Președintele francez, Emmanuel Macron, a dezvăluit o nouă schemă prin care familiile cu un buget mai mic vor fi susținute în privința achiziționării unei mașini electrice.
Concret, statul francez va oferi subvenții în valoare de 7000 de euro pentru familiile cu buget redus, în timp ce familiile și persoanele cu venituri medii și mari vor beneficia de subvenții în valoare de 5000 de euro. În prezent, valoarea subvențiilor pentru mașinile electrice este de 6000 de euro pentru toată lumea.
Această schimbare va ajuta la menținerea prețurilor de achiziție ale vehiculelor electrice, în contextul în care costurile pentru materii prime, precum nichel, cobalt și litiu sunt în creștere.
De exemplu, din această cauză, prețul de achiziție al lui Dacia Spring a crescut cu 11% în această țară.
Pe lângă subvenții mai mari, guvernul francez va iniția și un program de leasing social. Asta le va permite familiilor cu buget redus să își permită un vehicul electric prin leasing, pentru un preț de 100 de euro pe lună.
Precomenzile pentru acest nou tip de leasing vor fi deschise în a doua jumătate a lui 2023, iar primele livrări vor avea loc la începutul lui 2024.Mai mult, Franța dorește să producă mai multe vehicule electrice în viitorul apropiat. Președintele Macron speră ca producția de mașini electrice în Franța să ajungă la două milioane de mașini până în 2030. În același timp, el a îndemnat că Franța trebuie „să se trezească” pentru a putea concura cu alte piețe, precum cele din Statele Unite și China.
În 2024, Renault va începe producția lui R5 electric și a lui Scenic E-Tech, iar din 2025 va fi disponibil și Renault 4 electric. Inclusiv Stellantis, care include mărcile Peugeot, Citroen și DS, dorește ca numărul de modele electrice produse în Franța să ajungă la 12, față de 6 cât este în prezent.
via Carscoops
România acordă NERESTRICTIV chiar și 11.500 de euro, oricărui individ care-și dorește ȘI mașină de oraș electrică, indiferent dacă e vreun Spring sau vreun SUV de lux.
Altă observație: ”costurile pentru materii prime, precum nichel, cobalt și litiu sunt în creștere”.
Aștept cu interes momentul în care inteligenții decidenți UE se vor trezi din adormire și vor corobora această situație cu efectele crizei energetice și poate vor reconsidera imb€cilele măsuri restrictive din domeniul auto.