FRANŢA: Pietonii vor putea traversa strada pe oriunde
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Noul Cod Rutier francez, care va intra în vigoare în 1 ianuarie 2011, le dă o libertate mult mai mare pietonilor, care vor avea prioritate la traversarea oricărei străzi, chiar dacă nu se află pe o trecere de pietoni. Cu o simplă ridicare a mâinii, pietonul îşi va manifesta dorinţa de a trece, iar maşinile vor fi obligate să oprească la semnalul acestuia. Cei care nu vor respecta această lege sunt pasibili de o amendă de 135 de euro, urmând să fie sancţionaţi suplimentar cu patru puncte.
Din lege sunt excluse cazurile în care pietonii se află în intersecţiile mari sau în apropierea unei treceri de pietoni semaforizate, aceştia fiind nevoiţi să aştepte culoarea verde pentru a putea să treacă strada.
Ideea pe care merge Codul Rutier din Franţa este reprezentat de faptul că, pe de o parte, maşinile vor circula cu mult mai multă grijă şi cu o viteză mult mai redusă. Pe de altă parte, conform autorităţilor franceze, principiul "cel vulnerabil trebuie apărat" primează în trafic, astfel că pietonul va fi cel care va dicta cursul traficului în oraşele din Hexagon.
Pe lângă legea care priveşte pietonii, noul Cod Rutier francez implementează amenzi serioase pentru cei care îşi modifică motoarele scuterelor.
O altă schimbare este posibilitatea bicicliştilor de a vira la dreapta în orice intersecţie, chiar dacă semaforul arată culoarea roşie. Evident, bicicliştii vor fi nevoiţi în continuare să dea prioritate pietonilor sau maşinilor care au "verde" în această situaţie.via | Ouest-France
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Cred ca ar fi pline strazile de pietoni care traverseaza iar soferii n-ar avea decat sa astepte... si sa astepte... si sa astepte...
De altfel... ma indoiesc ca nu o sa se intample asta si in Franta.
Primul gand care mi-a venit cand am citit acest articol a fost ca soferii vor fi nevoiti sa franeze brusc, iar soferii din spate nu vor mai putea face nimic pentru a evita accidentul. Cred ca dupa o perioada scurta, companiile de asigurari vor sari ca arse ca nu mai pot acoperi cuantumul daunelor.
Dar nici chiar asa, ca trebuie sa ii dai prioritate...totul pana la un anumit punct...
Ori suntem soferi, ori numai suntem...
In al doilea rand, aveti dreptate cu totii! La noi ar fi o prostie! De ce? Pentru ca suntem mult prea infatuati sa circulam cu transportul in comun, prea sedentari sa incercam si mijloace de transport cu pedale si prea "educati" incat sa pricepem ca hardughiile noastre de sute de cai putere nu au ce cauta in oras! Nu se poate implementa o masura ca asta? Hmmm... in tara noastra in care daca mergi pe bicicleta esti catalogat ca fiind sarac, tara plina de donatori si primitori de spaga, nu se poate! Insa intr-un stat civilizat unde orice venit trece printr-un cont bancar iar banii de amenda iti zboara direct din acel cont, este posibil. Asa cum au invatat ca depasitul pe linia continua, fortatul semaforului, claxonatul excesiv si alte asemenea mici abateri extrem de intalnite pe la noi dauneaza grav buzunarului, fracezii vor invata si ca trebuie sa-i lase pe pietoni sa treaca atunci cand ridica mana. Vorba suedezului: banii vorbeste , manca-v-as !
la noi in tara, daca ar ridica mana si ar sari pe strada ar fi doar ca sa isi apere capul inainte de a manca din parbrizul masinii. :))
@mihai
Corect, legea va fi mult mai complexă. Şi simt că va duce la scăderea accidentelor, deşi poate părea altfel.
comentariile anterioare denota imaginea mai mult decat proasta pe care o avem despre noi insine si cumva lipsa unei perspective mai bune.
ce sa-i faci, tara bananiera, pacat ca nu sunt mai multi oameni ca antevorbitorii sa ne dam seama ca sta in puterea noastra sa schimbam lucrurile. Dar atat timp cat bizonii, "taximetristii" si altii ca ei au "argumentul" mai tare . .
