Imediat după ce Grupul PSA Peugeot-Citroen a anunțat preluarea mărcii Opel de la General Motors, Grupul Volkswagen și Alianța Fiat-Chrysler au declanșat un joc de-a șoarecele și pisica cu privire la o posibilă fuziune prin care să contracareze ascensiunea francezilor pe piața europeană.
După ce jocul a fost deschis inițial de Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat-Chrysler, replica celor de la Volkswagen a fost destul de prudentă, însă CEO-ul Matthias Muller nu a exclus varianta unor negocieri. În replică, Marchionne a precizat că Fiat-Chrysler este cea mai bună opțiune pentru Grupul Volkswagen pentru o posibilă fuziune, însă a insistat că nu îl va contacta personal pe Muller, întrucât nu are niciun interes.
Iată însă că, la o distanță de numai câteva zile, Marchionne își schimbă radical opinia și afrmă că îl va căuta pe omologul său german cu scopul de a discuta despre un posibil parteneriat care să conducă la o fuziune."Așteptăm.
Sunt 4-5 constructori ca noi la nivel global. Dacă trebuie să facem ceva, vom face. Nu l-am mai văzut pe Muller de 6-7 luni, dar voi merge să-l caut cu prima ocazie", a precizat Marchionne în cadrul unui interviu acordat publicației Automotive News.Dintre cei doi constructori, Fiat ar avea cel mai mare interes pentru o fuziune, mai ales că Volkswagen este în continuare cel mai mare producător chiar și după trecerea Opel la Peugeot-Citroen.
Via Carscoops
biznisu' se face cu "mai lasi tu, mai dau eu" nu e cu pumnu'n masa si nici cu aere de fata mare ori domni vanitosi.
oricum...baietii sunt in faza tatonarii...acum la un ceai, maine o cafea. Peste cateva saptamani poate si un pahar de tarie iar intr-un an isi fac selfie-uri.
ce vrei, sa ajungi sa-i recunosti modelele doar dupa sigla?
ca vezi ca mai vine un pletos si iti explica cum sta cu identitatea de marca si designul atemporal "rigla, barda si cutitu' "
nu va fi nicio fuziune, va vinde alfa romeo, maserati si............. poate lancia.............are nevoie urgenta de lichiditati.....
Dupa cum ziceau si cei dinaintea mea...pacat de Lancia. Nu sunt prea sigur ca Alfa isi va reveni cu toate lansarile si anunturile din ultimii doi ani.
Nici achizitia unui brand din FCA nu e o idee prea buna in conditiile in care "curtatul" german e cam in gaura cu banii ....mai ales ca scandalul in urma caruia mai are de platit niste verzisori nu s-a incheiat. In alta ordine de idei in Australia sunt baietii astia stransi cu usa ....niste amenzi de care nu se scrie nimic pe Automarket.
Cum o eventuala fuziune e scoasa din carti ca si o achizitie de brand din curtea macaronarului, mai realista mi s-ar parea o alianta restransa in urma caruia cei "2 frati cu bube-n cap" sa-si imparta costurile, nemtii sa aiba un acces la piata americana iar italienii la niste platforme mai rasarite.
...zic eu
toate brandurile FCA vand sub asteptari insa nu doar CEO-ul e vinovat pt asta, e greu sa schimbi toti managerii intr-o corporatie, incompetenta se mosteneste in firmele mari.
Germanii sunt f interesati de branduri americane intrucat e singura piata importanta pe care nu vand deloc grozav si nici nu vor vinde masini germane.
FCA ar trebui sa aiba interes intr-o retea mai buna de dealeri si acces in China. Platforma Alfa e mai buna decat cea universala a VAG menita strict sa reduca costurile indiferent ca vorbim de masini de zeci si sute de mii de eur. Un schimb de marci ar fi solutia ideala pt ambii.