Franta: explozie in vanzari pentru modelele ecologice
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Inmatricularile vehiculelor ecologice de pe piata din Franta a atins in luna martie un procent impresionant din totalul inregistrarilor: nu mai putin de jumatate dintre masinile cumparate de francezi in a treia luna a anului emit sub 120 de grame CO2/km.
Procentul este in crestere. Daca in luna ianuarie vanzarile masinilor cu emisii aflate sub bariera de 120 de grame CO2/km ajungeau la 46% din total iar in fabruarie crescusera la 48%, luna martie a inregistrat, pentru prima data in istoria Frantei, o egalitate perfecta intre masinile eco si cele ale caror motoare emit peste aceasta limita.
Sistemul Bonus/Malus, introdus de guvernul francez in cursul anului 2007 pe piata din Hexagon, prin care oficalii doreau sa limiteze proportiile emisiilor si stabilizarea pietei, isi arata astfel coltii. Motivul: autoritatile franceze au acordat bonusuri la cumparare de 58 de milioane de euro doar in luna martie, cresterea sumei fata de aceeasi luna a anului 2008 fiind de 190%. In cadrul programului Bonus/Malus, fiecare cumparator al unei masini care emite sub 130 de grame CO2/km primeste o prima (in afara primei de casare) a carei valoare variaza intre 200 si 5000 de euro.
In conditiile actuale de piata, francezii s-au orientat spre modele care sa coste cat mai putin, astfel ca primele oferite in luna martie au ajuns la 74 de milioane de euro, in timp ce taxele (percepute celor care cumpara masini de peste 160 de grame CO2/km) s-au ridicat la doar 16 milioane de euro.De altfel, Ministerul Finantelor din Franta a pierdut in primele trei luni ale anului 131 de milioane de euro din acest motiv, o suma deloc neglijabila care ar putea duce la regandirea sistemului de prime acordate la cumparare in functie de emisii.
Cum functioneaza sistemul francez Bonus/Malus
PLAJA DE EMISII (CO2/km) | BONUS/TAXA | Evolutia vanzarilor in martie 09 |
<100 g | +1000 € | +400% |
101-120 | +700 € | +71% |
121-130 | +200 € | +2% |
131-160 | 0 | -9% |
161-165 | -200 € | -1% |
166-200 | -750 € | -30% |
201-250 | -1600 | -633% |
>250 | -2600 € | -61% |
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Comentarii (0)