Guvernul de la Paris a elaborat un proiect ce vizează majorarea taxelor pentru mașinile ce emit cantități ridicate de CO2.
Supercarurile și mașinile de lux sunt direct vizate, taxele pentru achiziția acestora urmând să crească la 50.000 de euro în 2022. În prezent, aceste “penalități” se ridică la circa 20.000 de euro și sunt cele mai mari din Europa.
“Acestea ar fi vești proaste pentru supercaruri și mașinile de lux și exclusiviste,” potrivit analiștilor de la Jato Dynamics.
Potrivit proiectului de lege, mașinile cu emisii de peste 225 g/ km vor fi taxate cu cel puțin 40.000 de euro în 2021, respectiv 50.000 de euro în 2022. Taxele nu pot să depășească 50% din valoarea mașinilor.
Mărci precum Lamborghini, Ferrari, Bentley, Rolls-Royce sau Porsche vor fi puternic afectate, susțin analiștii, dacă legea va intra în vigoare.
Via Automotive News
De unde ați învățat cuvântul ăsta? Din almanahe?
„Disketă”, „hard”, etc. - astea sunt neologisme intrate în limba română. Ele sunt denumirile unor lucruri noi, care nu existau înainte, care nu aveau un corespondent în română și au fost preluate ca atare.
„Car” are un corespondent în limba română: „mașină” (sau automobil). „Supercar”se poate traduce ușor și frumos prin „supermașină” sau, în cazul nostru, prin „mașină supersport” ori simplu „supersportivă”.
Dar voi rezistati acolo tare.
muncit legal niciodata dar se puieaza ca iepurii.
Impozitul pentru un 5-6 litri se duce spre 2000 euro pe an. In 5 ani dai 10k euro impozit la stat.
La un 3.2 litri dai 1000 euro pe an impozit. La un 2.7 dai 500 euro.
Sigur, bahetii hadevarati n-are cunostinte de asa ceva. Motoarele mari is pe cine stie ce firme in faliment, persoane cu handicap, persoane fara adapost, Bulgaria, Moldova etc. Dar cand vine vorba de consum, is suparati ca ii papa 13-15%, adica dublu fata de un Logan.
Iontopic. Frantujii e "prostuti" la faza asta. Taxeaza emisiile in loc sa taxeze pretul de achizitie.Sunt puzderie de masini de peste 100k euro cu emisii sub 225 grame. La Porsche, seria 911, Carrera cred ca sunt sub 225 grame. Toate limuzinele de la Lexus, BMW, Audi, Mercedes au variante hibrid cu emisii sub 225 si exemplele pot continua.
Dealtfel frantujii nici nu-s mari consumatori de supercaruri si masini de lux. Nu au unde sa se dea cu ele. Si daca vor intr-adevar o anume masina care-i suprataxata la achizitie, o cumpara in general sh la 2-3 ani de afara. Am cunoscut o retea de samsari pe ruta Romania-Franta care aduceau din Franta 308, Laguna, Cactus etc si duceau in Franta tot ce era SUV si limuzine mari de 2-3-4 ani vechime. Odata cu cresterea taxarii asteia, fenomenul o sa se inteteasca. La fel cum s-a intamplat la noi cu taxa auto/timbrul de mediu. Oamenii s-au orientat spre masini cu taxe cat mai mici sau au inmatriculat masinile in BG