi pun legatura la articol ...
    https://www.caranddriver.com/news/a34428107/2022-gmc-hummer-edition-1-priced/
    7 0
  • pai da
    Din pacate unii inca nu stiu cum sta treaba cu Cuplu vs Putere, moment motor vs cuplu la roata, ce sa mai zicem de rolul unei cutii de viteza. Domnilor cutia de vieteza este un multiplicator/demultiplicator de cuplu... Ca sa intelegeti mai bine ganditi-va la "vietezele" de la bicicleta cand pedalati la deal sau ganditi ce cuplu aveti la roata in prima treapta de viteza cand urcati o bordura....
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru