Franţa: Renault pierde din cota de piaţă în favoarea PSA Peugeot-Citroen
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Francezii de la Renault speră ca vânzările mărcii să crească în cea de-a doua parte a anului, după ce au suferit un semestru dezamăgitor pe principala lor piaţă – Franţa. Cei de la Renault au fost afectaţi şi de furnizorii de componente din Japonia, care le-au îngreunat producţia şi le-au provocat pierderi de 150 de milioane de euro. Carlos Tavares, noul şef al Renault, a declarat că efectele seismului din Japonia vor fi vizibile în rezultatele pe primele şase luni ale anului. Tavares estimează că a doua parte a lui 2011 va fi mai bună, că nu vor mai exista probleme cu furnizorii şi că piaţa globală va creşte.
Problema celor de la Renault a fost legată de furnizarea de modele diesel, care necesitau anumite componente produse în Japonia. Între timp, cei de la Renault au suferit în urma schimbării preferinţelor clientelei, care a preferat să renunţe la modelele mici în favoarea unor vehicule mai mari. Până în acel moment, vehiculele mici erau favorizate de mai multe guverne prin prisma primelor de casare şi a reducerilor oferite modelelor cu emisii reduse de CO2.
Cota de piaţă a celor de la Renault în Franţa a scăzut de la 26.9 procente la 21.7%. Între timp, concernul rival PSA Peugeot-Citroen a înregistrat o creştere a cotei de piaţă de la 32.8 procente la 33.4 procente în aceeaşi perioadă.
Ceilalţi constructori au întâmpinat şi ei probleme din cauza dezastrului care a lovit Japonia, dar Peugeot şi Citroen au reuşit să se descurce mai bine în aceeaşi perioadă.Via | Wheelsunplugged
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Renault in Romania
-
Renault Captur facelift Preţ: 12.950 - 19.350 €
-
Renault Clio Estate facelift Preţ: 10.950 - 16.700 €
-
Renault Clio facelift Preţ: 10.350 - 24.850 €
-
Renault Kadjar (2015-prezent) Preţ: 18.150 - 27.400 €
-
Renault Kadjar facelift Preţ: n/a - 29.150 €
-
Renault Kangoo Express Maxi facelift (2013-prezent) Preţ: 18.972 €
-
Renault Koleos Preţ: n/a - 37.900 €
-
Renault Master facelift Preţ: 19.150 - 20.250 €
-
Renault Megane Preţ: 14.450 - 32.099 €
-
Renault Megane Estate Preţ: 15.850 - 25.800 €
-
Renault Megane Sedan Preţ: 14.400 - 21.200 €
-
Renault Talisman Preţ: n/a - 31.800 €
-
Renault Trafic Preţ: 19.500 - 25.300 €
-
Renault Trafic Van (2014) Preţ: 21.080 - 23.560 €
-
Renault Twizy (2014) Preţ: 6.800 - 7.500 €
-
Renault ZOE facelift Preţ: 31.250 - 34.750 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Pe de alta parte, in raportul ADAC din 2011, RENAULT indica rezultate “bune” si “excelente” din punct de vedere al fiabilitatii. In clasa mica, modelele fabricate incepand cu 2007 sunt considerate
ca fiind “bune” si “excelente” din punct de vedere al fiabilitatii.
De notat ca Twingo este o referinta in materie de fiabilitate si
longevitate! Fiabilitatea noului Megane este “excelenta”, iar modelele de Megane 2 fabricate începând cu 2006 imbatranesc, de asemenea, frumos. Deci degradare scazuta în timp, in termeni de fiabilitate, a modelelor Megane!
Asa ca Dacia e Dacie, reno e reno, PSA e PSA si tot asa...stiti ordinea.
Cand spunem Grupul Renault in Europa, spunem Dacia + Renault. Exact! o luam pe marci daca nu pricepeti altfel. In doar 7 ani de la preluare, Dacia e inca o marca tanara pe piata europeana si in afara. N-o puteti compara cu Peugeot sau Citroen (marci cu istorie bogata) nici ca piete de desfacere, nici ca numar de modele in gama. Renault e alta poveste.Renault e una dintre putinele marci create inainte de 1900. Renault e marca franceza nr.1 pe pricipalele piete europene ca volum de vanzari, inaintea Peugeot SAU Citroen. Diferenta nu e foarte mare, insa Renault s-a mentinut ani la rand inaintea celorlalte 2 marci franceze.
Renault are potential. De ce are Renault potential? Pentru ca viitorul se decide acum. Viitorul rezerva reglementari de mediu f. stricte: emisii medii de maxim 95 g/km pana in 2020. Renault insa o ia inaintea Comisiei Europene si spune ca vor cobora amprenta de carbon la valoarea asta pana 2016, adica emisii cu 20% mai reduse decat acum. De altfel, Renault este primul producator auto care a avut curajul sa dea publicitatii ampreta de carbon medie a gamei de vehicule.
