Modelul Dacia Logan este disponibil pe piata din Franta si cu un propulsor de 1.2 litri ce dezvolta 75 CP. Acest model are un pret de pornire de 7.600 de euro si are un consum mixt de carburant de 5.9 litri la 100 kilometri parcursi.
Dacia ofera modelul Logan pe piata franceza si intr-o versiune echipata cu un propulsor pe benzina de 1.2 litri. Noua unitate este disponibila pe Sandero din februarie 2009, are 16 supape si respecta normele Euro 4. La fel ca motorul de 1.4 litri al lui Logan, aceasta unitate dezvolta 75 CP, in schimb are un consum de carburant cu 15% mai mic.
Consumul mediu preconizat al unui Logan echipat cu unitatea de 1.2 litri si 16 supape este de 5.9 litri la 100 kilometri. Puterea maxima a acestui motor este livrata la 5.500 rpm, pe cand cuplul motor maxim de 107 Nm este oferit la 4.250 rpm. Unitatea de 1.2 litri are o turatie de relanti de 650 rpm, ce ii permite sa fie mai silentioasa si sa aiba emisii mai scazute de CO2/kilometru.
Versiunea de baza a lui Dacia Logan 1.2 16V are un pret de 7.600 euro, pe cand versiunea Ambiance costa 8.200 euro, iar versiunea de varf – Laureate – pleaca de la 9.150 euro. Avand in vedere ca Logan 1.2 emite 139 grame de CO2/kilometru, modelul poate sa intre in versiunea franceza a programului Rabla, clientii primind o prima de 1.000 euro pentru renuntarea la un vehicul mai vechi de 10 ani in favoarea lui Logan 1.2 16v.
Via | Dacia
Motorul nu e chiar asa de rau pe cat pare : 1.2 Skoda Fabia ,1.2 Opel Corsa, 1.2 Renault Clio (small version) etc.Ideea e ca iti poti face treaba si cu motoarele astea.Motorizari mai accesibile ca pret.
"are 16 supape si respecta normele Euro 4. La fel ca motorul de 1.4 litri al lui Logan, aceasta unitate dezvolta 75 CP, dar are un consum de carburant cu 15% mai mic."
Probabil ca da dupa ce o turezi de-i sar injectoarele.
O avea tot 75 de cai dar are cuplu mai mic decat 1,4 8v (114 NM).
Sunt foarte curios daca o sa le creasca vanzarile motorizarea asta, ca vad ca pana acuma vand bine , mai ales afara.
oare de ce nu pune si dacia un asemenea motor
motor mare ->>>> fiabilitate
motor mic, cai multi ->>>> putin fiabil
Cat despre 1.2 !! am ceva rezerve, cuplu 107 !! Din acel consum anuntat de 5.9 mixt eu dau un pronostic de 11 - 12 urban, in practica nu in fisa tehnica a motirului.
De altfel, este cel mai ecologic motor de la Dacia de pana acum si sincer, abia astept sa se vanda si la noi.
Motivul : primele 3 rapoarte la logan sunt mai scurte si 4,5 sunt sunt mai lungi.
Ca idee la 1.6 16v 105cp in treapta a 5-a turatie 3000 rpm pe vitezometru sunt cam 107km/h, la 1.4 8v si 1.6 8v cam tot atat numai ca puterea e de 75cp respectiv 90cp.
O alta explicatie ar fi la matiz care are 825kg versiunea mai cheala un motor de 48cp parca si cand pleci de la semafor pana la 50km/h (deja esti cu a 3 destul de turat cred - nu are turometru) are toate sansele sa fie in fata ta (daca ati condus matiz ati observat ce rapoarte scurte are - vorbesc de un stil de condus catusi de cat normal si nu liniute).
Concluzie : Un motor performant cu o cutie mai putin performanta = un motor mai putin performant cu o cutie performanta (de ex de VW cu DSG - care minimizeaza timpul de schimbare).
Tot ce am scris eu e teoretic si nu are legatura cu fiabilitate, renumele sau replici anti-dacia sau pro-dacia.
Si inca ceva cine isi cumpara o masina cu mai putine dotari, cu motor mic(1.0; 1.2; 1.4 - si pana in 100cp) si vrea sa mearga cu 150-160km/h ( nu intra depasirile si situatiile limita), eu zic ca masina aia are un tacanit la volan.
ia uitativa la fiat garndepunto sau vw polo sau skoda si vedeti ce masa au la motoare echivalente
Bucuresti - stabilizat undeva intre 9 si 10%
Afara - mers croaziera 140-150 - 8; 120-130 - 7%. Foarte rar si probabil cu viteze de pana la 120 - 6%
Asta abia dupa 50k km cand pot sa zic ca s-a rodat complet. Pana atunci vedeam si 11 in oras.
Foarte probabil pe logan datorita aerodinamicii si a unei cutii cu rapoarte mai lungi va lua 1% in plus.
Iar motorul 1.2 16v de pe Dacia nu va fi cu nimic mai prejos decat ce ofera concurenta... din contra la capacitatea asta este unul din cele mai performante motoare existente pe piata.
In primul rand avem un motor echilibrat in 4 cilindri fata de prea putin rafinatele motoare de pe fabia, polo, opel corsa(3 cilindri), iar puterea dezvoltata de 75 CP e una dintre cele mai mari la cilindreea asta... cu toate ca are o putere mai mare si un cilindru in plus fata de Fabia de exemplu, consumul unui LOGAN 1.2 16v este la aceeasi valoare de 4.9 l/100km.
!