Scandalurile în care au fost implicate Volkswagen, Mitshubishi şi Suzuki cu privire la emisii şi consumul de carburant au determinat Uniunea Europeană să adopte noi măsuri pentru a limita pe cât posibil aceste practici.
În această săptămână, UE propune proceduri mai dure pentru testarea noilor maşini începând din septembrie 2017 şi pentru toate maşinile începând din septembrie 2018. În plus, Uniunea va anunţa la sfârşitul acestui an sau la începutul anului viitor noi limite pentru emisii pentru perioada de după 2020.
În prezent, constructorii trebuie să se asigure că modelele emit în medie cel mult 130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, limită care va scădea la numai 95 grame începând din 2021. Prin toate aceste propuneri, UE speră că producătorii de maşini nu vor mai putea profita de actualele "scăpări" ale legislaţiei pentru a testa modelele în mod necorespunzător. Obiectivul final este ca testele de laborator să fie mai apropiate din punct de vedere al relevanţei de ceea ce se întâmplă atunci când maşina ajunge pe drumurile publice."Amplu scandal al emisiilor i-a făcut proşti pe consumatori. Testul existent este depăşit şi a fost complet nereprezentativ pentru modul în care maşinile sunt conduse pe drumurile publice", a precizat Chris Carroll, reprezentant al Organizaţiei Consumatorilor Europeni.
Pentru a intra în vigoare, noile propuneri trebuie aprobate de Parlamentul European.
Via Automotive News
Problema cu emisiile e ca au impus niste norme greu de atins de la inceput. Unii au folosit soft, altii au preferat motoare foarte mici cu puteri si performante mai slabe, altii au ramas fideli aspiratelor pentru ca piata europeana nu era piata lor principala etc. Fiecare producator auto a interpretat altfel normele, in functie de interese si posibilitati.
Si in cazul etichetei europene pentru cauciucuri e aceeasi poveste. In testele din reviste apar alte performante si clasamente fata de ce declara producatorii.
Dar itp pe bune se poate?
Abuzul de diesel - motoare pe care apropo socialista Hidalgo vrea sa le interzica in Paris in urmatorii 4 ani. - abuzul de diesel a fost posibil si prin complicitatea Uniunii Europene, un reglementator incapabil si corupt care printr-un mecanism la fel de simplist si tamp ca si taxa lui Motocicleanu a crezut ca poate manipula piata in directia dorita. Treaba a si functionat cativa ani, apoi back-firing-ul a fost inevitabil, iar situatia in care am ajuns e ingrijoratoare.
Ca sa o luam de la inceput, ar trebui sa iasa in fata multi si sa recunoasca ca au mintit, dar asta nu se va intampla.