GALERIE FOTO: Dacia Duster de 850 CP în antrenamentele de pe Pikes Peak
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacia a juns în sfârşit în Statele Unite. Deocamdată, însă, doar în versiune de competiţie. Versiunea No Limit a lui Dacia Duster a ieşit la antrenamentele pentru cea mai cunoscută cursă de viteză în coastă din lume, Pikes Peak, fiind fotografiată de jurnaliştii americani de la Autoblog, care au prezentat o galerie foto completă cu modelele şi prototipurile care vor încerca să coboare pentru prima dată sub limita de 10 minute pe cei 19.99 kilometri ai urcării de la Pikes Peak.
Aşa cum am putut vedea şi în fotografiile oficiale ale modelului, acesta seamănă cu cel pe care Alain Prost în pilotează în Trofeul Andros (sau "Formula 1 pe gheaţă", aşa cum este denumită competiţia franceză hibernală), diferenţele estetice referindu-se mai ales la profilul suprafeţei de rulare. Dacă Dacia Duster ICE dezvoltată pentru Trofeul Andros are pneuri înguste, spoilere ceva mai înalte, ştergătoare pe geamul lateral şi eleron de dimensiuni mici, versiunea pentru Pikes Peak are o gardă la sol coborâtă, un eleron de dimensiuni foarte mari şi pneuri de performanţă.
Vă reamintim că Dacia Duster No Limit este pilotat de francezul Jean-Philippe Dayraut şi vine echipat cu un motor V6 de 3.8 litri, preluat de la Nissan GT-R. Propulsorul VR 38 DETT păstrează doar blocul motor de GT-R şi a fost pregătit de specialiştii de la Sodemo.
Scopul motorului este de a oferi performanţe maxime în contextul unei altitudini ridicate, cu un conţinut de oxigen în scădere. Cursa pleacă de la 2.860 de metri, iar finish-ul este la 4.300 de metri, ceea ce înseamnă că motorul are nevoie de setări speciale pentru a furniza cei 850 CP la 7.000 rpm în condiţiile atmosferice respective. Cuplul motor maxim este de 900 Nm şi este furnizat la 5.000 rpm.
CE ESTE PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB?Competiţia cu acest nume se desfăşoară anual pe vârful Pikes Peak din Colorado, SUA. Este vorba de o probă de 19.99 kilometri în care maşinile care iau startul acoperă o diferenţă de nivel de 1439 de metri între start şi sosire, urcând până la înălţimea de 1862 de metri. Traseul are 156 de viraje, vine cu o înclinaţie medie de 7%, iar suprafaşţa de rulare este atât asfalt, cât şi macadam. Pikes Peak este competiţie oficială în calendarul FIA International Events, la startul său aliniindu-se de obicei peste 150 de participanţi din toată lumea. În 2011, Pikes Peak va avea loc în 26 iunie. Mai multe detalii puteţi găsi pe site-ul oficial al competiţiei. |
foto | Autoblog
pilot bun la volan , motor extraordinar ... cine stie .
poate reuseste sa coboare sub 10 minute .
bafta mare 2all
Ai tu idee de costrurile implicate in raliu? Ai tu idee de nivelul de performanta solicitat? Crezi ca un model de serie poate veni cu ceva care se poate ridica la asemenea nivel?!
folosirea caroseriei de duster care nu e prea sanatoasa din punct de vedere aerodinamic ar fi un dezavantaj vadit fata de concurenta directa, dar cursa e decisa abia la sosire
deci pumnii stransi (am incredere in tehnica gtr-ului)!!!
Nu ma plang de faptul ca bolidul "Dacia Duster" este foarte performant si ca este foarte avansat tehnic sau ca este foarte sump,asta este logic ,ci de faptul ca imaginea creeata de acest bolid nu are nici o legatura cu masina vanduta publicului larg de Dacia. Intelegi draga frustratule?
Undeva consumatorul este dus in eroare.
De fapt aici e problema ,Dacia vinde masini ieftine,cu tehnologie veche, masini banale, dar va va flutura in fata castigarea Pikes Peak chiar daca Dacia Duster No Limit nu are nici o legatura cu produsele Dacia comercializate,produse inferioare dpmdv. Apreciez totusi ca au numit versiunea de concurs "No Limit".
mda... si de aia nu mai poate Dacia :))
http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/01/monster-tajima-suzki-sx4.jpg
si imi reconfirm remarca cu aerodinamica dusterului. botul e prea "caramidos" pt aceasta competitie. in "andros" altele erau aspectele importante.
daca ar fi luat caroseria de logan in locul dusterului (si pastrand bineteles toata mecanica) sigur ar fi scos un timp mai bun. sau mai multe "aripioare" in stilul suzuki. un lucru e cert, la clasa unlimited caroseriile trebuiesc gandite la clasa de prototipuri de la cursele GT. caroserii custom special construite pt performanta.
daca vrei sa pastrezi caroseria standard, atunci intrii la o clasa inferioara si pompezi cat poti. dar acolo dacia nu ar mai concura, caci nici nu are motoarele disponibile pe masina.
http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/01/monster-tajima-suzki-sx4.jpg
si imi reconfirm remarca cu aerodinamica dusterului. botul e prea "caramidos" pt aceasta competitie. in "andros" altele erau aspectele importante.
daca ar fi luat caroseria de logan in locul dusterului (si pastrand bineteles toata mecanica) sigur ar fi scos un timp mai bun. sau mai multe "aripioare" in stilul suzuki. un lucru e cert, la clasa unlimited caroseriile trebuiesc gandite la clasa de prototipuri de la cursele GT. caroserii custom special construite pt performanta.
daca vrei sa pastrezi caroseria standard, atunci intrii la o clasa inferioara si pompezi cat poti. dar acolo dacia nu ar mai concura, caci nici nu are motoarele disponibile pe masina.
suzuki / audi / mercedes / bmw / nissan etc au participat sau participa in competitii cu modele de top PROPRII (clasa sport sau prototip) dezvoltate de, divizia reserch al respectivului producator. Este cineva care vrea sa spuna ca suzki-sx4 are motor de Ferrari? si o cutie de viteze de pe "renault" 1310 :))) . Dream on mod. Romania trezeste-te. DaNISSANcia a ocupat locul 3 din 3 ....