Esential
6 | este pozitia detinuta de Dacia in vanzarile pe ianuarie 2010 in Franta. |
Dacia a reusit o performanta excelenta la capitolul vanzari in Franta in luna ianuarie, constructorul de la Mioveni urcand pana pe locul al saselea in clasamentul marcilor prezente pe piata din Hexagon. Dacia a vandut 7553 de masini in prima luna a anului trecut, reusind sa depaseasca in clasament marci de renume mondial precum Toyota, Opel, Fiat, Audi, Nissan, BMW, Mercedes, Suzuki, Seat sau Kia. Prducatorul roman a crescut cu 121.7% in comparatie cu prima luna a anului precedent, inregistrand cea mai mare crestere dintre marcile prezente pe piata franceza. Per total, piata din Franta a crescut in ianuarie cu 14%.
Pe prima pozitie la vanzarile din Franta s-a mentinut Renault, care a vandut 41.627 de masini (+51.4% in comparatie cu ianuarie 2009). Urmatoarele locuri pe podium au fost acontate de Peugeot si Citroen, cu 30.495, respectiv 25.858 de masini vandute pe intreg teritoriul Frantei in prima luna a anului.
La capitolul marci de import, pozitia Dacia este una excelenta, singurele marci aflate in fata romanilor in topul lunii ianuarie fiind Volkswagen si Ford, care au vandut cu 3000, respectiv 2000 mai multe masini decat Dacia.
Brandul romanesc este urmat de Toyota (cu 1000 de unitati mai putin), Opel (-1900) si Fiat (-2200).
Loc/Marca | Vanzari 01.10 | Vanzari 01.09 | Evolutie 10/09 |
1. RENAULT | 41.627 | 27.496 | +51.4 |
2. PEUGEOT | 30.495 | 26.160 | +16.6 |
3. CITROEN | 25.858 | 21.646 | +19.5 |
4. VOLKSWAGEN | 10.482 | 11.072 | -5.3 |
5. FORD | 9.560 | 9.280 | +3.0 |
6. DACIA | 7.553 | 3.407 | +121.7 |
7. TOYOTA | 6.386 | 6.379 | +0.1 |
8. OPEL | 5.672 | 4.926 | +15.1 |
9. FIAT | 5.357 | 6.196 | -13.5 |
10. AUDI | 3.476 | 4.133 | -15.9 |
11. NISSAN | 3.408 | 2.720 | +25.3 |
12. BMW | 2.745 | 3.456 | -20.6 |
13. MERCEDES | 2.685 | 4.826 | -44.4 |
14. SUZUKI | 1.824 | 2.410 | -24.3 |
15. SEAT | 1.818 | 2.885 | -37.0 |
16. KIA | 1.553 | 1.282 | +21.1 |
via | autoactu
francezii imi par relaxati si lipsiti de griji
Despre stire n-am nimic de zis :P
Acum multi vor spune ca este pe locul ala pentru ca e buna. Da, e buna pentru banii care ii dai. Daca te gandesti ca la aceasi bani iti cumperi un 107, Agila sau Ka, Dacia clar e o oferta de nerefuzat. De-asta e si apreciata (nu poti avea pretentii mari de la banii pe care ii dai), e o masina cu care iti faci treaba si nu te lasa la nevoie.
Nu pot sa nu remarc in acelasi timp si patriotismul tipic frantuzesc, pe primele 3 locuri sunt marci de-ale lor. Frumos. :)
Pe strazile Germaniei Dacia face parte din decor de ceva timp. Tare sunt curios care va fi impactul Duster pe piata germana. Cand s-a lansat Sandero eram convins ca va avea succes, avea doua "condimente" de succes in reteta cu care a fost facut: caroseria hatchback si pretul. In ceea ce-l priveste pe Duster insa, nu pot decat sa sper. Imi amintesc insa de problemele pe care le-a avut Kia cand au lansat Sorento, probleme pe care le-as dori si celor de la Dacia: sa primeasca atatea comenzi incat sa aibe ceva de lucru pana le vor putea onora :) Iar "condimentele" Sorento pe vremea aceea erau la fel de simple precum la Sandero: SUV dar la pret foarte mic in comparatie cu concurenta.
skoda are cota de piata mai mare in Romania, ca in restul Europei sunt de o mediocritate teribila!