În urmă cu două zile, publicația Bloomberg a intrat în posesia unui document care arăta planurile Comisiei Europene pentru a lupta contra problemelor climatice.
Forul de conducere al UE ar dori reducerea cu 65% a emisiilor produse de mașinile noi până în 2030. Până în 2035, Uniunea Europeană ar putea chiar interzice vânzările de mașini noi, echipate cu motoare termice (inclusiv cele plug-in hybrid), pe Bătrânul Continent.
Uniunea Europeană este așteptată să anunțe noile ținte de emisii în scurt timp, însă Franța și Germania au alte planuri. Mai exact, guvernele celor două țări nu ar fi de acord cu planurile drastice propuse de UE și ar dori ca trecerea la mașini electrice să fie ceva mai lină.
Recent, președintele Franței, Emmanuel Macron, a avut o întâlnire cu șefii Stellantis și Renault, dar și cu reprezentanții unor furnizori din industria auto. În urma acestor întrevederi, Franța ar dori ca producătorii să reducă emisiile cu 55% până în 2030 și, mai ales, ca sistemele de propulsie plug-in hybrid să mai fie disponibile câțiva ani.
Informațiile ar veni de la o sursă din cabinetul lui Emmanuel Macron citată de Automotive News.
De partea cealaltă, ministrul Transporturilor din Germania, Andreas Scheuer, a declarat pentru agenția de presă DPA: "Sunt de părere că toți producătorii de autoturisme și camioane sunt conștienți de faptul că se pregătesc norme mai strice de emisii. Dar trebuie să fie fezabile din punct de vedere tehnic."
via Automotive News
- pret achizitie mult mai mare;
- autonomie redusa;
- greutate mult mai mare;
- portbagaj mai mic;
- nu se stie mai nimic despre cat de fiabile vor fi bateriile si cand trebuie inlocuite, ce se intampla cu cele vechi.
Iar povestea aia spusa de ecologisti cu poluarea, sa o creada ei, eu nu inghit asa ceva.
Procesul de producere al bateriilor si la curentului electric pentru incarcare, este la fel de ecologic cum e groapa de la Glina
Hai sa ne uitam intai la cat polueaza avioanele, care consuma in draci kerosen la 12.000m altitudine, si apoi la masinile termice, mai ales la cele euro 6.
Ni se indoctrineaza in cap ideea asta stupida cu poluare excesiva si incalzire globala din cauza masinilor... Sa creada Greta asta...
Masinile electrice sunt la inceput, deci despre fiabilitate nu se poate inca vorbi prea mult.
Insa la fel sunt si motorizarile noi, nu mai vorbim de vechile 1,9 TDI, sau 2,4 diesel de la Volvo care duceau cate un milion de km. Acum toate pica intr-o veselie, deci nici ele nu mai sunt fiabile.
Asa ca tot pe electrice ramane, ca in astea termice nu mai investeste nimeni. Si daca nu mai investesc, automat vor aparea dificultati la aprovizionare cu piese de schimb, la update de soft, deci va fi si mai nasol, pentru ca extra vor fi si taxele care rup. Deci prost sa fii sa mai iei termica in statele mai evoluate.
In Romania inca se face schimbul de ulei un canalizarea de la coltul blocului, se circula fara ITP si asigurare, deci noi suntem mult departe.
precum concurenţa.
Este ruşinos cum o singură companie Tesla are inovaţii pe banda rulantă, iar dinozaurii auto se mişcă foarte greu.
Pentru că au fost neserioşi - mincinoşi
Faţă de clienţi în primul rând.
Deci ai concurenţa Tesla care a făcut o maşină aşa cum nu exista niciodată, din nimic, şi ei....
Câteva atu-uri Tesla, la care ceilalţi încă visează, sunt ani lumină în urmă :
- intrare în maşină keyless (din foarte puţinele care dinozaurii au reuşit să copie) dar real keyless
- intrare în maşină cu acces remote (propritarul de la distanţă, altă ţară, îţi deschide maşina )
- update over the Air (fără să fii nevoit să vii în service)
- harta cu traseul călătoriei care include din start şi locurile unde trebuie să încarci, cât timp total, condus, încarcat, totul complet şi simplu
- încărcarea extrem de simplă, iei cablu, bagi. Atât!
- poţi zice maşinii că pleci într-o oră, sau anumită oră zilnic şi să pregătească maşina (răcită vara, încălzită iarna)
- octovalva cu optimizarea celor 4 subsisteme cu procesele termice
- pompa de căldură
- gestiunea termică a bateriei (răcire încălzire cu lichid) pregătirea ei înainte de a ajunge la încărcare
- sentry mode
- dog / children mode
- camere faţă, spate,
- conducere autonomă
- cele mai multe sisteme de securitate şi siguranţă din lume
- car to grid / car to car - deja construite, dar neactivate din motive legale
- încărcare serios rapidă
- reţea destul de serioasă de încărcare, în curs de extindere
- construcţia cu ajutorul GIGA press - cele mai mari din lume, injectarea de aliaj aluminiu în forme
- construcţia cu ajutorul GIGA casting, prese imense care fac/taie piese mai mari, din oţel sau oţel inoxidabil - cele mai mari din lume
- cel mai bun sistem de cabling din lume - inovativ
- cele mai bune baterii din lume (kwh / kg)
- cele mai eficiente maşini din lume (kwh / km)
- cele mai rapide maşini de serie din lume
Restul se chinuie greu tare să facă măcar ceva din ce face Tesla azi.
