Sistemele de transport vor cunoaște schimbări radicale în următorii ani, pe măsură ce marile companii vor începe să adopte în masă tehnologiile autonome.
Iar acest lucru nu se va aplica doar în cazul mașinilor, ci și al trenurilor. Cea mai bună dovadă în acest sens este că operatorul național de căi ferate din Franța, SNCF, a anunțat un proiect care prevede automatizarea trenurilor de mare viteză TGV.
Începând din 2019, compania va testa un prototip de TGV autonom echipat cu senzori care vor permite detectarea obstacolelor și, atunci când este necesar, vor frâna automat. Chiar dacă trenurile se vor putea conduce singure încă din această fază, un conductor va fi prezent în cabina de control pentru a prelua controlul în cazul în care apare o situație neprevăzută.
Oficialii SNFC compară trenurile autonome cu sistemele de pilot automat de la bordul avioanelor comerciale, care există de mai mulți ani. "În avioane ai întotdeauna un pilot, dar din fericire ai și un sistem automat de virare", afirmă Matthieu Chabane, directorul adjunct al SNCF.
În prezent, un tren TGV ajunge la viteze de aproape 320 km/h, însă implementarea funcțiilor autonome ar putea permite și creșterea vitezelor.
De altfel, printre motivele pentru care SNCF vrea să introducă trenuri TGV autonome se numără scurtarea călătoriilor și creșterea frecvenței de circulație, în special a trenurilor care ajung la Paris și care fac ulterior legătura cu restul țării.Oficialii afirmă că, dacă proiectul va fi implementat până în 2023, SNCF va deveni primul operator cu trenuri autonome din Europa.
Via The Verge
chiar nu pricep...
poate ca nu-i recomandat sa te urci la volan dupa ce ai luat unul (tequila-gin-vodca)
frantujii si trenurile de mare viteza?
sa te strici de ris! :)))
sa-si vada fain frumos de agricultura lor si de crescatoriile de melci si broaste pentru consumul propriu de houte cuzin !