General Motors a anunţat că închide producţia Holden din Australia, modelele mărcii urmând să fie importate şi rebranduite

de Mircea Meșter
Miercuri, 11.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ziua şi vestea proastă din partea celor de la General Motors în ultima săptămână. De această dată, sub ghilotină intră fabricile australiene ale mărcii Holden, care vor fi închise până în 2017.

Esential 85 de ani a produs General Motors maşini în Australia.
2900 de locuri de muncă vor fi afectate în această parte a Globului.
Luna decembrie 2013 este una plină de frământări şi decizii radicale pentru General Motors. După ce gigantul american a anunţat acum o săptămână faptul că marca Chevrolet va părăsi piaţa din Europa din cauza rezultatelor slabe, preferând să se concentreze pe Opel, şi după ce ieri a venit vestea plecării directorului Dan Akerson, înlocuit cu Mary Barra în cea mai înaltă funcţie a companiei, grupul american plusează cu o nouă veste, care vine de această dată de la Antipozi. Astfel, GM va renunţa complet la producţia de maşini din Australia până în 2017, urmând ca vânzările de pe aceste pieţe să fie conduse printr-o reţea coordonată de un importator.

General Motors îşi schimbă directorul: Mary barra devine prima femeie care conduce o mare companie auto

Chevrolet părăseşte piaţa din Europa la finalul anului 2015

Decizia celor de la GM este pe alocuri surprinzătoare, pentru că marca Holden rămâne una dintre cele mai iubite din această zonă a Globului, iar modelul Commodore este unul dintre simbolurile vii ale acestui brand.

În condiţiile în care Commodore nu va mai fi produs aici, este foarte probabil ca modelul să fie importat din gama pe care GM o deţine Europa sau Statele Unite şi rebranduit cu sigla Holden.

A fost o decizie foarte dificlă, având în vedere istoria lungă şi fericită a producţiei noastre de maşini în Australia. Ne dedicăm colaborării cu echipele noastre, cu sindicatele şi cu toate comunităţile locale, împreună cu oficialităţile locale şi din Guvern, pentru a-i sprijini pe angajaţii noştri afectaţi.

Mike Devereux
CEO GM Holden
Holden se află în administraţia GM încă din anul 1931, iar decizia General Motors înseamnă că 2900 de locuri de muncă din Australia şi Noua Zeelandă vor dispărea în următorii doi ani. GM deţine două fabrici în această zonă: una în Elizabeth, unde se produc Commodore şi Cruze, cealaltă în Victoria, acolo unde se produc motoare.

"Decizia de a opri producţia la fabricile noastre din Australia reflectă furtuna de influenţe negative pe care industria auto o întâmpină în această ţară, implicând aici aprecierea susţinută a dolarului australian, costurile mari de producţie, piaţa internă modestă şi faptul că vorbim despre una dintre cele mai competitive şi fragmentate pieţe auto din lume", se arată în comunicatul oficial al mărcii.

GM nu uită să precizeze faptul că vânzările şi activitatea after sales, implicit garanţiile, nu vor suferi modificări de niciun tip, toţi dealerii continuând să lucreze în aceleaşi condiţii.

"GM Holden va rămâne o parte importantă a comunităţilor şi un angajator de top atât direct, cât şi indirect", anunţă cei de la General Motors.

via GM

Comentarii (13)

  • http://www.acaresearch.com.au/australian-market-research-blog/bid/320971/Australian-Auto-Market-Research-2013-Trends-in-Passenger-Car-Sales

    vad acolo un constructor (nu spun care sa nu aiba palpitatii "ai nostrii ca brazii) ce detine de 2 ori mai mult decat...GM

    +vorbim despre una dintre cele mai competitive şi fragmentate pieţe auto din lume....adica nu ne tin balamalele (in traducere libera). Ciudat ca aceleasi cuvinte trase parca la indigo le-a folosit si Bob Graziano (sef executiv a lui ...Ford Australia) justicandu-si inchiderea a doua fabrici. Asta era undeva prin primavara anului.

