În momentul prezentării lui Volkswagen Golf 7 facelift, oficialii constructorului german au anunțat că sub capota modelului compact vom vedea și o versiune de 130 de cai a unității de 1.5 litri TSI. Acum, nemții au anunțat introducerea în gamă a propulsorului amintit mai sus.
Motorul de 1.5 litri TSI promite 130 de cai putere și 200 Nm disponibili între 1.400 și 4.000 rpm. Noul propulsor va fi oferit alături de o funcție capabilă să dezactiveze doi dintre cei patru cilindri. Funcția este activă între 1.400 și 3.200 rpm.
Pentru prima dată în gama Golf, Volkswagen introduce și o funcție de coasting. Aceasta este capabilă să oprească motorul complet și funcționează până la viteze de maximum 130 km/h. Pentru a beneficia de tehnologia de coasting, modelul trebuie să fie echipat cu transmisia automată DSG cu șapte trepte. Pentru ca sistemele și echipamentele să funcționeze în continuare și atunci când motorul este oprit, modelul german integrează și un acumulator Li-Ion, care asigură energia rulării acestora.
În aceste condiții, oficialii Volkswagen spun că emisiile de CO2 variază între 110 și 116 grame per kilometru, iar consumul de carburant este de 4.8 - 5.0 litri/100 de kilometri.
Motorizarea 1.5 benzină de 130 de cai este disponibilă pe versiunile Comfortline și Highline, iar prețurile pentru piața din Germania pornesc de la 23.725 de euro, în cazul hatchback-ului, respectiv 25.775 de euro, în cazul versiunii break.
Pacat ca VW se axeaza pe astfel de artificii in timp ce companii precum Mazda, Toyota si Infiniti lucreaza cu adevarat la ingineria motoarelor, la inovatie si dezvoltare, creand motoare care functioneaza pe noi tipuri de aprindere cu performante uimitoare, precum noul Camry din SUA care are un motor de 2.5 benzina, aspirat natural, 205 cai, si un rating de 40 mpg (5.8 litri la suta) in afara localitatii. Eu asta vreau sa vad. Imbunatatiri ingineresti a motoarelor in sine, nu artificii electronice ieftine care sigur se defecteaza in timp.
electronica e buna, depinde doar cat de mult au testat si cat au programat-o sa tina.
totusi de ce as lua un golf si nu un swift, nu stiu.
De fapt, cine se amăgește singur crezând că, de pildă, românașii (dar nu numai ei) consultă și iau ȋn serios studiile de specialitate, care, ȋn cazul compactelor, arată că Hyundai i30 ar fi o opțiune mult mai inspirată…chiar ȋn patria care a inventat automobilul! De altfel, i30 a fost plasată de JD Power prima din toate clasele ȋn topul satisfacției clienților germani!! – inclusiv AM a publicat lista, luna trecută, remember?
Ar fi o eroare din partea mea să nu recunosc că am afirmat de curând că, mai devreme sau mai târziu, volens nolens, ne va ȋnghiți oceanul pragmatismului de viziune asiatică…Ȋn mod evident, grosul invențiilor și inovațiilor care au marcat fundamental industria auto mondială aparțin arcului euroatlantic, dar cică astăzi nu trebuie să ne mai raportăm la simț / gust estetic, nostalgie, istorie; toate astea ar fi niște “sentimentalisme desuete”. “Crucial” (un termen foarte uzitat acum ȋn mass-media) este să te deplasezi din punctul A ȋn punctul B cu cheltuieli cât mai mici posibil – ȋn perspectivă, mai corect ar fi să precizez “să fii transportat”, nu să te deplasezi tu ȋnsuți.
Paradoxal, chiar și ȋn aceste condiții de impact global, nu mă ȋndoiesc că mașinile de la “capătul lumii” vor continua să mizeze pe fiabilitate; nu, nu vă gândiți la o speculare a atitudinii superficiale și arogante a “europenelor” (Škoda, Peugeot și Opel: excepțiile de la regulă…sau cel puțin așa pare), ci la simplul și incontestabilul adevăr că asiaticii sunt cei mai conștienți că mulți clienți (de ordinul milioanelor, de ce nu? – și pe care nu-i putem suspecta că nu le-ar “merge rotițele”) ȋnțeleg prin “reducerea costurilor” și o…prevenire a lor :D
Concluziile sunt clare, nu le mai scriu!
Ah, sa nu uit, minunata suspensie multilink de Kia C'eed (identica celei de pe i30) necesita schimbarea bieletelor la 30000km, din motive de zgomote de caruta. Lucru de neimaginat la oricare alta marca.