Galeria Ţiriac Collection, sigura colecţie personală din România deschisă publicului, este accesibilă vizitatorilor într-o varianta extinsă. La începutul acestui an, galeria a fost închisă pentru mărirea suprafeţei de expunere: 4.300 mp, dublu faţă de spaţiul iniţial. Asta înseamnă că numărul automobilelor şi motocicletelor expuse a crescut la de la 60 la 160. Modelele expuse vor fi schimbate la anumite intervale, colecţia completă deţinută de Ion Ţiriac numărând în acest moment 250 de automobile şi motociclete clasice în condiţie perfectă.
Automobilele expuse au fost reorganizate, iar în centrul expoziţiei se află acum un exemplar Ferrari LaFerrari, una dintre cele mai noi achiziţii ale colecţiei Ţiriac. Alături de LaFerrari, colecţia mai conţine încă şase exemplare ale mărcii din Maranello printre care un F12 Berlinetta şi un Ferrari Dino. Pe lângă modelele Ferrari, vizitatorii mai pot admira o impresionantă colecţie de automobile Rolls-Royce, ce include câte un exemplar din fiecare generaţie Phantom, precum şi o largă galerie de automobile Mercedes-Benz.
În noua variantă de expunere, colecţia a fost îmbogăţită şi cu câteva modele speciale: Duesenberg Model J din 1930, Cord 812 Custom Beverly din 1937 sau Dodge Charger R/T din 1968. Un automobil aparte expus este Stutz Blackhawk din 1974 cu o caroserie realizată manual în atelierele Carrozzeria Padane din Modena, Italia.
Mai poate fi admirat un exemplar Pierce Arrow Model B din 1930, un automobil sinonim cu luxul şi opulenţa, acest model fiind preferat de preşedinţi şi regi din lumea întreagă. Din colecţia de automobile americane se remarcă un Chrysler Town and Country din 1949. Modelul prezentat este decapotabil, vopsit în culoarea Ocean Blue, cu o tapițerie albastru cu alb. Are jante cromate, anvelope cu flancul alb, ceasuri de bord și radio în dotări, alături de un plafon retractabil din pânză acționat electric.Harley Davidson WL (1941), alături de scuterul Piaggio Vespa PX200 Mad Rat By Aristide & Honore (1989). Țiriac Collection găzduiește de asemenea cinci motociclete: Indian Scout 741 (1943), MV Augusta 175CST “Disco Volante” (1953), Harley Davidson FLH 80 Electra Glide (1979), Honda GL 1500C Valkyrie (1998) și
Galeria este situată pe Calea Bucureștilor nr. 289, vizavi de Aeroportul Internațional Henri Coandă, şi poate fi vizitată de vineri până duminică în intervalul orar 10:00-19:00. Excepție face ziua de joi, 30 aprilie 2015, când galeria va fi deschisă în urma relansării oficiale, în același interval orar. Preţul unui bilet de intrare este de 15 lei.
15 lei este o suma modica care, nu acopera nici macar costurile cu personalul si intretinerea exponatelor! As vrea sa vad si eu un om cu averea lui Ion Tiriac care permite accesul publicului la propria-i colectie, fie ca e de masini, fie ca e de obiecte de arta, fie ca e de ceasuri. Daca, in loc sa fie expuse si sa ai posibilitatea sa le vezi (nu ca te-ar interesa), aceste masini ar sta inchise garaje, ai fi mai multumit?
Legat de SIAB, cu ce-i de vina Tiriac ca in Romania nu se gaseste nimeni care sa organizeze un salon auto in adevaratul sens al cuvantului? Impiedica cineva pe altcineva sa organizeze o manifestare la care sa fie prezente si marci pe care sa nu le vanda Tiriac? Iti baga Tiriac mana in buzunar si te ia cu arcanul sa-i vezi masinile? Sau te intreb altfel . Daca nici macar marcile comercializate de Tiriac nu ar fi prezente, ce ai mai vedea? Nimic! Si atata vreme cat ceva e mai mult decat nimic, de unde vine atata patima si obida proletara? Probabil din vechea meteahna a romanului de a fi carcotasi si mocangiu care transforma Romania in tara in care fereasca Dumnezeu sa faci ceva!
Nu eu, cel care a scris textul de mai sus, ti-am raspuns atat de urat. Este o incercare infecta de a ma discredita, probabil a unuia dintre semidoctii pe care i-am contrazis sau de care am facut bascalie, Oricum, ce-i care vor sa-mi puna vorbe in gura ar trebui sa invete sa se exprime.
Cand am fost eu erau oameni care pozau cu telefonul si nu am vazut sa-i opreasca cineva. Nu stiu cum este acum.
Stima!
O sa incerc sa-mi fac alt cont. Primul pe care il facusem mi-a fost dezactivat de catre redactia website-ului, din cauze inca neoficiale ( cred eu ) , dar voi incerca sa subliniez cu un nou nickname, probabil am fost confundat cu altul. Stima si tie amice, si nu-ti mai baga penisul in el de site !