Planul RENAULT 2016 implica deasemenea continuarea politicii de inovatie printr-o noua generatie de motoare termice,denumite „Energy” . Vor avea si o gama completa de masini ELECTRICE, astfel ca impreuna cu Nissan pana in 2016 planuiesc sa puna in circulatie 1.5 milioane de VE pe plan mondial. In Europa, pe langa gama de vehicule electrice, se vor lansa vehicule notabile precum Twingo faza a 2-a in 2011, noul Clio in 2012, iar pentru Dacia un vehicul familial si o utilitara usoara in 2012. Discutam deasemenea de un nou limbaj de design si de calitatea perceputa mult imbunatatia. Calitatea asamblarii se vede si la Megane 3, Laguna, Scenic sau Koleos.
Alte proiecte comune... o noua platforma C-D comuna cu Nissan pentru segmentele mediu si superior va permite atingerea unei productii de 1.5 milioane de vehicule/an. Renault si Daimler vor lucra in comun pe platforma A pentru fabricarea viitoarelor modele Twingo si Smart. Platformele de vehicule utilitare Renault vor face obiectul unor acorduri cu Nissan si Daimler.
Oricum, noile tendinte ale pietei se indreapta catre masinile de dimensiuni mai mici si catre tehnologiile abordabile, iar aici Renault este tatic...
In plus asta e solutia sa faci fata unei concurente tot mai puternice. Te agati de orice: inovatie, tehnologie cat mai noua, raport calitate/pret cat mai bun, dai de veste ca esti primul care a facut nu stiu ce si nu in ultimul rand un marketing sanatos.
Prietene,eu messengeru' l-am folosit prima data prin 2000.Tu atunci faceai caca in scutece(nu era Pampers in Romania).
On topc
Consider ca alianta PSA face masini mult mai bune,din punct de vedere calitativ, fata de Renault aka "taticul" producatorilor.
Iar fiabilitatea crescuta a ultimelor generatii de modele Dacia -Renault se vede in toate statisticile. Twingo, Clio , Megane, Laguna, Scenic toate au primit recunoasteri internationale pentru buna fiabilitate a componentelor. Nu fii ignorant!
De legendarul Renault 5 si acum se mai vbeste cu respect si admiratie, iar urmasul lui Clio a fost un succes comercial in anii 90. Clio a fost lider de piata in acea perioada. Mai direct spus Clio 1&2 se p'/sa cu jet sub presiune pe Fiesta sau Polo. Asa ca scuteste-ne... Sunt sigur ca noul Clio 4 va readuce stralucirea din trecut.
Adica Renault iar lanseaza ceva in urma concurentei.
corect scris e "intr-adevar"
Ca-ti place tie sau nu, prostii ca tine sunt in minoritate. Majoritatea e de acord ca Renault e peste PSA. Scurt pe doi.
http://www.thetruthaboutcars.com/2011/06/world’s-largest-automakers-of-2011-projected-gm-wins-toyota-takes-3rd/
Proiectiile unor jurnalisti auto pot sa nu includa Renault-Nissan care desi sunt un grup auto la fel ca si VAG, merg pe alta filosofie bazata in principal pe respectul identitatii de marca. Renault-Nissan a avut in 2010 peste 7.3 mil. unitati, depasind VAG.
Lasa-ma sa ghicesc: ai golf 4 sau passat tdi?
da probabil ca lucrezi la meridian si iti este frica sa nu pierzi bonusul de la seful.
renault a vandut mai mult ca grupul vag??? MA INDOIESC.
si de ce toti care critica intr-un fel sau altul renault sunt lobotizati (de la lobotomie, da pe google sa vezi ce inseamna)???
este foarte simplu un renault pe termen lung te costa MUUUUUUUUUULT mai mult ca si intretinere ca un VAG ;).
Dacia este o masina foarte buna la pretul platit dar vorba cuiva flatulence & co nu prea. si ca o parere strict persoanala clio sedan este cea mai urata masina din ultimii 30 de ani.
http://www.automarket.ro/stiri/alianta-renault-nissan-ocupa-locul-trei-in-topul-vanzarilor-din-2010-35978.html
De restul nici nu mai vbesc... esti varza... cu carnati :)) apropo de inovatii... invata istoria automobilului si o sa vezi de ce Renault este considerat producatorul FRANCEZ numarul 1.
Revenind la prezent, Peugeot ofera pentru al sau varf de gama garantie 2 ani fara posibilitatea de extindere si revizii la 20.000 km pt 1.6 vti / thp si 2.0 hdi si la 15.000 km pt 1.6 hdi , pe cand Renault ofera garantie 3 ani cu cu posibilitatea extinderii pana la 5 ani, iar reviziile sunt la 30.000 km. Adica in 100.000 km la Renault 3 revizii, pe cand la Peugeot ai CEL PUTIN 5 revizii... asta apropo de costurile de intretinere... ciudat ca PSA are incredere mai mica in produsele lor decat o ai tu ...
Ah si faza cu "clio sedan" e clasica pt unul care n-are nicio treaba cu lumea auto si isi face o idee asupra gamei Renault doar pe ce vede in trafic... Baiatu afla tu ca vechiul "Clio Symbol" sau "clio sedan" , cel cu design controversat la care te referi tu, nu se mai fabrica de ani buni... acum Clio e Clio (hatchback) , iar Symbol e Symbol... interiorul, materialele, dotarile - toate astea sunt diferite. Symbol e o masina adresata pietelor emergente. E un segment pe care Renault are succes, iar PSA e inexistent (vanzari totale) ...
si de ce aduci si nissan in discutie cand se discuta strict de producatori francezi :) asta ca idee.
stiu foarte bine de cand nu se mai produce eroarea aceea de design si unde e facuta (turcia).
eu nu comparam costurile de intretinere psa cu renault... daca esti dracut sa citesti cu atentie si nu ma refer la masini care sunt in garantie. ci post garantie.
psa poate nu are nici un interes sa fie pe pietele emergente (personal consider asta o greseala). eu nu am comentat nimic de asa ceva. am spus doar ca e cea mai urata masina din istorie dupa parerea mea umila.
http://www.automarket.ro/stiri/alianta-renault-nissan-ocupa-locul-trei-in-topul-vanzarilor-din-2010-35978.html
daca e sa vbim de grupuri auto si vanzari totale, pai hai sa privim in ansamblu, nu numai in parcarea din spatele blocului tau... in rest, ai multe bla bla-uri si nonsensuri .. design? turcia?! numai tu stii ce ai vrut sa scrii... e o harababura in mintea ta...
PSA n-are interes pe pietele emergente?! s-o crezi tu baiatule...
http://www.automarket.ro/stiri/dacia-ar-putea-avea-un-rival-francez-psa-pregateste-renasterea-marcii-35952.html
Ei se chinuie demult, n-au insa experienta renault-nissan... in fine, asta-i doar un exemplu unde o dai in bara... daca stau sa te iau la scuturat 2 bani nu faci
1. Cand am scris ca renault a vandut mai mult ca vag ma refeream la un destept de mai sus care scria asta intr-un comentariu nu la stirea in sine care se refera STRICT la piata franceza si la producatorii francezi.
2. Symbolul tau se fabrica in turcia la fabrica renault de acolo. Unde va fi inlocuit de noul clio. "Presedintele Frantei, Nicolas Sarkozy, se intalneste sambata seara cu presedintele-director general al grupului Renault, Carlos Ghosn (foto), pentru a discuta in legatura cu intentia grupului auto de a fabrica viitorul model Clio IV doar in Turcia, in timp ce sindicatele acuza compania de santaj."
3. Designul de la Symbol este oribil.
4. AM ZIS "POATE NU AU". Imi place Citroen dar nu mi-as cumapara nici o masina franceza datorita faptului ca nu sunt fiabile si sunt scumpe la intretinere motiv pentru care stirile legate de PSA si Renault si strategiile acestor doua companii nu sunt importante pentru mine.
Si incearca sa folosesti un vocabular demn de o persoana civilizata ca eu nu am zis nimic de tine. Stimate doi bani.
2. La faza cu Symbolul esti chiar batut in cap. Pentru a mia oara, Clio si Symbol sunt masini diferite, ce merg pe filosofii diferite. Symbol are avantajul pretului mic (sunt oameni care vor asa ceva), iar Clio e adresata celor mai pretentiosi, oamenilor care nu vor neaparat portbagaj de 500l. Locul unde se fabrica n-are relevanta in prezentarea ofertei din moment ce alti constructori procedeaza la fel. La Bursa, Renault are cea mai moderna fabrica din Turcia. Adica departe de ce-ti imaginezi tu. S-au facut zeci de mii de Clio 3 in Turcia si oamenii sunt foarte multumiti de el. Se poate vedea si in statisticile facute in vestul Europei. Clio e in top la fiabilitate si satisfactia clientilor.
3.Inca nu sunt convins ca vbim de aceeasi masina. Si chiar de ar fi asa, esti prea orbit de ura fata de francezi. Oricum, vanzarile vbesc de la sine: Symbol e una dintre cele mai vandute masini din Romania.
