Geely vrea un Volvo S90, rival pentru Seria 7 şi S-Klasse

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 04.08.2010
Gama Volvo ar putea să se lărgească în viitor cu o berlină de lux, botezată S90, gata să pună în pericol supremaţia modelelor germane BMW Seria 7 şi Mercedes S-Klasse.

Geely are planuri mari pentru Volvo, chinezii intenţionând să dezvolte serios oferta de produse a scandinavilor. Primul pas în acest sens va fi făcut în segmentul F, destinat berlinelor de lux, momentan în plină ascensiune pe piaţa din China.

Decizia de a da naştere unui model mai mare decât S80 a venit oarecum logic, după ce Volkswagen a anunţat noua generaţie Phaeton, iar Citroen a demarat dezvoltarea unui DS9. Dacă va primi undă verde, proiectul ar urma să dea naştere unui S90, nume deja folosit în trecut pentru a identifica evoluţia berinelor 760 şi 960.

Se pare că dezvoltarea unui rival pentru berlinele de lux deja existente a devenit o prioritate pentru Geely, care îşi doreşte ca Volvo să revină în forţă pe segmentul premium, unde targetul de vânzări anuale este de 380.000 de unităţi. Un rival pentru Audi A8, Mercedes S-Klasse şi BMW Seria 7 ar aduce cu siguranţă un capital de imagine pozitiv pentru brandul suedez, care ar reuşi astfel să-şi atragă mai mulţi clienţi pe pieţe ca Statele Unite sau China.

Pe viitor, chinezii vor acorda la fel de multă importanţă şi actualelor S60 şi S80, destinate a lupta cu Mercedes C-Klasse şi E-Klasse, BMW Seria 3 şi Seria 5, Audi A4 şi A6. Potrivit preşedintelui Geely, Li-Shu Fu, fără berlinele din segmentele D, E şi F, Volvo nu va putea face faţă segmentului premium şi nu va putea lupta de la egal la egal cu Audi, BMW şi Mercedes.

via | autoblog

Comentarii (18)

