Galerie foto: Muzeul GM
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Intr-o cladire obisnuita din cadrul Centrului Tehnic General Motor, exista un ansamblu despre care putini oameni din afara GM stiu. Este vorba despre GM Heritage Center, un muzeu care contine documentele istorice ale companiei si masini de colectie.
Dupa ce producatorii isi dezvaluie conceptele in cadrul saloanelor auto, masinile mai ruleaza cel mult un an sau doi, facandu-si aparitia la evenimente mai mici sau mari, iar apoi dispar din senin. Cateodata cele mai memorabile masini apar dupa cativa ani cu ocazia unor celebrari istorice. Altele sunt trimise la casat, trimise colectionarilor sau depozitate intr-un showroom prafuit.
Acum cativa ani GM Heritage Center a devenit oficial un loc special pentru colectionarea "istoriei". Muzeul nu este deschis decat angajatilor GM si familiilor acestora si de cateva ori in cursul anului cu ocazia evenimentelor speciale.
Intreaga colectie consta in 800 de vehicule, dar suprafata disponibila pentru muzeu nu poate gazdui decat 200 de automobile.
Colectia este inlocuita periodic, unele vehicule fiind imprumutate altor muzee sau trimise la evenimente speciale.Un aspect important al istoriei GM regasit in colectie este competitia. Printre Cadillac-uri sta ascunsa prima generatie NorthStar LMP care a concurat la Le Mans in 2000 si 2001. Alaturi este parcat un Corvette GTP din anii '80 care a concurat in IMSA impreuna cu un Chevy Beretta GTU. Nu lipsesc nici doua masini participante la celebra cursa Indy: un Chevrolet Ilmor CART din '80 si un Oldsmobile.
Simple automobile de productie dar de colectie sunt si ele prezente la Heritage Center: un Vega si primul exemplar Saturn Sky, produs. Colectia cuprinde si motoare foarte puternice: un propulsor Lotus LT-5 care a echipat Corvette ZR-1, un motor V16 si unul V12 produse de Cadillac in anii 30.
O colectie Corvette nu avea cum sa lipseasca, cel mai vechi exemplar prezent, fiind un coupe argintiu din 1963. In ultima jumatate de secol Corvette a cochetat cu ideea unui motor pozitionat central, in spatele masinii.
Mai multe astfel de concepte se "odihnesc" la Heritage Center, printre care si CERV III. Al treilea Corvette Experimental Research Vehicle (CERV) a fost construit de Lotus si a fost echipat cu un sistem de suspensie activa.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
John Elkann, președintele Stellantis, nu este de acord cu tarifele impuse de președintele american Donald Trump și nici cu normele de poluare foarte stricte impuse de Uniunea Europeană. El spune că industria auto este amenințată din cauza acestor două reglementări. (16.04)
-
Audi a anunțat un nou proiect prin care vrea ca vechile mașini de curse ale sale să ajungă în mâinile unor colecționari privați. Pentru început, Audi a scos la vânzare un prototip cu care a concurat în Campionatul Mondial de Anduranță și o mașină care a luat startul în seria DTM. (04.04)
-
Porsche marchează 75 de ani de la începutul producției de automobile la uzina sa principală din Zuffenhausen. Primul model produs la această uzină a fost 356, care este și primul model al mărcii. (02.04)
-
Noul Audi A6 Sedan: cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice
-
STUDIU: Mașinile electrice, mai fiabile decât termicele
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
Viitoarea Mazda MX-5 va primi un motor aspirat natural mai mare
Comentarii (2)