După ce autorităţile franceze au anunţat că maşinile care circulă în Hexagon vor fi împărţite pe categorii de poluare şi că motoarele diesel, indiferent de cât de "curate" sunt, nu vor avea acces în cea mai înaltă astfel de categorie, Asociaţia Producătorilor de Automobile din Europa (ACEA) a reacţionat printr-un comunicat în care decizia Franţei este considerată una "surprinzătoare şi dezamăgitoare".
Conform planurilor franceze, maşinile vor primi un rating ecologic evidenţiat printr-un sticker de diferite culori. Niciun motor diesel - chiar dacă îndeplineşte criteriile Euro 6 - nu va avea acces în această zonă. "Nu există absolut niciun motiv pentru care tehnologia diesel trebuie discriminată. Această decizie nu are sens din punctul de vedere al protecţiei mediului sau din cel al sănătăţii şi va avea un efect negativ asupra mobilităţii urbane şi al business-ului", se arată în comunicatul semnat de Erik Jonnaert, Secretar General ACEA.
Ce probleme au motoarele diesel?
Motoarele diesel sunt în general mai eficiente şi produc mai puţin dioxid de carbon per kilometru, acesta fiind unul dintre principalele criterii de diferenţiere în cazul maşinilor aflate pe stradă în 2015.
Totuşi, aceste propulsoare emit particule fine suplimentare care au potenţialul de a genera boli pulmonare. Conform ACEA, motoarele diesel de nouă generaţie au scăpat de această problemă: "De la 1 septembrie 2015, toate maşinile care se vând în Europa trebuie să atingă standardele Euro 6, cele mai stringente de până acum. Aceste vehicule sunt cele mai "curate" dintre cele produse în toată istoria. Iar tehnologia diesel actuală este una de ultimă generaţie, în care filtrele de particule controlează emisiile (implicit emisiile de particule fine) până la nivelul zero la ţeava de eşapament", se arată în comunicatul organizaţiei.Ce a anunţat Franţa?
Conform noilor reguli, maşinile din Franţa vor avea lipite pe parbriz abţibilduri colorate care indică nivelul de poluare al fiecăreia. Vor exista 7 astfel de culori, una dintre ele - cea albastră - fiind destinată exclusiv maşinilor electrice. Foarte interesant este faptul că această etichetă va fi gratuită şi opţională în primele şase luni, însă cei care nu vor avea sticker colorat pe parbriz vor beneficia de aceleaşi drepturi şi condiţii pe care le au cele mai poluante maşini de pe stradă. "Primăriile vor putea să procedeze aşa cum doresc pentru a le oferi drepturi şi avantaje diferitelor clase de poluare", anunţă Segolene Royal, Ministrul Mediului din Franţa.
"Trebuie să ne obişnuim deja cu viaţa de după era diesel", spune înaltul oficial francez."Afară cu motoarele diesel!"
Reglementările anunţate în Franţa nu sunt surprinzătoare, ele făcând parte dintr-o serie de măsuri care vor avea ca scop final eliminarea tuturor maşinilor diesel vândute în această ţară în următorii cinci ani. În acest moment, maşinile diesel sunt încă cele mai populare în Europa într-un clasament al cotei de piaţă, iar Franţa se află printre ţările care au cele mai bune vânzări de maşini diesel pe continent.
via ACEA
Problema va fi la dube dar astea vor avea regim special probabil......si la OFF-roadere/ suv-uri si masini de clasa mare/lux, monovolume.....dar nu le plangem de mila pana la urma ca vorba aia au cu ce..........
Si mie mi-ar placea motor de cel putin 3 litri si sa ocup doua locuri de parcare cu o sandrama dar nu ma lasa buzunarul asa ca desi voi fi acuzat de frustrare (nu ma intereseaza) reorientati-va baieti luati-va mastodonti pe benzina sau hibrizi daca sunteti smecheri - ca sa nu mai stati cate o juma de ora cu motorul pornit iarna sa bage caldura, vara racoare pana coboara pitipoanca din apartament, vreau sa va doara, vorba lui Berceanu (el a si nominalizat un model anume) pe astia cu motoare mari ha, ha, ha........
Semnat: un fustrat cu motor sub 1,4l benzina, euro 3 ....... din pacate :)
''Parisul a lansat un proiect, primul in cadrul caruia masini electrice pot fi inchiriate si folosite pe bulevardele deja impanzite de autovehicule. Se spera ca initiativa sa incurajeze si vanzarile la acest tip de vehicule.
