Esential
98 | este valoarea indicelui de satisfacţie a clienţilor Dacia din Franţa. Valoarea maximă este 100. |
98 | este valoarea indicelui de satisfacţie a clienţilor Dacia din Franţa. Valoarea maximă este 100. |
După ce Dacia a reuşit să facă senzaţie şi să se claseze pe locul al doilea în 2009 în studiul Car 360° TNS Sofres, care măsoară ataşamentul clienţilor faţă de mărcile auto, producătorul român recidivează în 2010 în studiul realizat de cea mai importantă companie de cercetări sociologice din Franţa. Conform rezultatelor ediţiei 2010 a studiului Car 360°, Dacia se menţine pe poziţia a doua în clasament, singurul producător de care clienţii s-au ataşat mai mult în Franţa fiind Audi.
Dacia a reuşit să se claseze, astfel, în topul mărcilor despre care cercetătorii TNS Sofres declară că sunt cel mai bine notate de clienţi când vine vorba satisfacţiei post-cumpărare. În acest top se află şase mărci (Audi, Dacia, Mercedes, Honda, BMW şi Skoda), indicele de satisfacţie a clienţilor fiind, în aceste cazuri, de peste 90 (din maximum 100). Dacia a reuşit chiar să crească valoarea indicelui în raport cu anul precedent, acesta urcând de la 96 la 98.
3700 de francezi posesori de maşini cu vechimea de până la cinci ani au fost chestionaţi în legătură cu "experienţa de client" pe care o au de la achiziţia maşinii până astăzi. În studiu au intrat 24 de mărci, cele mai bine reprezentate ca volum în Franţa.
Pentru fiecare marcă, clienţii au răspuns la întrebări care au vizat experienţa de cumpărare, calitatea produsului, costurile de utilizare, plăcerea la condus, designul, service-urile post-vânzare. În urma răspunsurilor, TNS Sofres a stabilit un indice (TRI'M) care măsoară nivelul ataşamentului clientului faţă de marca respectivă.Dacă locurile 1 şi 2 au rămas neatinse din 2009 până acum, Audi (99 TRI'M) şi Dacia (98 TRI'M) reuşind să-şi păstreze poziţiile, pe locurile 3-6 s-au clasat, în ordine, Mercedes (95), Honda (95), BMW şi Skoda. Doar aceste şase mărci au reuşit să treacă peste cota 90 a indicelui. În continuare au venit alte şapte mărci care au reuşit să se încadreze între TRI'M 80 şi TRI'M 89. Între acestea se numără fie mărci care se diferenţiază de grupul din care fac parte prin poziţionarea premium (Alfa Romeo, Volvo sau Mini), fie mărci cu referinţe şi istorie solidă, cum sunt Volkswagen sau Toyota. În sfârşit, ultimul grup conţine 11 mărci generaliste care au o bază de clienţi largă şi eterogenă.
"Aceste mărci - ale căror fundamente sunt corecte - suferă din cauza unui deficit emoţional în relaţia cu clienţii."Succesul Audi şi Dacia se bazează pe genele acestor mărci. De exemplu, dacă Audi a fost pe prima poziţie în categoria "Calitatea produsului", Dacia a învins detaşat la categoria "Costuri de utilizare". Reuşita Dacia are la bază claritatea şi lizibilitatea ofertei sale de pe piaţă. Pentru posesorii modelelor Dacia, modelele mărcii au personalitate şi caracter. Mărcile generaliste sunt timorate în această privinţă", susţin realizatorii acestui studiu.
via | TNS Sofres
1.Dacia este ieftina si bunicica. Audi este scumpa, dar reprezinta o opera de arta.
2.Dacia are motoate vechi, simple si deci fiabile, tipice pentru anii '90. Audi are tehnica de varf rasata si fiabila.
3.Dacia este folosita ca a doua masina, asa ca de weekend, cu care se fac vreo 40 000km in 2-3 ani. Audi este masina serioasa, premium, si se parcurg fara probleme 150 000 - 250 000 km in 3-4 ani.
Prin urmare, e aceeasi prostie ca si cu salariul mediu pe economie din Romania. Unii mor de foame, altii sparg la jocuri de noroc intr-o seara bani grei de tot si papa caviar........dar daca le insumezi pe amandoua iti rezulta un salariu mediu demential de multumitor. Asa e si cu aceasta comparatie de masini. :)))
Cuvantul de ordine este "ECONOMISIRE" !
