Piața mașinilor second-hand din România este afectată semnificativ de numeroase fraude, de la banalul kilometraj dat înapoi până la ascunderea unor accidente majore.
O analiză realizată de compania carVertical, care vinde rapoarte online despre istoricul mașinilor second-hand, arată că 22.8% dintre mașinile verificate pe parcursul anului trecut aveau reparații la caroserie care nu erau menționate în anunțurile de vânzare, comparativ cu media europeană de numai 9.3%.
BMW este cea mai afectată marcă de probleme, în contextul în care aproape 22% dintre mașinile second-hand cu aceasta siglă au înregistrat reparații la caroserii. Brandul este urmat de alte trei marci germane, și anume Volkswagen (21%), Audi (16%) și Mercedes-Benz (8%), în timp ce Skoda și Ford au peste 5% dintre mașini cu astfel de probleme.
Pe de altă parte, carVertical oferă câteva statistici și despre practica de a da numărul de kilometri înapoi. În medie, mașinile second-hand disponibile la vânzare în România au 59.129 de kilometri dați înapoi, mai mult decât media europeană de 56.836 de kilometri.
Pe mărci, 24% dintre mașinile second-hand BMW scoase la vânzare au kilometri dați înapoi, iar pe locurile următoare sunt Volkswagen și Audi (19%), Mercedes-Benz (8%), Skoda (5%) și Opel (4%).
Oficialii platformei estimează că cel puțin o treime dintre mașinile second-hand vândute în România au kilometrajul dat înapoi.
Datele au fost obținute după analizarea a 200.000 de anunțuri de vânzări second-hand pe piața din România în cursul anului 2019.
Via carVertical
Samsarii stiu ce le place romanilor.
Romanii cumpara BMW SH.
Si Skoda Noua.
59.000 km ?
Ma astepam sa fie cam 100.000 de km
Era un videoclip pe youtube, cu un om care a cumparat un Mercedes Clasa E 2016 cu 12.000 de euro.
Masina a fost taxi si avea 500.000 de km
Omul care a cumparat aceasta masina, a cumparat-o cu 139.000, parca. Era destul de sigur ca are kilometrii dati inapoi. Se astepta sa aibe 200.000 de km.
Samsaru' a revopsit-o si a dat peste 300.000 de kilometri inapoi.
Samsaru' a cumparat-o de la o firma de taxi din germania cu 9000 de euro. El a vandut-o cu 12.000 de euro.
Este ingrozitor !
Si cumparatoru': "Mi-am luat masina direct din parc de la neamt"
Mai bine zis: "Mi-am luat teapa direct din parc de la neamt"
Totusi, un Mercedes din 2016, cu 139.000 de km, este imposibil sa coste doar 12.000 de euro. Adica, este clar ca e o teapa.
Unele au daune sau au fost daune totale.
Sau combo. Dauna+km dati inapoi.
Este groaznic !
Kilometrajul poate fi verificat, inainte era mai greu, deci se mergea la noroc, acum nu mai exista scuze.
Adica amageala functioneaza in scenarii de genul: Pfoaaa, ce afacere am facut! Masina germana, DIZAL, kilometri putini (100-200 mii). Pai astea pot duce milioane de kilometrii, deci de ce sa schimb eu uleiul in fiecare an si franele cand tipa la oprirea la semafor. Fumul negru? (asta-mi place maxim) Black smoke doesn't mean it's broke / No smoke no fun... Ce bine ca am luat masina sport germana mult mai dotata decat un cazan de Dacie nou. Pai imi scade rangul daca parchez in fata casei, pe bordura, altceva decat o masina din triada consacrata.
Deci, revenind, este o problema de fond iar rezultatele le vedem.
Daca exista in anunt (online) cu vin, verifica vin-ul. Daca nu scrie in anunt. Contacteaza vanzatorul. Daca nu vrea sa iti de-a vin-ul, treci dreaqu' mai departe.
Ca e posibil sa iti iei teapa cum si-a luat ala cu Mercedesu'
Uite, un BMW sau Mercedes ieftin. A, e afacere !
Gata ! Mi-l i-au !
Asta e romanu'
Asta e...
Via CarVertical....
Este o aplicatie de verificat masini SH
Dar nu inteleg cum s-a facut media.
Eu cred ca media este cam 100.000 de km
Mai ales la BMW sau Mercedes.
Samsarii...
Eu am impresia ca esti un copil care ma i-a la misto.
Iar vanzatorul nu spune nimic, despre defectiuni, sau daca a avut accidente.
youtube.com/watch?v=xKOX87zB9OI&t=
Cum a fost prins un samsar cu ajutorul aplicatiei CarVertical.
Tipul (sau copilul asta) n are discernamant, are un vocabular de maxim 50 de cuvinte dintre care 20 sunt frumos/frumoasa iar restul de 30 incep cu sk...
Daca asta era un site de gastronomie sunt sigur ca ne invata cum sa facem mici si frigarui pe capota unui Rapid cu motorul pornit.
Am obosit. Isi da raspunsuri singur, numai ca sa mai faca o postare; se autocloneaza si apoi se cearta in oglinda...nu mai spun ca habar n are cine are cratima sau nu (el nu stie la ce ma refer)...
Hai sa facem o petitie: fara fan skoda.
Sa ne vedem sanatosi. Si la cap, deasemenea.