Stim de pieton omorat ca nu a traversat mai repede, am vazut pieton luat la bataie ca a injurat soferul care era sa-l calce pe trecerea de pietoni, stau cu teama pe trotuar si astept sa treaca masinile ca sa pot traversa in siguranta pe trecerea de pietoni sau ma rog ca soferul din masina din spate sa nu ma telescopeze la o trecere de pietoni unde opresc sa cedez dreptul de trecere pietonilor, sau ma rog ca pietonul care sta de 30 de minute pe trotuar sa nu inceapa traversarea atunci cand eu sunt la jumatate de metru de trecere si sa se puna singur in pericol.
Aici e vorba de mentalitate, a noastra a soferilor, a noastra a pietonilor dar mai ales a lor, a politistilor care nu stiu sa aplice legea, nepartinitor, preventiv si cu bun simt.
In Franta cred ca legea noua va reduce accidentele (accident - întâmplare neprevăzută), la noi va duce la evenimente mortale.
00D3 - ode cui?
Adica , daca s-ar implementa la noi, n-o sa vedeti pe nimeni prin victoriei cu mana ridicata pt ca scrie destul de clar in ce conditii se ridica mana. Nu sunt chiar asa de prosti precum ii credeti pe oamenii astia. Chiar sunt curios, daca voi puteti sa puneti la punct un sistem de semafoare intr-o intersectie mare astfel incat sa-i multumiti pe toti.
Problema care se pune e daca se considera distanta aia 50m sau 25 m de o trecere de pietoni sau chiar mai mult.
Eu ca pieton n-as risca sa fac un asemenea lucru la noi, ca si pe trecere da ala peste tine, d-apai sa ridici mana, poate interpreteaza ca il saluti.
maybach1980, daca mergi cu 50 , la o distanta de o masina si jum fata de cea din fata ai timp sa franezi, ca se presupune ca esti atent la trafic.
DIXIT!
Dar Nu Poti Compara nivelul de educatie civilizatie al tarilor in cauza ( inclusiv Franta, cu toate ca si pe acolo a cam inceput sa emigratia de CIOREX GO ) cu Romanika - tara bizonilor, pitzipoancelor, parvenitzilor....s.a.m.d
Aceia in primul rand au mentalitate de colectiv, nu le-ar trece prin minte idei,cuvinte , ca < sa dam o combinatzie >, < sa-l tzepuim pe ala >, < ce prosti, Ba, duh luam ajutorul de invalid/somer si ne luam scarbici si BEMVEU, smecherie , ha >...
tocmai ca fluiditatatea e stricata prin aceste aspecte. mersul vehiculelor va fi fragmentat pt a permite pietonilor sa treaca
as vrea sa vad si eu filmulete cu traficul in tarile unde s-a aplicat acest sistem. daca ma insel recunosc, dar la prima vedere nu mi se pare deloc benefica in metropole
Bineinteles in anumite limite. Si e de bun simt, daca e omul pe strada, ce faci, il calci doar pt. ca e dreptul tai sa treci pe acolo cu masina?
Sau daca pana la prima trecere de pietoni ii ia 5 min pietonului si inapoi inca 5 min nu e mai civilizat sa-i dai posibilitatea sa treaca pe unde e legal daca nu e o artera principala?
Asa ma! Nu doar la noi se poate :))
PS: Romania e departe de un asemenea comportament colectiv si o atitudine atat de "normala" pentru ei de a da prioritate celor care merg pe jos, a facut posibila si implementarea unei asemenea legi, pentru ca nimeni nu va protesta la modificarea codului lor rutier.
Frate, astia sunt atat de imbecili, de ti-e rusine ca traiesti pe acelasi continent cu ei !!!