Galerie foto: Muzeul GM
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Intr-o cladire obisnuita din cadrul Centrului Tehnic General Motor, exista un ansamblu despre care putini oameni din afara GM stiu. Este vorba despre GM Heritage Center, un muzeu care contine documentele istorice ale companiei si masini de colectie.
Dupa ce producatorii isi dezvaluie conceptele in cadrul saloanelor auto, masinile mai ruleaza cel mult un an sau doi, facandu-si aparitia la evenimente mai mici sau mari, iar apoi dispar din senin. Cateodata cele mai memorabile masini apar dupa cativa ani cu ocazia unor celebrari istorice. Altele sunt trimise la casat, trimise colectionarilor sau depozitate intr-un showroom prafuit.
Acum cativa ani GM Heritage Center a devenit oficial un loc special pentru colectionarea "istoriei". Muzeul nu este deschis decat angajatilor GM si familiilor acestora si de cateva ori in cursul anului cu ocazia evenimentelor speciale.
Intreaga colectie consta in 800 de vehicule, dar suprafata disponibila pentru muzeu nu poate gazdui decat 200 de automobile.
Colectia este inlocuita periodic, unele vehicule fiind imprumutate altor muzee sau trimise la evenimente speciale.Un aspect important al istoriei GM regasit in colectie este competitia. Printre Cadillac-uri sta ascunsa prima generatie NorthStar LMP care a concurat la Le Mans in 2000 si 2001. Alaturi este parcat un Corvette GTP din anii '80 care a concurat in IMSA impreuna cu un Chevy Beretta GTU. Nu lipsesc nici doua masini participante la celebra cursa Indy: un Chevrolet Ilmor CART din '80 si un Oldsmobile.
Simple automobile de productie dar de colectie sunt si ele prezente la Heritage Center: un Vega si primul exemplar Saturn Sky, produs. Colectia cuprinde si motoare foarte puternice: un propulsor Lotus LT-5 care a echipat Corvette ZR-1, un motor V16 si unul V12 produse de Cadillac in anii 30.
O colectie Corvette nu avea cum sa lipseasca, cel mai vechi exemplar prezent, fiind un coupe argintiu din 1963. In ultima jumatate de secol Corvette a cochetat cu ideea unui motor pozitionat central, in spatele masinii.
Mai multe astfel de concepte se "odihnesc" la Heritage Center, printre care si CERV III. Al treilea Corvette Experimental Research Vehicle (CERV) a fost construit de Lotus si a fost echipat cu un sistem de suspensie activa.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Bugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. (14.11)
-
Uniunea Europeană, dată în judecată de China, din cauza noilor taxe vamale pentru mașinile electriceChina a dat în judecată Uniunea Europeană pentru implementarea noilor taxe vamale pentru mașinile electrice din țara asiatică. Guvernul de la Beijing a inițiat o acțiune în instanță, în cadrul Organizației Mondiale a Comerțului. (06.11)
-
Audi a anunțat oficial că va retrage din producție modelul său de clasă executive A6, după o producție care a durat 30 de ani. Modelul va fi înlocuit de următoarea generație Audi A7, care va fi prezentată anul viitor. (06.11)
- Hyundai se întoarce la butoanele fizice: "Oamenii devin enervați de suprafețele tactile"
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- FOTOSPION: Primele imagini cu noul Renault Clio
- Mazda confirmă viitoarea generație CX-5 și un nou motor Skyactiv-Z
- Noul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de ore
Comentarii (2)