  • da
    ff bine sa aiba concurenta! cu cat mai mare concurenta cu atat servicii mai bune si preturi mai mici..teoretic..
    34 0
  • bravo!!!!
    bravo !!!!!!!!
    27 1
  • Sigur ca da
    Mai bine Renault decat Volvo facut sub inalta supraveghere Geely
    6 34
  • Cam greu zic eu sa te lupti cu gigantii astia dar piata din China este in continua crestere!
    17 2
  • Victor
    Volvo
    Trebuiau sa faca lucrul asta acum 15 ani..acum incepe sa fie prea tarziu,sa ne aducem aminte ca in anii 90 Volvo era in adevaratul sens o marca premium care se batea de la egal la egal cu Mercedes,BMW,Audi dar dupa 97-98 odata cu lansarea noii game de modele S60/80 s au dus direct in anonimat..ca sa nu mai vorbesc de SUV ul pe care l au lansat abea in 2002 cand deja piata puteaa de SUV uri si cred ca marcii Volvo i se potrivea de minune un off roader nu o prostioara de suv banal si inferior..dar asta este prostia se plateste marca asta a ajuns pe mana GEELY dar ultimele modele vad ca arata mai bine poate mai au o speranta..
    11 9
  • @ Automarket
    Off Topic : Mini a renuntat la motoarele diesel PSA, optand pentru un 1.6 L BMW derivat din motorul diesel BMW in 4 cilindri de 2.0L
    Versiunea facelift a modelului MINI D a renuntat la motorizarea 1.6 HDI de origine PSA, in schimb optand pentru un motor de origine BMW derivat din motorul diesel in 4 cilindri de 2.0 L produs de BMW ( http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Mini-Cooper-1.6D/251731/ si http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/255358/mini_cooper_d_facelift.html ) .
    9 3
  • nu cred ca e momentul
    Momentan cred ca trebuie avuta in vederea cresterea vanzarilor cu actualele modele, mai ales ale noului S60. Despe un posibil concurent pentru Clasa S& co. se poate vorbi si peste cativa ani, cand situatia economica ar putea fi mult mai buna. Pentru ca nu trebuie privit momentul asta ca unul oportun ca sa ai concurent in clasa de lux (ex: Lexus se bate bate cu BMW si Mercedes de 20 de ani, nu de 50 si face fata). Un marketing bine pus la punct si o imagine foarte buna (de-asta zic ca nu e momentul acum), ar putea duce la un astfel de Volvo peste cativa ani. Deci pana cand nu vin banii de pe urma actualelor modele si Volvo nu isi recapata renumele de alta data, parerea mea ca nu are rost o astfel de masina, care se va vinde eventual slab si in cativa ani sa fie retrasa de pe piata (precum S60R) sau sa nu aiba un inlocuitor (asa cum se zvoneste despre XC90). Daca ajungi in situatia asta degeaba ai mai proiectat-o.
    5 7
  • Volvo Cars
    Volvo trebuie sa se concentreze in viitorul apropiat pe gamele S60 si noile generatii de S40 si S80 . Costurile dezvoltarii unui model din clasa de lux sunt enorme, Mercedes si Porsche investind aprox 2 miliarde euro pentru dezvoltarea S-Klasse, respectiv Panamera . Aceasta suma depaseste suma pe care Geely a platit-o celor de la Ford pentru 100 % din Volvo Cars . Chas Hallett de la Autocar a scris azi un editorial interesant despre planurile Volvo de a construi un rival pentru S-Klasse ( http://www.autocar.co.uk/blogs/autocarconfidential/archive/2010/08/04/volvo-needs-to-stay-realistic.aspx ) .
    5 1
  • Pacat
    Mai bine ajungea in curtea VW. Geely va distruge o legenda si o traditie din lumea auto.
    2 14
  • S 65 AMG
    Ei au vointa dar nu cred k o sa le iasa ceva, intrucat investitia ar fi foarte mare pentru dezvoltarea acestui nou model si vanzarile vor fi foarte slabe, intrucat e greu sa intri pe acest segment de piata.
    3 1
  • Virgil
    Volvo
    Desi se stia de aproape 1 an de zile ca Volvo Cars va deveni proprietate Geely, vanzarile Volvo S80 in China au fost mult sub cele ale concurentei germane ( A6, E-Klasse si Seria 5 ), in ciuda faptului ca Volvo S80 destinat pietei din China este construit in China si este mult mai ieftin decat rivalii germani . Iar ca sa dezvolti un model din clasa de lux, pe langa bani trebuie sa ai si imagine, ori in clasa de lux imaginea Volvo este limitata, in prezent fiind putine persoane dispuse sa cheltuie 100,000 de euro pe un automobil Volvo .
    4 1
  • Cosmin
    Lamborghini ia in considerare producerea unui sedan concurent cu Aston Martin Rapide si Maserati Quattroporte
    http://noir.bloomberg.com/apps/news?pid=conewsstory&tkr=VOW3:GR&sid=ae5vje0.Dyjw
    4 1
  • @Virgil
    Sti tu ceva insa nu sti tocami corect. In primul rand, modelul de baza S80 a fost proiectat in Europa si se vinde (si) aici. Pentru China a fost special concepul S80L, adica versiunea cu ampatament marit a lui S80 si se vinde numai acolo. Iar acel pret de 100000 de euro... hai totusi sa nu exageram. Pentru ca de fapt de undeva in jur de 60000 (pret de pornire).
    6 1
  • asmaticu
    hap
    Chinezii au pus mana pe ceea ce nu aveau si care se cheama "tehnologie". Viitorul? Ce s-a ales de Rover/MG? Probabil cu Volvo va fi la fel...
    4 2
  • EXECELENT
    MI SE PARE EXCELENTA IDEE,DEJA SUNT DESTUL DE MULTE MARCI ANGRENATE IN ACEST SEGMENT SI SPER CA SI OPEL SI NISSAN SA FACA ACEST PAS LOGIC,OPEL IN PRIMA FAZA AVAND NEVOIE DE UN NOU OMEGA PENTRU CLASA MARE ,DUPA CARE DACA TOTUL MERGE BN SA AJUNGA SI IN CLASA LUX,IAR NISSAN PRIN INFINITY SA SCOATA MODELUL DUPA CARE SA IL PREIA SI SA II DEA UN PIC DE PERSONALITATE....
    0 2
  • concurenta
    Concurenta este bine venita!
    Sa mai puna presiune pe cei 3 germani - noi castigam din asta in final
    1 2
  • @vlad
    ce presiune poate exercita un mic constipat anonim,propitar de deces,asupra unor impozanti?
    3 0
  • ha ha ha
    mda...
    ....e vorba de lucru amestecat care....
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru