Grupul Renault a anunțat că va construi o nouă fabrică în Iran prin intermediul unui joint-venture cu companiile locale Industrial Development & Renovation Organization of Iran (IDRO) și Part Negin Naseh.
Noua uzină va avea o capacitate de 150.000 de unități pe an și va produce noua generație Duster, dar și Symbol, nuele sub care este comercializat noul Logan în țările din regiune.
Fabrica va fi amplasată în localitatea Saveh, situată la circa 120 de kilometri de capitala Teheran, iar constructorul francez intenționează să producă acolo și 150.000 de cutii de viteze pe an.
"Semnarea acestui joint-venture împrospătează alegerile strategice pe care le-am făcut în Iran și va deschide noi perspective pentru o piață estimată la 2 milioane de unități pe an în 2020", a precizat Stefan Mueller, membru în omitetul executiv al Grupului Renault.
Grupul Renault este prezent în Iran încă din anul 2003, atunci când a deschis o fabrică cu o capacitate de 200.000 de unități pe an.
În prezent, la aceasta uzină se produc modelele Sandero, Sandero Stepway, Tondar și Tondar pick-up.
Tondar este numele sub care este comercializata în țările în această regiune prima generație a modelului Logan.Via Renault
De unde ai concluzionat că următorul Duster se va produce doar în Iran?
Nu scrie în știre că noul Duster se va produce în Iran, alături de Mioveni, scrie că noul model se va produce în Iran.
Cu regret trebuie sa va aduc la cunostinta ca iranienii, chiar daca sunt musulmani, nu sunt arabi sunt persani (sau persi) si nu vorbesc araba vorbesc limba farsi.
In aceeasi situatie sunt turcii care, musulmani fiind, nici ei nu sunt arabi si vorbesc limba turca.
Cu stima,
de unde scoateti toate prostiile astea. ba ca muta MCV (MCV-ul inca se produce la mioveni.a fost mutata doar o parte in Maroc.),ba ca uzina pleaca de la mioveni...uzina se extinde din ce in ce mai mult aici iar voi spuneti ca pleaca? :))
grupul Renaul-Nissan au o politica de a crea mai multe fabrici in mai multe locatii, daca aceste locatii primesc ajutoare de stat, facilitati, iertari de taxe, etc
si astfel in loc sa produca totul in Franta (sau Romania - sic) produc si in Maroc pentru Africa si Europa, in Romania pentru Europa si orientul mijlociu, in Iran doar pentru Iran (piata foarte mare si singuri) si asa mai departe
si Nissan au multe fabrici, nu numai in Japonia ci si in UK (doar pentru UK pentru brexit), in Spania pentru UE, dar si in Filipine , Africa de Sud, Kenya si asa mai departe
Ei nu sunt precum germanii care produc Mercedes doar in Germania si vand in toata lumea, ci sunt .... mai altfel.
Si da roade pentru ca costul fortei de munca este mai mic in medie si apoi si transportul de componente este mai redus, de produse finale, basca suportul "moral" al autoritatilor care cumpara masini produse in tara respectiva !
Nu degeaba Renault-Nissan vor ajunge primul producator din lume.