Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler au anunțat în luna octombrie intenția de a fuziona și de a deveni astfel al patrulea mare constructor la nivel global.
Ulterior, acordul a fost aprobat de consiliile de administrație ale celor două grupuri auto, astfel că ultimul pas este un acord final al autorităților anti-trust de la nivelul Uniunii Europene.
Cei doi mari producători au solicitat vineri Uniunii Europene să înceapă investigația pentru fuziune, iar Comisia Europeană a anunțat acum că va da un răspuns final până în 17 iunie.
În funcție de modul în care fuziunea va influența piața auto globală, liderii europeni pot fi de acord cu fuziunea, o pot respinge sau o pot aproba cu respectarea anumitor condiții stricte.
În momentul anunțului inițial de fuziune, noul constructor rezultat ar fi avut o evaluare bursieră de circa 42 de miliarde de euro și o producție anuală de circa 8.7 milioane de mașini. Totuși, pandemia de coronavirus SARS-CoV-2 a schimbat radical datele problemei, ca urmare a scăderii vânzărilor și a întreruperilor temporare de producție.
În ciuda acestor probleme, cei doi constructori au anunțat recent că fuziunea va merge mai departe.
Alianța Fiat-Chrysler deține brandurile Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Maserati, Ram, Lancia și Chrysler.
Între timp, Grupul PSA include brandurile Peugeot, Citroen, DS și Opel.Via Reuters
Comentarii (0)