Fresh si dinamic
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Vechiul Mercedes-Benz C-Klasse, care incepe deja sa devina istorie, era probabil una dintre putinele masini de pe piata ale carei performante foarte bune nu se potriveau deloc cu aspectul cuminte si imbatranit. Avea imaginea unei masini care nu era la fel de funny ca un BMW Seria 3 si care nu era o alternativa nici pentru cei care doreau ceva mai vioi decat un Audi A4.
Cei de la Mercedes aveau astfel o masina deosebita, dar a carei imbracaminte nu tinea pasul cu moda. Noul C-Klasse trebuie sa schimbe aceasta perceptie si are toate atuurile sa o faca, in special versiunea C350, asupra careia ma voi concentra acum. Pana in luna septembrie, cand va aparea pe piata un C-Klasse prelucrat de AMG, acest model cu motor V6 este cel mai sportiv si cel mai puternic din gama. astfel, Mercedes spera ca va atrage potentiali cumparatori tineri, dinamici, care sa se potriveasca stilului acestui compact premium.
Pe hartie si la primele impresii, totul pare OK. Este mai greu si are mai putini cai putere decat BMW 335i care este bi-turbo, fiind evident ceva mai slab din punct de vedere al performantelor. Insa daca nu insisti sa faci aceasta comparatie, masina nu te dezamageste. Conform Mercedes, acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 6,4 secunde. In plus, motorul V6 livreaza puterea maxima la 6.000 rpm, in timp ce cuplul maxim de 350 Nm este disponibil intre 2.400 si 5.000 rpm. Avand in vedere aceasta plaja de turatie in care beneficiezi de cuplu maxim, motorul se comporta bine la turatii medii. Cel mai bun mod in care poti sa conduci masina este sa selectezi o treapta de viteza superioara celei in care ai rula in mod normal si sa lasi motorul sa-si faca treaba. Si in mod automat cutia de viteze reactioneaza bine, insa daca iti doresti sa scoti utilizezi din plin performantele lui C350, cel mai bine este sa schimbi treptele de viteza fie cu ajutorul levierului, fie cu clapetele de pe volan.
Imediat dupa ce te obisnuiesti cu acest mod de condus, masina iti ofera tot ce poate. Abia atunci descoperi cu adevarat ca ai de a face cu un sasiu exceptional pentru acest segment, care este si cu 16% mai rezistent la torsiune decat cel care echipa generatia precedenta.
Pe drum se observa ca C350 este mai bine echilibrat decat versiunea C320 CDI, echipata cu motor diesel, fiind si cu 90 de kilograme mai usor. Masina este si foarte manevrabila, directia reactionand foarte bine si rezistand tendintei de subvirare, nasul se inscrie bine pe directia pe care o doresti, iar spatele asculta foarte bine de acceleratie. Comparativ cu vechea generatie, noul Mercedes C-Klasse este un instrument de precizie, care combina in mod fericit o buna manevrabilitate a sasiului cu confortul interiorului. Trebuie spus ca C350 – ca de altfel toate versiunile echipate cu motoare cu sase cilindri – are o distributie a greutatii de 55:45, in timp ce modelele echipate cu motoare cu 4 cilindri au 52:48.
Ca echipare, noul C-Klasse se ridica la nivelul cu care ne-a obisnuit deja Mercedes-Benz. Aici merita remarcat sistemul Agility Control. In pachetul standard se regaseste Agility Control Suspension, care controleaza suspensia in functie de modul de rulare. astfel, la viteze mici, amortizoarele sunt mai moi, astfel incat confortul sa fie cat mai bun, iar ele se intaresc la viteze mari, pentru ca masina sa fie cat mai manevrabila. In acelasi pachet este si Agility Control Steering, care face ca directia sa fie cu 6% mai directa decat cea de pe vechiul model. Nu in ultimul rand, Agility Control Gearshift contribuie la schimbarea cat mai rapida si mai precisa a treptelor de viteza. Optional, din toamna acestui an, va fi disponibil si sistemul Advance Agility, care va permite soferului sa aleaga din masina, prin apasarea unui buton, in ce mod sa ruleze: Sport sau Confort.
Tot ca echipari, Mercedes a imprumutat cateva sisteme de la S-Klasse. Printre acestea se regasesc si Adapative Break, sistemul inteligent de lumini si Pre-Safe. Trecand astfel la elementele de siguranta, C-Klasse are drept target obtinerea de 5 stele la crah testele Euro-NCAP. Indiferent de versiune si de echipare masina are minim 7 airbag-uri si tetiere active. Pentru a fi siguri ca C-Klasse nu va avea probleme, cei de la Mercedes-Benz au efectuat peste o suta de crash teste in uzina, pana ce s-au convins ca masina este foarte sigura.
Ca orice masina moderna, noul C-Klasse este echipat si cu numeroase gadget-uri, majoritatea putand fi controlate si de pe volanul multifunctional. Sistemul multimedia este dotat cu un hard disc de 30 GB, pe care se pot stoca 1.600 de piese in format MP3, filme sau poze. Navigatia prin satelit si DVD se regasesc si ele in acest sistem, care poate fi controlat si prin comenzi vocale.
Ca sa inchei, noul Mercedes-Benz C-Klasse are un design atragator si mult mai reusit decat cel vechi, interiorul este mai bine proportionat – spatiul disponibil apropiindu-se de cel oferit de E-Klasse -, este bine construit si rafinat chiar si la viteze mari. Adica este un sedan compact confortabil si performant in acelasi timp. Ce-i drept, versiunea C350 nu are aceleasi performante ca un BMW 335i, insa este mult mai tentat pentru viata de zi cu zi.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)