Volvo au anunţat astăzi oficial că producătorul chinez care deţine compania din Suedia va începe să producă modele sub siglă proprie care vor beneficia de tehnologia dezvoltată de Volvo. Investiţiile din ultimii ani ale chinezilor vor începe astfel să dea roade şi în cazul companiei-mamă, care plănuieşte să devină cel mai mare exportator auto din China.
Geely şiPrimul model Geely care ve beneficia de tehnologiile şi know-how-ul Volvo va ieşi pe piaţă în 2015 şi este destinat în prima fază pieţei chineze. Nu se cunosc detalii legate de segmentul în care se va încadra viitorul model, însă Geely speră că acesta va contribui serios la creşterea pe care şi-o doreşte brandul chinez.
Vânzările Geely au crescut în acest an cu 19% în primele şase luni ale anului 2013, ajungând la 264.000 de unităţi, ţinta anuală a mărcii fiind de 560.000 de vehicule vândute.NOI FABRICI VOLVO ÎN CHINA
Volvo va continua să activeze ca marcă în China, suedezii anunţând tot astăzi că uzinele pe care marca suedeză le deschide în China (asamblare auto în Daqing şi producţie de motoare în Zhangjiakou) au primit undă verde din partea guvernului din această ţară. Astfel, Volvo va produce primele modele de pre-serie la sfârşitul lui 2013, fabrica din Daqing urmând să fie complet operaţională în 2014. "Toate fabricile noastre din China vor opera în completă concordanţă cu procedurile şi standardele de producţie Volvo, egale cu cele în vigoare la uzinele noastre europene", a ţinut Volvo să precizeze într-un comunicat oficial.
Deşi tehnologia dezvoltată în ultimii ani de Volvo cu ajutorul investiţiilor Geely va ajunge în gama de modele a chinezilor, cele două mărci vor rămâne diferenţiate clar în ceea ce priveşte poziţionarea pe piaţă. De altfel, oficialii Geely - companie care a cumpărat Volvo de la Ford în 2010 pentru 1.8 miliarde de dolari - au declarat în repetate ori că nu vor face eroarea de a transforma imaginea excelentă pe care Volvo o are în zona siguranţei, urmând ca investiţiile să pună accent pe acest aspect: "Nu vrem ca Volvo să aibă imaginea unei mărci de lux cu maşini produse într-o ţară din lumea a treia. Ba dimpotrivă: vrem ca Volvo să aibă imaginea unei mărci premium europene în care investeşte o companie din China", declara Freeman Shen, vicepreşedintele operaţiunilor globale Geely, imediat după cumpărarea Volvo.Pe lângă anunţul legat de viitoarele modele create în joint venture între Volvo şi Geely în China, Geely a anunţat că în anii următori vom vedea pe piaţă maşini care vor beneficia de noile tehnologii "verzi" în ceea ce priveşte soluţiile alese pentru sistemele de propulsie.
via Bloomberg, Automotive News (înreg), Volvo (înreg), Geely (înreg)
Prietene...INTODEAUNA cei fara know-how si l-au insusit mai oficial sau nu. Cel putin Geely a cumparat o companie (cu istorie, know-how , etc) dar una aflata in pragul colapsului. Pana la urma au cumparat si nu furat. Iar reinventarea rotii sau redescoperirea apei calde nu cred ca e o solutie logica.
dar ce sa-i faci europenii intodeauna s-au considerat buricul pamantului...o conceptie ce tine de istorie ce trebuie luata ca atare. dar n-am sa pricep de ce se gasesc niste carpato-danubiano-pontici (sau mitici) sa comenteze vis-a-vis de o natiune ce a demonstrat de-a lungului istoriei ca a construit si si-a adus aportul indiscutabil la ceea ce se numeste mostenire umana.
si voi incheia aducandu-ti aminte, domnu inexorabil, ca japonezii erau la fel de "bine" priviti (sau drept salbatici) inainte de '40 de catre americani. Dar macar americanii aveau si motive. Tu, inexorabil....mai usor cu boii la deal...sunt prea mici.
In majoritate.