Anul 2012 a fost unul plin de premiere pentru Dacia. După Lodgy şi Dokker au venit Logan şi gama Sandero. Anul 2013 a adus şi primul derivat pentru Logan, break-ul MCV. Practic, cu excepţia lui Duster, gama constructorului român este întinerită şi gata de a cuceri o parte importantă din piaţa auto europeană.
Se pare că oficialii brandului românesc ştiu asta şi plănuiesc să stopeze pentru moment expansiunea brandului, încercând să se concentreze pe promovarea modelelor actuale.
Potrivit britanicilor de la Autocar, care stat de vorbă cu mai mulţi oficiali Dacia, gama producătorului de la Mioveni ar putea creşte, însă nu în următoarele 18 luni.
În perioada următoare, pe termen scurt, Dacia se va concentra asupra creşterii cotei de piaţă. Carlos Tavares, şeful Renault, a declarat: ”Avem produsul acum, investiţia a fost făcută. A sosit vremea în care vom sta şi vom mulge vaca pe care am crescut-o, încercând să ne concentrăm atenţia asupra a ceea ce vindem.”O extindere a gamei nu este însă exclusă pe viitor. O spune chiar Tom Lane, şeful departamentului de planificare a producţiei Dacia, care susţine că ideea unui model de oraş, de talia lui Volkswagen Up! nu trebuie exclusă. De asemenea, nici ideea unui sedan compact, echivalentul actualului Skoda Octavia, nu trebuie dată la o parte.
”Brandul nostru este orientat către marea masă a publicului şi o asemenea extindere nu ar fi exclusă. Există în prezent o tentaţie de a extinde gama Dacia, dar nu este o prioritate pe termen scurt. Avem lucruri mai importante de atins în interiorul grupului, Dacia urmând să crească în timp”, a lămurit Tom Lane.
razvan
Greseala care a facut-o volvo cu XC90 si S80
Ce sa se invecheasca???
Aproape toata gama e noua (recunosc, Lodgy si Dokker par putin demodate in fata noului Logan), + Duster 2013 si totul o sa fie k lumea.
Pentru cei ca tine, 18 luni = un an + jumatate.
Logan & Co. 2012 + 2013 o sa fie o actualitate cel putin 2-3 anisori.
So, stay cool and buy Dacia!!!!!!
Apropo, crezi ca daca XC90, S80, V70, XC70 nu ar fi avut succes (nu ca are succes, inca se vinde bine, deci e cautat), Volvo nu le-ar fi scos deee muuuuult de pe piata?
P.S. Fata de VW Passat Alltrack (identic calitativ), Volvo a ramas cu un pret cam mare pentru vremurile noastre la XC70!
tinand cont de ce concurenta acerba este pe segmentele pe care joaca dacia, da, mi se pare mult, mai ales pt duster care deja isi arata varsta
ideea e ca daca se culca pe ureche cand or sa observe intr-un final ca trebuie schimbate generatiile la masini o sa fie deja tarziu pt ca o sa mai dureze pana or sa dezvolte noi modele
de fapt in spatele deciziei cred ca se afla niste francezi cu mentalitati nationaliste din conducerea renault care abia acum au observat ca si-au tras un glont in picior pe propria piata unde vanzarile bune de sandero si logan au generat vanzari scazute la Clio ( informatia asta o am de la un francez care lucreaza la renault ) si desi sunt in acelasi grup auto astia la cat sunt de ultranationalisti nu suporta sa se vanda dacia mai bine decat renault.
XC70 este in segmentul premium, passat alltrack este in segmentul meltenisme cu pretentii
concurentul lui XC70 este Audi A6 Allroad Quattro , iar preturile lui A6 sunt MUUULT prea mari, mai ales comparativ cu XC70
Care crezi tu ca sunt "segmentele" pe care joaca Dacia ?
In afara de clasele prorpiu-zise (A, B, C, D, F etc), in industria auto mai discutam si de un alt concept si clasificare:
- segmentul Low-Cost, iar aici Dacia e lider incontestabil in Europa, neavand in prezent niciun concurent direct mai puternic. In aceiasi categorie din industrie pot intra o puzderie de marci chinezesti dubioase, Lada (care face volume impresionante in Rusia, dar cam atat) , Tata (prezenta anemica in UK si cateva tari vestice), Mahindra (inexistenta in Europa cu automobile), Datsun (in viitoul apropiat in statele emergente din orient) s.a.m.d. Pietele de desfacere nu trebuie sa fie identice. Tot marci low-cost se numesc.
-segmentul marcilor de Volum ( Renault, Vw, Opel, Skoda, Seat, Peugeot, Citroen, Ford, Fiat, Hyundai, Honda, Nissan, Toyota etc)
- segmentul marcilor Premium ( Mercedes-Benz, BMW, Mini, Infiniti, Lexus, Jaguar, Cadillac etc)
- segmentul marcilor Exclusiviste (Rols-Royce, Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, Porsche, Pagani etc)
Inteles ??? Inca arogant? Chiar n-ai de ce...
in lumea reala nu toata lumea gandeste rational, multi cumpara impulsiv, multi cumpara fara sa stie ce vor sau de ce au nevoie. multi cumpara doar imaginea masinii sau a brandului etc
concurenta daciei nu apartine musai unui segment sau unei clase in acceptiunea clasica a cuvintelor.
concurenta dacia este orice masina care poate fi cumparata in zona de pret a daciei, indiferent de dimensiune sau daca e SH.
Ce mai pot face, coupe, GT, RS, nu cred ca va fi cazul, si 18 luni nu este o distanta enorma, cred ca se vor ocupa sa faca noul Logan in lume
Felicitari Dacia !!!, 18 luni nu este o perioada lunga, dar cred, ca ar avea mai mult de castigat daca ar scoate chiar de anul asta o Dacie de talia lui Up/Citigo mai ales un astfel de model pentru o marca low-cost ar putea propulsa vanzarile Daciei chiar mai bine decat deja emblematicul Logan ( dar sa fie disponibil de la un pret de 4,000 eur astfel la un 5,500 eur sa-ti poti lua o Dacia City cu dotari interesante )
Deci decizia celor de la Dacia mi se pare cat se poate de fireasca si normala.