    Ca fapt divers. Costurile de productie in Australia sunt (cica) de 2 ori mai mare fata de Europa si de 4 ori mari fata de zona Asiei.
    6 7
  • holden
    Aici sunt de acord cu decizia celor de la GM,daca rezultatul nu este pozitiv,trebuiesc luate masuri,nu are rost sa mergi pe pierdere.
    17 3
  • @vianu,se pare ca stii mai multe decat mine despre zona asta a lumii.
    Isuzu a incetat productia de masini pt.pasageri.Nissan inchide o fabrica, japonezii sunt cu vanzarile in declin....Sunt multe altele mai importante decat opiniile noastre.
    Noua Zeeland nu este afectata de inchiderea Holden.
    13 1
  • commodore
    @Lache

    Stiu ca tu esti in Australia de mai mult timp si esti mai in tema sa ne spui cum sta treaba acolo. Astept niste pareri de la tine.
    10 0
  • @Lache.....inteleg ca stai in insula?....:)

    Anway....treaba e groasa...sa pleci dupa 80 de ani din Australia e un semnal serios de alarma. Niponii sunt infipti bine in Asia deci pot aduce masini mai ieftine dar GM isi restrange activitatea drastic si de aici un mare semn de intrebare Doua lucruri imi imaginez, ori industria auto revine pe o matca normala (boom-ul economic de pana in 2008 ducand la o extensie artificiala a pietei auto) ori criza mondiala s-a indepartat dar inca e la orizont.
    1 8
  • Servus Lache :)

    Chiar eram curios sa te intreb pe tine, de la fata locului, dar uite ca mi-ai luat-o inainte. Imi pare rau de Holden, desi cel putin pentru mine nu are aceeasi rezonanta ca si GM. La fel si Vauxhall in Anglia.

    Nu este de mirare ca firmele isi inchid portile in tarile cu moneda locala foarte puternica. Una din cauzele crizei din Comunitatea Europeana este tocmai faptul ca statele cu industrie slaba nu-si pot devaloriza moneda pentru a deveni atractive pentru investitori. E poveste lunga aici.

    Australia in mod paradoxal, desi o duce binisor, tocmai asta incepe sa-i afecteze in manufacturing. Au foarte multe resurse naturale, diamante, intre altele, si asta ajuta la stabiitatea economica. Asta apreciaza dollarul australian, mai ales comparativ cu altii care pompeaza anual miliarde de dolari fara acoperire. Si atunci dintr-o data, pentru industrie nu mai e rentabil sa produca acolo si se muta ... in china. Pentru ca baietii cu ochiu' ca orezu' isi mentin de ani de zile moneda jos, in mod artificial. Iar asta nu e decat un element cu care faulteaza global, pe oricne face business cu ei. Si cine nu face in ziua de azi?

    Una peste alta, imi pare rau de Holden. Sper ca nu-i va afecta pe australieni prea tare. Le tin pumnii celor de la antipozi. Ma bucur deasemenea ca Noua Zeelanda e si ea la caldurica.

