Dacia Sandero este cel mai de succes model al constructorului roman, acesta inregistrand o crestere de 18% in primele sapte luni ale acestui an.
Dacia a inregistrat un succes deosebit cu modelul Sandero in Franta, cererea pentru acest model facand aparitia listelor de asteptare, care se prelungesc pana la aproape doua luni. Vanzarile Dacia din primele sapte luni ale anului au inregistrat o crestere de 18% fata de aceeasi perioada a anului trecut, producatorul roman depasind ceilalti constructori in privinta cresterii din aceasta perioada. Vanzarile modelelor Dacia Sandero si Logan din Franta au crescut cu 58% in luna iulie, in timp ce piata franceza crestea cu doar 3.1 procente.
Succesul lui Dacia Sandero este atat de mare incat modelul a inceput sa "fure" din vanzarile lui Renault Clio. Astfel, in perioada in care Dacia a inregistrat o crestere insemnata in Franta, vanzarile lui Renault Clio au scazut cu 18%. Desigur, nu putem sugera o implicare directa a lui Dacia Sandero in scaderea vanzarilor lui Renault Clio, dar analistii din industrie admit ca exista posibilitatea ca acest lucru sa se fi intamplat deja. Cu toate acestea, vanzarile lui Renault Twingo nu au fost afectate de succesul lui Dacia Sandero, dar acest lucru ar putea fi datorat faptului ca cele doua modele nu apartin de aceeasi clasa.
Cea mai de succes piata pentru Dacia Sandero este Germania, unde modelul roman nu are niciun competitor low-cost. Astfel, vanzarile Dacia au inregistrat o crestere de 346% in primele sapte luni ale acestui an, aproape increbibila avand in vedere conditiile pietei, dar ajutata si de programul de innoire al parcului auto din Germania.
Analistii sugereaza ca atractia marcii Dacia este legata in mare parte de pretul de achizitie, numerosi clienti fiind atrasi in showroom-urile Dacia prin intermediul cecului de 1.000 euro pe care l-au primit in urma casarii unei masini vechi.
Mai mult de atat, cererea pentru Dacia Sandero este atat de mare in Franta incat unii dealeri nu mai pot garanta ca masina comandata in septembrie va fi livrata inainte de luna decembrie. Pentru a contracara perioadele de asteptare atat de mari, Renaul ia in considerare o majorare a capacitatii fabricii de asamblare din Pitesti.
Via | ZF
Jos palaria pt viziunea francezilor de la Renault pt acest concept low-cost!
Dar parca vad ca Reno ramane de cacao ca de obicei.