Geely vrea sa creasca Volvo mizand pe piata din China
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Presedintele Geely, compania chineze care a cumparat Volvo de la Ford, considera ca principalul mod prin care marca suedeza poate sa-si revina in vanzari va fi atacul frontal al pietei din China. Pentru a reusi acest lucru, Geely va avea si sprijinul guvernului de la Beijing, care si-a trimis un reprezentant in Suedia pentru a asista la semnarea intelegerii dintre Ford si Geely, lucru foarte rar intalnit in ceea ce priveste relatia guvern-initiative private in China.
"Geely trebuie sa castige inimile clientilor din China prin modelele Volvo construite in tara. Sustinerea Beijingului ar putea sa ne permita deja, in prima faza, intrarea marcii Volvo in lista de preferinte a publicului", sustine John Zeng, analist al IHS Global Insight. "Daca va reusi sa dezvolte un Volvo profitabil in China, acest lucru va ajuta la acoperirea pierderilor din Europa. Evident, pietele internationale sunt de asemenea importante pentru Li Shufu, presedintele Geely, insa este evident ca nu se va putea baza pe Europa sau Statele Unite pentru a revitaliza Volvo", continua acesta.
Primul pas pe care Geely il va face in vederea readucerii Volvo pe profit este legat de contruirea unei uzine Volvo la Beijing.
Situl de productie urmeaza sa produca 300.000 de unitati Volvo anual, acest lucru insemnand automat dublarea productiei totale Volvo la nivel mondial.RISCURILE PRELUARII VOLVO
Unii analisti considera ca preluarea Volvo de catre Geely nu va putea sa salveze producatorul suedez, care din 2005 nu a mai reusit sa faca profit. Iar argumentul pe care-l scot acestia in fata este legat de falimentul coreenilor de la Ssangyong, constructor care fusese cumparat acum cativa ani de chinezii de la SAIC Motor. Insusi Carlos Ghosn, presedintele aliantei Renault-Nissan, considera ca o tranzactie de acest tip in aceasta perioada este una extrem de riscanta. "Daca sunt intrebat ce parere am de cumpararea unui mare producator auto, raspunsul meu depinde de interlocutor. Daca e un concurent, i-as spune sa mearga inainte cu achizitia. Daca e un prieten, l-as sfatui sa nu se grabeasca", considera brazilianul din fruntea Renult-Nissan.
Chinezii sunt insa optimisti si afirma ca garantia pentru succesul acestei tranzactii, care i-a costat pe cei de la Geely 1.8 miliarde de dolari, este modul in care lucreaza Li Shufu, presedintele Geely.
Omul care a adus Geely pe locul al doilea in clasamentul constructorilor auto privati din China a dat dovada de viziune si tactica, el anuntand acum cativa ani decaderea constructorilor de la Detroit. "Singura solutie logica pe care a vazut-o Li Shufu a fost aceea de a cumpara fara ezitare Volvo. El a prezis inca de acum cativa ani declinul producatorilor americani si a fost gata sa urmareasca orice oportunitate ivita. Nu ne-am fi aruncat sa preluam Volvo daca nu am fi vazut in fata o sansa mare de reusita", spune un sef al celor de la Geely, citat de Reuters.via | Reuters
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Juriul Car Of The Year 2025 a definitivat lista celor 7 finaliști care intră în cursa pentru marele premiu. Dacia Duster și Renault 5 E-Tech printre pretendenți. (15.11)
-
Uzinele auto aflate în construcție de BYD și BMW în Ungaria sunt așteptate să înceapă producția în a doua jumătate a anului 2025, ceea ce ar putea ajuta la creșterea economiei țării, a declarat șeful de cabinet al prim-ministrului Viktor Orban. (15.11)
-
În cadrul Salonului Auto Internațional de la Guangzhou, Dongfeng Nissan a prezentat sedanul electric N7, un model exclusiv dedicat pentru piața din China. (15.11)
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Exemplar unicat Lamborghini Revuelto Opera Unica: aplicarea vopselei a durat 480 de ore
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
Chinezii nu sunt in stare (inca) de cercetare/dezvoltare dar sunt destul de inteligenti ca, fara birourile din Suedia, nu vor putea face nimic. Chiar daca piata chineza e pe trendul pozitiv si va fi si in urmatoarea perioada nu vor putea ignora piata mondiala
Ghosn are nas fin. Stie el ce spune. Dar si fundul ii spune ca trebuie sa si-l puna la adapost pentru ca un ajutor guvernamental pentru Volvo se poate transforma intr-un ciclon pentru concurenta care nu beneficiaza de astfel de "atentii" oficiale.
2. in ce sa se transforme?
nu vreau sa jignesc pe nimeni dar vad ca romanii au obiceiul sa planga de mila altora cand ei nici nu stiu unde li se afla nadragii. Acuma, cand mai sunt luati in vizor si noii potentati economic (adica galbejitii) asta e exact ca un film in care un pitic moare de grija "carnaciorului" unui baschetbalist de culoare.
Chinezii au aratat ca stiu sa faca afaceri. PROFITABILE. Isi cunosc limitele dar stiu sa faca comert. Volvo poate fi transformata in gaina cu oua de aur iar ei vor avea grija ca aceasta gaina sa primeasca cea mai buna "hrana".