In cadrul proiectului Autolib, masinile electrice vor putea fi inchiriate cu 4 pana la 8 euro pentru 30 de minute, relateaza BBC.
Autovehiculele sunt oferite de antreprenorul Vincent Bollore si sunt realizate de designerul italian de masini Pininfarina, faimos pentru ce a facut cu masinile de tip Ferrari si Maserati.
Vehiculele pot circula 250 de kilometri inainte de a le fi reincarcata bateria.
Pentru inceput, 66 de masini sunt disponibile pentru inchiriat, de la cele 33 de statii de reincarcare. Primarul Bertrand Delanoe intentioneaza insa sa extinda programul la 3.000 de vehicule, marind si numarul statiilor de reincarcare la 1.000, pana la sfarsitul lui 2012.''
Cat priveste poluarea produsa de masinile diesel, iata ce spune un articol recent pe care l-am citit dintr-o anumita sursa si din care inser fragmente:
''In urma unor teste realizate de centre de cercetare din UK si Germania motoarele diesel Euro 6 au demontrat ca nu sunt mai putin poluante.
De vina pentru aceste rezultate este modalitatea prin care ele sunt testate si omologate conform normelor UE.
Pentru a avea un motor diesel Euro 6 fiecare producator trebuie sa utilizeze tehnologia AdBlue ( o uree care se vehiculeaza ca anuleaza emisiile de NOx ale motoarelor).
Conform testelor realizate pe modele precum BMW 320d, Mazda 6 sau VW Passat CC Euro 6, masinile au afisat emisii de 10 ori mai mari decat ceea ce spun producatorii.
Rezultatul se datoreaza faptului ca aceste motoare sunt creditate cu emisii de NOX Euro 6 in conditii de laborator, insa daca mergem cu masina pe sosea diferenta de turatie aduce automat o crestere a emisiilor.
...
Francezii sunt primii care vor sa renunte complet la masinile diesel pentru ca sunt conform unor studii cel mai mare producator de emsii NOx care sunt cauzatoare de cancer.''
Ne place sau nu, automobilele sunt raspunzatoare de a cincea parte din poluarea la nivel mondial, adica un procent semnificativ. Restul poluarii provine din industrie si in general de la mari consumatori, de exemplu un avion polueaza cat multe masini, la un singur zbor. Sper in masuri care sa fie spre binele planetei si al oamenilor, aplicate inainte de a fi prea tarziu.
si sa fie la peco doar combustibil aditivat de calitate(gen mol evo/omv100) , ca arderile sa fie complete.
Un BMY 6x6 pe motorina cu un Cummins de 6.3 litri.
Cui pasa de consum cand merge cu ulei ars sau vegetal deja uzat.
adevarul este undeva la mijloc. Suntem extrem de ignoranti cand vine vorba de mecanismul denumit mediu si nu cred ca putem spune exact ce se intampla.
dar inainte sa replici sa stii ca spun asta din pespectiva unui ecologist convins
Candva am avut si un Rex.
Pai ma sui in BMY cu scara si dau de intrerupatorul pt baterie si apoi pt motor si cei 8.3 litri turbo prind viata cu un sunet placut urechilor mele.
Il bag in viteza patra direct si cand ridic piciorul de pe frana se aude aerul iesind si Monstru se misca in 4 X 4 si indiferent de teren merge ca un tank.
Pe autostrada cand am intrat eram mai sus decat TIRuri dar viteza imi era limitata la 60 mph.
O jucarie reusita si ieftina.
Consecinte crestere de 20-25% a consumului de carburant in volum pentru segmentul de masini mici cu consecinte asupra cresterii emisiilor de CO2 proportionale.
Si ghici ce conteazamai mult reducerea cu 50% a NOx emis in orase cu X milioane de masini ce circula 5000km/an in oras sau cresterea cu 25% a CO2 la drum lung cu X milioane de masini care circula la drum intins !in medie! cel putin 25000km/am + venitul suplimentar din X milioane de masini x 250l/an consum suplimentar.
din pdvd ecologic e o manipulare grosolana dezastruoasa
testam motoare diesel si gaz natural si benzina si pot sa confirm din analize ca poluarea este maxima la pornire - oprire motor, iar cel mai poluant la pornire/oprire este benzina, pe deasupra polueaza si la mers in gol, gazul si dieselul polueaza doar la pornire oprire.