Galerie foto: Muzeul GM
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Intr-o cladire obisnuita din cadrul Centrului Tehnic General Motor, exista un ansamblu despre care putini oameni din afara GM stiu. Este vorba despre GM Heritage Center, un muzeu care contine documentele istorice ale companiei si masini de colectie.
Dupa ce producatorii isi dezvaluie conceptele in cadrul saloanelor auto, masinile mai ruleaza cel mult un an sau doi, facandu-si aparitia la evenimente mai mici sau mari, iar apoi dispar din senin. Cateodata cele mai memorabile masini apar dupa cativa ani cu ocazia unor celebrari istorice. Altele sunt trimise la casat, trimise colectionarilor sau depozitate intr-un showroom prafuit.
Acum cativa ani GM Heritage Center a devenit oficial un loc special pentru colectionarea "istoriei". Muzeul nu este deschis decat angajatilor GM si familiilor acestora si de cateva ori in cursul anului cu ocazia evenimentelor speciale.
Intreaga colectie consta in 800 de vehicule, dar suprafata disponibila pentru muzeu nu poate gazdui decat 200 de automobile.
Colectia este inlocuita periodic, unele vehicule fiind imprumutate altor muzee sau trimise la evenimente speciale.Un aspect important al istoriei GM regasit in colectie este competitia. Printre Cadillac-uri sta ascunsa prima generatie NorthStar LMP care a concurat la Le Mans in 2000 si 2001. Alaturi este parcat un Corvette GTP din anii '80 care a concurat in IMSA impreuna cu un Chevy Beretta GTU. Nu lipsesc nici doua masini participante la celebra cursa Indy: un Chevrolet Ilmor CART din '80 si un Oldsmobile.
Simple automobile de productie dar de colectie sunt si ele prezente la Heritage Center: un Vega si primul exemplar Saturn Sky, produs. Colectia cuprinde si motoare foarte puternice: un propulsor Lotus LT-5 care a echipat Corvette ZR-1, un motor V16 si unul V12 produse de Cadillac in anii 30.
O colectie Corvette nu avea cum sa lipseasca, cel mai vechi exemplar prezent, fiind un coupe argintiu din 1963. In ultima jumatate de secol Corvette a cochetat cu ideea unui motor pozitionat central, in spatele masinii.
Mai multe astfel de concepte se "odihnesc" la Heritage Center, printre care si CERV III. Al treilea Corvette Experimental Research Vehicle (CERV) a fost construit de Lotus si a fost echipat cu un sistem de suspensie activa.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Comentarii (2)