Și eu am pățit-o cu o Dacia Lodgy. Știam ce am de făcut în verificarea unei mașini, dar după o lună de căutări mi-am pierdut răbdarea, m-am grăbit și am luat una la 218.000 km de la unul care s-a dovedit a fi fost samsar (avea până și casa la vânzare pe olx și după o verificare cu Google Maps vs. adresa din buletin, chiar era casa din buletin - posibil să fie mai credibil, cine știe).
Oricum, după ce am mers cu ea în primele săptămâni i-am zis soției că asta nu e mașină de 218.000 km, ci de vreo 400.000. Mi-au apărut martori în bord încă în drumul spre casă. În următoarele 3-4 luni de la achiziție a trebuit să mai bag aproape 2000 de euro în ea și am luat-o cu 5400...
În service au descoperit că nu mai are filtru de particule, iar la ultima lui regenerare avea 433.000. Câți a mai făcut de atunci, nu știu. Am pus-o la punct cât de cât (distribuție, ulei, turbină restaurată, pompă de ulei nouă, tampon antibalans, rezistență ventilator motor schimbată, anvelope de iarnă noi etc.) și acum am scos-o la vânzare pe un preț real, iar în anunț nu am ascuns nimic din ce am putut afla despre mașină.
În rest, deloc suprinzător ținând cont că pe cupolă am găsit semne, iar la interior erau urme + scaunul șoferului schimbat, am aflat singur că mașina a fost taxi în Germania. Am căutat numele primului proprietar pe net (pentru că îl știam din acte) și mi s-a confirmat că are firmă de taxi.
Acum, motorul mergea bine pentru kilometrii ei (1.5 dci), părea să nu consume deloc ulei sau poate doar puțin, pe dedesubt se prezintă foarte bine, inclusiv la articulații (a fost dată pe dedesubt cu un strat de vopsea anticorozivă - antifon îi ziceam pe vremuri la vechile Dacii), nu avea rugină, arăta bine estetic. Am reușit să o vând pe un preț real comparativ cu starea ei și am fost transparent cu noul proprietar spunându-i ce am știut eu despre mașină.
Îmi asum pierderea de aproape 4000 euro și prostia făcută din grabă. Mi s-a scârbit de samsari în ultimul hal. Data viitoare o să caut să iau de la cunoscuți sau poate din Germania, dar verificată temeinic.
Confirm. Tata lucrează acolo de 5 ani și când a fost la parcul auto să își ia mașină, l-au întrebat dacă pentru acolo sau export. Când a zis că pentru acolo, i-au arătat câteva mașini separate de restul pentru export. Probabil că o voi lua de la el că e deja verificată și luată inițial "pentru acolo."
Si samasaru' stie ce cauta romanu'....
Si nemtii dau tepe...
Riscul sa-ti iei teapa, mai ales la BMW sau Mercedes, chiar VW, este foarte mare.
Daca se face o verificare temeinica (vazut masina, mers cu ea, verificare anumite componente), se poate prevenii o teapa. Dar, cel mai bine, cred ca ar trebuii verificata online. Dureaza 5 minute, si te scapa de o teapa
va plac micii, berea burger, maneaua si passat-ul tdi, asta e situatia.
nici pe noi nu ne duce capul dar daca suntem cu o secunda mai destepti e suficient.
ce naiba v-o place la rontaitul ala de tedei... natie de.... in fine! succesuri!
Desigur cand am solicitat banii inapoi intrucat au mintit nu au fost deacord sa returneze banii, ci au preferat sa incaseze banii pe un raport mincinos. Cine doreste detalii rog sa-mi trimita o adresa de mail. Pot sa pun si poze daca se doreste pt a fi credibil. In raport mai sunt si alte greseli fata de situatia reala.
Intotdeauna am spus oricui mi-a cerut parerea: ia o Dacie cinstita noua, mai bine decat un cazan de la germani. Multumeste-te cu ce-ti permiti si poti intretine. Asta e de fapt un criteriu ca sa vezi cat ii poate capul unuia: daca e de-ala care se intinde mai mult decat i plapuma, in general poti sti ca nu e f bine la bibilica... Dupa parerea mea, masinile noi sunt ieftine acum, mai ales cand e concurenta uriasa intre producatori, mai ales cu ajutor de la stat, poti lua o masinuta decenta noua la un pret excelent. Nu-i musai sa fie Dacie. De ex un Opel nou la pret foarte OK. Anul trecut pare-mi-se vazusem Opel Astra Clasic, modelul precedent, Diesel, nou, si iesea pe la 12000. Pret similar cu o Dacie noua. Mi s-a parut o afacere excelenta. Un amic si-a luat Corsa cu 1.4 benzina, cutie automata, bine-bine accesorizata masina, la 11000 de eur. Masina e foarte reusita. Mi-a placut f mult, am incercat-o si eu un pic si merge excelent. Pentru oras si pentru distantele din Romania, nu prea ai nevoie de mai mult. Dar, bine-nteles, de banii aia poti lua un BMW 5 de neam prost. Sa te dai ghertzoi la tzigancile din sat. Si na... cu asemenea mod de gandire nu poti sa argumentezi, e o batalie pierduta inainte sa inceapa...
Multumiti-va cu ce va puteti permite, nu luati vechituri prajite de la germani. Sa nu credeti ca va cumparati statut cu semnul de pe capota! E o falsa impresie. Aici ma refer in primul rand la cei care cumpara BMW si Audi "la pret foarte bun" la mana a 8-a.