Omul nu poate continua sa consume mai mult decat produce!
Ce a facut Dacia?
A luat nevoile de baza ale unui om si le-a trecut pe-o lista.
Scopul a fost acela de a pune lumea in miscare la costuri minime.
In felul asta faci economii.
Faci economii - cresti.
N-am o problema cu cei care isi cumpara masini scumpe, am o problema cu cei care se intind mai mult decat le e plapuma si nu vor sa recunoasca.
Am o problema cu cei care isi fac iluzii ca daca isi cumpara o masina la mana a 7-a vor avea fiabilitate mai mare decat Dacia.
Ce nu inteleg ei e ca "fiabilitatea" e cap de lista intre nevoile de baza luate in calcul de Dacia.
Pentru ca nu poti pune in miscare lumea/economia fara o durabilitate crescuta (fiabilitate) a produselor tale.
E o conditie principala si pt tine, ca marca, sa cresti.
Inca odata... Ce ofera Dacia?
R: o masina fiabila, robusta, capabila sa transporte 5 persoane si bagajele lor pe drumuri neamenajate, in mod confortabil si la un nivel de siguranta decent.
Toate astea la cel mai mic cost de exploatare per km.
Vreti mai mult?
Cati dintre voi va permiteti fitele care vi le asumati?
1. VW 89.009
2. Renault 53.581
3. Ford 51.117
4. Peugeot 49.581
5. Opel/Vauxhall 49.448
6. Citroën 43.513
7. Audi 37.862
8. Fiat 36.918
9. Toyota 35.342
10. BMW 32.817
11. Mercedes 30.404
12. Skoda 29.429
13. Hyundai 23.126
14. Nissan 20.356
15. Dacia 18.626
16. SEAT 18.337
17. Kia 14.857
18. Chevrolet 11.450
19. Suzuki 10.952
20. Mazda 10.546
21. Volvo 8.909
http://es.autoblog.com/2010/09/22/ventas-agosto-2010-europa/
Eu nu stiu cum tolereaza Automarket pareri atat de stupide ca ale tale !
E sarac ala care isi cumpara Logan nou?
Dar tu care stai in garsoniera confort 2 in Ferentari ce esti?
Sau mai e o varianta!
Sa stai in vila de aia cu turnulete si sa-ti faci nevoile in curte pentru ca camera de baie locuieste calul.
Cei care dau 40.000 euro pe un Audi, se asteapta se fie de 4 ori satisfacuti decat daca ar cumpara o Dacie, si .... probabil sunt multumiti de ce le ofera acea masina.Dar sa nu uitam , aceasta satisfactie se regaseste cu varf si indesat in pret.
iti spun eu de pe acuma si facem pariu pe cat vrei tu ca suntem prosti, uite criza a cam trecut prin europa da la noi abia deacuma vine, si noi inca suntem in plop si plopu-n aer, asa ca suntem prosti gramada si doar la vb ne pricem nu la fapte, si cand sunt alegerile ne vindem pe o guma, un pahar de ceva, sau pe vb spurcate spuse de un mafiot care a vandut o flota intreaga,
ne meritam soarta si v-om fi tot timpu codasi europei, poate daca intra si moldovenii atunci o sa fim pe locu 2 de la coada.
ganditiva daca vreti, sau oricum nu are importanta ce o sa se intample cand v-a veni porcusoru ala de la FMI si o sa spuna, ba bucale, ia da banii inapoi pe care v-am dat, ca orice imprumut trebuie dat inapoi, na tiganilor apoi sa vedeti voi taxe si impozite si criza ca nici neam de-al neamului vostru nu a vazut asa ceva, poate ca v-om fi ca si pe vremea cand plateam tribut turcilor,
da doamne sa fie asa, ca dupa aia da de o sa-si deschida poporu ochii ca acuma doarme de numa.
ziceti primele versuri din imnu tarii, si sa vedeti daca nu-i asa, parca cine l-a ales a stiut de ce.
pt asta am actele facute sa emigrez dracului deaci din tiganie, ca sa imi pot creste copilu intr-o tzara cat de cat civilizata nu intr-o tzara de rahat.
cine stie intelege ce vreau sa zic.
@VSZ tu esti ungur, deci un uzurpator. Nu ne intereseaza parerea ta.