    PS Apropos! Te prajesti la soare, ai? Pai stii tu cate grade suntem sub apa acuma? Iti zic eu. Cu vant cu tot, -16. :) Bafta!!!
    4 0
  • @ vianu
    Toyota are o uzina in Australia dar majoritatea masinilor vandute acolo sunt importate din Thailanda . Dupa anuntul GM privind retragerea din Australia si cei de la Toyota au declarat ieri ca se gandesc serios la situatia uzinei de acolo . Pur si si simplu nu se mai renteaza sa produci masini in Australia . Cat despre GM, este clar ca majoritatea masinilor pe care le vor vinde in Australia vor fi importate din Coreea de Sud .
    13 0
  • inexorabil
    @commodore, nu te-am mai vazut de un an pe aici :)
    Sincer, imi pare rau de Holden! Uite ca va avea o soarta mai cruda decat a lui Buick. De! daca in ziua infama de astazi nu devii un produs de anvergura globala, cu vanzari borţoase, atunci "trebuie" sa fii aruncat peste bord, direct in lada de gunoi a istoriei. Asa m-am sictirit de aceasta pseudo-industrie auto...dar nu vreau sa ma "adaptez" nici taiat cu flexul pe viu.
    In fine, oricat ar parea de bonoma si de dulce la fizionomie, daca nu va incerca sa impiedice anumite samavolnicii in cadrul corporatiei, avand in vedere ca va primi in maini painea si cutitul, atunci s-ar putea sa nu fiu prea galant la adresa doamnei Barra, chiar daca m-as simti un ticalos care ignora cei peste 30 de ani de munca sacra dedicata unui crez numit General Motors!
    5 1
  • Servus Zarnesteanu!
    Credeam ca m-ai uitat. Da,este vara la noi. Temperatura nu-i mare. Cam 24 de grade,dar din cauza umiditatii, este de nesuportat..Si la noi este moneda foarte puternica.Sunt multe cause.Pretul benzinei este cam la jumatatea celei din Europa.
    Baieti,eu am spus " zona asta a lumii ".Asta nu inseamna numai Australia.Cititi bine ce a scris @Zarnesteanu.Galbejitii,cu preturile lor ne baga din ce in ce mai mult in rahat.Multii de pe aici(Romania) ii ridica in slavi,dar nici unul nu poate trai ca ei.Emit pretentii la luxul actual.Oricum,salariile in Romania sunt destul de apropiate de cele din Asia.China,puterea economica numero 1 are aproape un milliard de saraci.Mai si un partid communist la putere care face ce vrea cu ei.India la fel,dar a trimis o racheta prin spatiu.Vor sa deschide boutiquri pe acolo.Brazilia,saracie lucie.Astea sunt primele 3 economii ale lumii?
    Recesiunea a inceput sa muste urat de tot in Australia.Acum se simte bine de tot.
    Si Toyota in Australia nu sta pe roze.Curand or sa inchida si Toyota.
    9 1
  • Zarnesteanu si Mip si Inexorabil si inca cativa,va recomand "The decline of Japanese automotive industry..."
    9 0
  • inexorabil
    @Lache, îţi mulţumesc pentru sugestie! O să citesc studiul respectiv, dar îţi mărturisesc că titlul mă întristează din start :( La drept vorbind, din lumea auto niponă nu mă atrag decât Mazda6, Honda Accord, Subaru Impreza WRX, Nissan GT-R, Toyota Supra/Celica, turbosuflantele lui Mitsubishi şi rezistenţa materialelor lui Suzuki. Dezolant mi se pare şi faptul că Hyundai-Kia va beneficia tot mai palpabil de posibilitatea de a provoca întreaga capacitate de profil din Ţara Soarelui Răsare, dar şi de a o depăşi...Eu am tot precizat pe aici că HaKa se va plasa la un moment dat peste General Opel în materie de vânzări, dar, dacă îi va servi aceeaşi surpriză şi Toyotei, îmi va spori indigestia...Ha-ha-ha, să nu-ţi închipui că, fiind orgolios (am oroare de mercantilism, dar, pe de altă parte, nu vreau ca GO să alunece pe tobogan, adică să sufere pe plan financiar) şi ca să-i văd pe "obraznicii" coreeni cu botul pe labe, voi începe apoi să susţin VAG, care va deveni extrem de puternic în acest secol, urmând să-i privească pe toţi de sus, precum GM în epopeicul şi regretatul secol XX...Dar vorba lungă, sărăcia omului, rămâne să discutăm după ce voi parcurge articolul propus de tine. Baftă şi...un Crăciun luminat şi liniştit tuturor prietenilor AM de peste hotare!
    4 0
  • Multumesc mult @Inexorabil.La fel si tie si celorlalti .Sa aveti parte de un nou an mult mai bun.Ramane de vazut ce se va intampla!
    4 0
  • Lache, pai cum sa te uit omule? No way :):):)
    Ei, cand ne plangeam ca la Brasov (sau Zarnesti) e frig, ca ploua des, etc. Dar ce clima uscata si faina era. Acum langa apa, iti dai seama ca vara poti sa lesini de caldura si la 25 de grade iar iarna te electrizezi la fiecare pas daca n-ai umidificator. Din pacate insa nu iti alegi locul in care traiesti doar din considerente climaterice :)
    Sa zicem Doame Ajuta pentru la anul si pentru cei care vor mai fi, sa fim sanatosi si sa avem job-uri sa putem duce la bun sfarsit la ce ne-am inhamat.
    Imi place articolul dar inca nu l-am terminat de citit. Perioada asta e inghesuita rau de tot :):)
    Toate cele bune!!!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru