Franţa: PSA a produs mai multe automobile decât Renault în 2011
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Francezii de la PSA Peugeot-Citroen au produs de trei ori mai multe automobile decât rivalii lor de la Renault în decursul anului 2011. Rezultatul este valabil pe piaţa din Franţa şi subliniază o creştere a producţiei de 3.6 procente pentru PSA Peugeot-Citroen şi o scădere de 6.4 pentru Renault. Concernul PSA Peugeot-Citroen a produs 1.23 milioane de automobile în Franţa în decursul anului trecut, în timp ce rivalii de la Renault au construit doar 444.862 unităţi. În acelaşi timp PSA Peugeot-Citroen şi-au redus producţia în alte state cu 4.7 procente, totalizând 1.93 milioane unităţi, iar Renault şi-a crescut producţia în alte state cu patru procente, atingând două milioane unităţi produse în alte ţări.
În segmentul utilitarelor, Renault produce mai multe vehicule în Franţa decât PSA Peugeot-Citroen. Cei de la PSA Peugeot-Citroen au anunţat la finele anului trecut că vor renunţa la 6.000 de salariaţi din Franţa începând cu 2012, ceea ce a dus la proteste în rândul sindicaliştilor. În baza acestor disponibilizări, cei de la Peugeot-Citroen şi-au propus să economisească 800 de milioane de euro pe an.
Conform celor de la Reuters, 6.800 de posturi interne şi ale furnizorilor vor dispărea în urma acestei schimbări."Logic ar fi ca, dacă rezultatele sunt bune, compania să angajeze oameni, să încerce să se dezvolte. Măsurile anunţate azi sunt scandaloase. Cantitatea de muncă depusă este oricum excesivă şi acum, nu avem cum să acceptăm o reducere a personalului", a declarat Bruno Lemerle, şeful sindicatului CGT, principalul sindicat al muncitorilor PSA .
Via | Caradisiac.fr
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
PSA inseamna Peugeot si Citroen.
Grupul Renault e compus din Renault, Dacia si Samsung. Cum Dacia nu produce (doar se vinde) in Franta, iar Samsung nu-i nicaieri la orizont, mai ramane doar Renault. Ce conteaza totusi sunt vanzarile.
E mai mult problema Frantei ca Renault isi muta productia pe alte meleaguri si mai putin a constructorului.
Ca marca, Renault intodeauna a fost numarul 1 in Franta la vanzari (cu diferente mai mici sau mai mari). Au urmat apoi Peugeot si Citroen. Logic ! In Franta se vand masini frantuzesti ! :)) Dacia ca marca tanara, chiar daca vinde bine, nu se poate pune cu Peugeot sau Citroen la ei acasa.
Unitati vandute Franta 2011:
1 Renault 455.700
2 Peugeot 369.800
3 Citroen 323.100...7 Dacia 89.000
Un calcul matematic simplu o sa ne arate de ce PSA vinde mai bine ca Groupe Renault in Franta. De mentionat ca pe 2011, Renault a avut intr-adevar o cota mai mica decat in anii precedenti. Dar unde Renault a pierdut in Europa Occidentala, a castigat cu varf si indesat pe pietele emergente cu potential (Brazilia, Rusia etc)