4. Lasa basmele. Ai bunul simt si arunca macar odata o privire pe www.adac.de . Renault e in top la fiabilitate cu majoritatea modelelor: Twingo, Clio, Megane, Laguna, Scenic etc.
2. SYMBOL E CEA MAI URATA MASINA DIN LUME. Am scris eu clio??? Prima data am scris clio pentru ca modelul la care ma gandeam eu era clio symbol inainte sa fie despartite.
3. nu urasc nici un francez doar ca este parerea mea proprie si personala formata din experienta si foooooooooarte multi kilometri.
4. Eu vorbesc din experienta celor din jur si cei pe care ii cunosc nu teste si topuri care sunt platite de companii :). Prietenii mei cu renault (symbol, clio si megane) sunt dezamagiti de problemele pe care le au.
In GERMANIA, Renault e marca de import numarul 1.
Asta daca nu luam in calcul Ford, care desi este o marca americana, divizia europeana are centrul in Germania. Asa ca lasa aburelile si povestile cu "am un prieten cu Symbol"... tu inca ai impresia ca discuti cu agaricii tai de la coltul blocului...
Wow, si crezi ca mare branza faci bagand la inaintare Symbolul ca unic reprezentant al marcii franceze in lume... sau crezi ca nu-mi dau seama? crezi ca esti primul care incearca asta? crezi ca denota cultura auto? crezi ca denota inteligenta? iti spun eu, slab reprezentati sunt neuronii in creierul tau...
Da am prieteni cu symbol, cu megane 2, si cu megane 1 si toti au probleme destul de semnificative cu aceste masini (cutii de directie, suspensie, radiatoare, etc.)
Este parerea mea personala: renault sucks. :) Daca as dori sa cumpar o masina ieftina in nici un caz nu as lua un renault. Ci o masina germana second.
Si vocabularul tau si modul tau de a iti expune parerile denota ca esti putin mai mult frustrat si cu un usor retard.
Statistici ADAC 2011 (Clubul Auto GERMAN)
JEAN-PIERRE VALLAUDE, Director Calitate Renault:
« Anchete în presă, rapoarte realizate de organisme independente, indicatori de calitate interni...unora li se poate părea dificil să înŃeleagă toate acestea. Pentru mine, raportul ADAC este unul de referintă. Aceste rezultate ne permit să măsurăm foarte simplu, pe o perioadă de la 1 la 6 ani,fiabilitatea vehiculelor noastre, în raport cu concurenta. Prin fiabilitate se întelege “ fără pene”.
Modele pe care le fabricăm sunt fiabile încă de la lansare, dar nu ne putem multumi doar cu atât. Dacă vrem să ne satisfacem pe deplin clienŃii, cel mai important este să fabricăm modele durabile!
Privind raportul din 2011, putem să fim mândri. Progresele noastre din ultimii ani sunt recunoscute. Noile noastre vehicule sunt considerate ca fiind “bune” si “excelente” (cu excepŃia Modus si Kangoo) si, mai ales, vehiculele noastre fabricate în 2006 sunt considerate, majoritatea, încă “bune” după 4 ani de utilizare.
Trebuie să continuăm acŃiunile deja demarate în cadrul proiectului “durează si îmbătrâneste frumos” din Planul de Satisfactie Client pentru ca fiabilitatea tuturor vehiculelor noastre să fie recunoscută în clasamentul general ADAC care se face pe o perioadă de 6 ani.
În ceea ce priveste segmentul de masini de clasă mică, modelele noastre fabricate începând cu 2007 sunt considerate ca fiind “bune” si “excelente” din punct de vedere al fiabilitătii.
De notat că Twingo este o referintă în materie de fiabilitate si longevitate! Fiabilitatea noului Mégane este “excelentă”, iar modelele de Mégane II fabricate începând cu 2006 îmbătrânesc, de asemenea, frumos.
Deci degradare scăzută în timp, în termeni de fiabilitate, a modelelor Mégane! »
PS: lasa gogonatele, ca-ti creste nasul ! :))
1. cu MAH sa vorbesti cu rudele tale.
2. imi citezi dintr-un comunicat de la renault? de ce m-ar interesa cum se lauda singuri?
3. turbina la 1500 sau 15000 de km picata este ca e retardat si merge cu masina subturata. :)
Declaratia este a domnului JEAN-PIERRE VALLAUDE, Director Calitate Renault deci personal nu am incredere in ea.
Stiu ce ADAC-ul desi nu am avut niciodata nevoie de ei cand am calatorit in Germania.
Si ma repet. Este parerea mea proprie si personala bazata pe experienta persoanelor pe care le cunosc si nu din auzite si din mistocarii ale nepotului lu bunica lu mama tu tataie. :)
O zi excelenta.