"Vrem să prezentăm o familie de modele care se poate adresa oricărei persoane, indiferent de vârstă. De la tânăra de 20 de ani la familia care duce o viaţă activă şi are mulţi copii", spune Lorenzo Ramaciotti, designerul-şef al italienilor, citat de publicaţia britanică Autocar. Conform omului care semnează liniile modelelor mărcii italiene, principala provocare este de a dezvolta şi modele care să se adreseze bărbaţilor: "Este foarte clar că, în acest moment, gama 500 se adresează mai ales femeilor, în timp ce linia de performanţă Abarth are ca ţintă bărbaţii.
Dar în viitor credem că putem schimba acest lucru", spune Ramaciotti.În acest moment, linia de modele Fiat 500 conţine două versiuni de caroserie: hatchback-ul clasic, lansat în 2007 cu rezultate remarcabile pe piaţă, şi versiunea de familie 500L, care beneficiaază de o variantă cross, 500L Trekking (foto), şi de una cu şapte locuri, denumită 500L Living. În viitorul apropiat, Fiat va lansa 500X, un crossover de segment mic care va lupta cu Renault Captur, Opel Mokka şi Nissan Juke, iar versiunea de bază a lui 500 va primi un facelift: "De fiecare dată când îi întrebăm pe clienţi, aceştia ne spun că designul şi forma lui Fiat 500 trebuie să rămână identice, dar că trebuie să schimbăm interiorul şi tehnologia", anunţă designerul italian.
TRANSFORMAREA LUI PUNTO
Acelaşi Ramaciotti a oferit o serie de informaţii interesante legate de noua generaţie Punto, care ar putea să-şi schimbe radical profilul odată cu lansarea noii generaţii. Astfel, Fiat va urma exemplul liniei 500 şi va extinde gama Panda, Punto urmând să facă parte din aceasta: "În acest moment, singura logică pentru care avem Punto este cota de piaţă în segment.
Să produci o maşino complet nouă fără a fi sigur din ce îţi poţi scoate banii investiţi e o decizie foarte grea", afirmă designerul italian. Nu este foarte clar modul în care Fiat va încorpora Punto în gama Panda, însă modificarea urmează să fie publică în cursul următorilor doi ani.via Autocar
mie 500-ele imi place. Nu-mi place extinderea gamei si struto-camilelor nascute din 500.
”Mini este un brand, 500 nu este. Fiat este brandul, aşa că 500 nu trebuie să îşi asume această funcţie (de extindere excesiva a gamei).” Gianluca, Brand Manager Fiat
"Fiat 500 are puterea de a fermeca şi avem încredere în faptul că putem păstra aceeaşi obrăznicie, drăgălăşenie şi formă în foarte multe forme". Lorenzo Ramaciotti, Designer-şef Fiat
tipic latin: fiecare vorbeste cum il taie capul.
probabil au vrut sa detina in continuare recordul de cea mai urata masina din lume dupa ce Multipla a 'cam disparut' din peisaj
500 Sedan, 500 Stivuitor, etc.
Nu inteleg ce rost mai are Panda cu 500L prin preajma, cum spuneam (proportii diferite, design asemanator, doua picaturi de ploaie, bla, bla)!
Pe cat de "bijuterie simpatica" a fost 500 la lansare, pe atat de schimonosita e extinderea "gamei"... Fiat se leaga cu disperare de orice farama de succes incercand sa-l multiplice dar, zadarnic... Nu e in stare sa pastreze o linie de design nici macar 2 generatii... Te si miri cum pot sa existe in acelasi concern legende ca Ferrari, Maserati, Alfa Romeo... Dar Fiat...mingiuta de ping-pong intre designerii perindati dea lungul vremii...
Faptul ca cei de la Fiat au extins gama lui 500 si cu asa ceva eu nu zic ca e neaparat un lucru rau. Pana la urma 500 putea fi o masina mini cumintica daca ii puneai un motor de 70 CP sau o bestie daca o transformai intr-un Abarth.
Faptul ca 500L este o masina de familie destul de spatioasa, cu o vizibilitate foarte buna si un pret ok, cu siguranta ca isi are "genele" intr-un simplu 500 de care am spus mai sus.
Dar pana la urma, asa cum am mai spus, constructorii practic fac niste afaceri cu masini. Iar daca chestia asta aduce bani, de ce sa nu o faca? Din cate stiu 500L e vinde destul de bine, intr-un timp Fiat a fost nevoit sa mareasca productia uzinei din Serbia. Problema nu ar fi asta, ci faptul ca Fiat se bazeaza pe vanzarile unui singur model.
In toata multitudinea de masini germanice, agresive, rele, mai exista si fiat cu un look simpatic, docil si neagresiv.
La fel de ok mi se pare si intinderea pe cat posibil a gamei.
Orice succes merita maximizat, mai ales in situatia in care este Fiat-ul cu o puzderie de modele care sunt pe pierdere (fiat, alfa, lancia au multe modele nesustenabile).