Negative Tesla:
- panel gap
- reţea service
Dar oricum, nu ceva ce nu pot îmbunătăţi.
https://www.upsbatterycenter.com/blog/arrival-of-electric-taxis-new-york-1897/
@Edikk. Pentru cine n-a fost inca in excursie la barajul Vidraru si n-a vazut statuia omului de fier electric(cica e Prometeus).Ma ofer sa strang semnaturi si sa facem o petitie s-o daramam iar apoi sa cioplim din piatra una mai mare si mai trainica. Ma gandeam sa te reprezinte pe tine,te urcam p-un disjunctor tot din piatra iar in loc de fulgerele electrice in maini iti cioplim o Tesla mai mica,ce zici?Te si bobinam un pic sa te vezi spectaculos la apus.Daca vrei,la alegerea ta te urcam pe un motor diesel din piatra,sa stai cu picioarele pe el si sa arati ca e o tehnologie "imorala" de la 1900 toamna. Daca esti de acord,trimite-mi doua fotografii tip buletin pe adresa www.ElonMuskkk@gmail.com ca vrem sa stim cum sa te cioplim mai bine.O sa numim opera de arta "Omul Edikkkian"-un omagiu adus celui ce a pus cel mai bine umarul la promovarea automobilului electric si la salvarea ursilor polari
În domeniul auto trebuie să meargă în paralel toate sistemele de propulsie, multă vreme, nu poți transforma electricele în ceva ce-si va dori toată lumea cu disperare, doar pentru că se vor interzice celelalte.
Si pana la urma ce este inovator la Tesla din lista aia?
Ani lumina? Camera fata/spate? Pai si Duster-ul are! Si are si in oglinzi.
Ma uit la lista aia si ma apuca rasul.
Majoritatea sunt gimmick-uri. Tu intelegi ce inseamna inovatia?
Eu nu-l desconsider pe Elon Musk. Este o persoana inteligenta si datorita lui au ajuns electricele unde sunt. Si nu numai electricele.
Si omul stie sa faca bani, chiar daca din prostia altora.
Dar hai sa nu exageram!
Aşadar, cu mâna pe inimă vă mărturisesc (ba chiar vă jur, fără falsă fobie de “vorbe mari, dar putrede în esenţă”) : dacă cineva iubeşte sincer “electricele”, dar musai gândind precum Dan (adică evitând – cu ochii minţii vigilenţi – starea artificială de beligeranţă inspirată de aşii eco-Propagandei pe laitmotivul “poluării”, respingând interzicerea “justificată” / “imperioasă” a M.A.I.-urilor şi neconsiderându-le “mai puţin performante, de toată jena, ha-ha-ha!”), are toată stima mea!!! Şi ar fi o desfătare să(-mi) zică: “Îmi plac electricele pentru că…îmi plac, atâta tot. Le prefer, dar asta nu înseamnă că trebuie să maculez termicele şi pe adepţii lor”.
Preț mai mare? Da, dar recuperezi la costurile de mentenanță și rulare. Ca de obicei, românul compara o mașină nouă cu ce putea lua SH din germania. Pai așa îmi luam Porsche, daca cât mă costa apoi?!?!
Autonomie mai mica? Ceva mai mica dar nu chiar. Electrica actuala are autonomie în afara cam că primul meu clio pe benzina și autonomie în oraș mai mare. Am făcut București-Sibiu cu sub jumătate de baterie consum. Însă da, merg mai încet și mai calculat.
Mai grele? Sta foarte bine pe drum din cauza centrului scăzut de greutate și ia sută de 2 ori mai repede decât acel clio cu aceeași autonomie.
Încărcarea ia timp? DA, asta așa e și nu va egala niciodată fosila aici. Pe de altă parte, încarc la stațiile din Ro peste 300 km la o ora de pauza. Zi-mi tu că în România nu faci 1h pauză la 300km, care de regulă înseamnă peste 4h de condus.
Concluzia: terminați cu prostiile.
Sursa: posesor de electrica de peste 1 an.
Daca ai fi mai bun la matematică ți-ai da seama că e mai puțin rentabil un motor cu combustie. Nu va muri niciodată de tot însă va rămâne pentru cei care își permit să îl plătească precum un lux. Mari șanse că printre aia nu ești tu.
Efecte:
-Vor disparea in UE cel puțin 5 milioane de locuri de muncă datorită simplității,
- Pe lângă blocuri nu o să poți merge din cauza cablurilor,
- Va fi distractie mare când numarul lor va fi mare.
Mai e mult până departe cu trecerea pe electrice