Marile orașe din Europa se confruntă cu o creștere semnificativă a traficului rutier, iar măsurile timide de interzicere a circulației pentru anumite vehicule vechi nu au încă efecte vizibile.
În ultimii ani, Londra și Stockholm au introdus taxe urbane pentru tranzitare, iar Franța anunță acum că lucrează la un pachet legislativ care va permite orașelor cu peste 100.000 de locuitori să adopte o strategie similară.
Potrivit unor informații neoficiale, orașele cu peste 500.000 de locuitori vor putea aplica o taxă de 5 euro pentru fiecare intrare în localitate, în timp ce camioanele vor putea fi taxate cu până la 20 de euro. În schimb, orașele cu peste 100.000 de locuitori vor putea impune o taxă de cel mult 2.5 euro pentru fiecare intrare.
Fiecare oraș va avea posibilitatea de a stabili propria zonă în care se va aplica taxa, astfel că va fi posibil ca doar zonele centrale să fie afectate de această decizie.
"Taxele urbane vor face parte din noua lege a mobilității, care va oferi autorităților locale instrumente pentru a răspunde la provocările de mobilitate din teritoriile lor", explică Elisabeth Borne, ministrul Transporturilor din Franța.
Nu este clar când va fi votată legea, însă este puțin probabil ca aceasta să se aplice mai devreme de anul 2020.
Via Automotive News
Sa se produca doar tramvaie si trolee, nici macar masini electrice nu mai ai voie ca si alea polueaza cumva
@eu...ai fost, asa, prin Paris sa vezi cum stau lucrurile? Daca nu, ce iti pasa tie? Uite la noi poti merge cu DPF si masina varza pe soselele frumoasei noastre patrii. Si nimeni nu te intreaba nimic. Pentu ca TU ai drepturi iar restul palamasilor trebuie sa-ti respecte doar TIE aceste drepturi.
Acum, dacă un motor sună mai zgomotos (mă refer la mașini noi) vai, nu-mi place mașina, fiindcă motorul e prea gălăgios, de parcă ar sta în compartimentul motor, nu în habitaclu. Figuanți cu stomacul gol.