Franţa: 26 de constructori sunt puternic afectaţi de noua versiune a taxei de mediu

de Sebastian Toma
Marti, 23.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Francezii au introdus o nouă versiune a sistemului Bonus/Malus, care penalizează cu până la 5.000 de euro înmatricularea unui automobil care emite peste 191 grame de CO2 pe kilometru. Măsura afectează 26 de constructori.

Esential 191 de grame de CO2 este pragul inferior al celei mai scumpe categorii de taxare din sistemul Bonus/Malus al francezilor.
5000 de euro trebuie să plătească un client care achiziţionează un model nou care emite peste 191 grame CO2 pe kilometru.
Francezii au introdus o nouă versiune a sistemului Bonus/Malus de înmatriculare a automobilelor noi. La fel ca şi până acum, acest sistem penalizează autovehiculele care au emisii mari de CO2 şi le acordă beneficii clienţilor care aleg modele cu emisii reduse de CO2. Însă noua versiune afectează 410 versiuni vândute în Franţa, majoritatea fiind reprezentate de automobile comercializate de constructorii străini. Guvernul din Franţa a decis să penalizeze semnificativ vehiculele care emit între 191 şi 200 de grame de CO2 pe kilometru, iar penalizarea, de 5.000 euro, ajunge să reprezinte între 4 şi 18 procente din preţul de listă al modelelor afectate.

Versiunea precedentă a acestei taxe era de 2.300 de euro, dar guvernul francez a decis să crească cu 2.700 de euro penalizarea pentru cei care cumpără automobile noi care emit între 191 şi 200 de grame de CO2 pe kilometru.

Cei de la Eurotaxglass au realizat un top al modelelor afectate cel mai puternic de noua taxă. Acestea emit între 191 şi 199 de grame de CO2 pe kilometru şi au un preţ mai mic de 30.000 de euro. Printre modelele puternic afectate se numără Nissan Qashqai 2.0i 140 CP, Ford Transit Kombi, Volkswagen Caravelle 2.0 TDI, Mercedes-Benz Vito 110 CDI BlueEfficiency, Honda CR-V (generaţia precedentă), Mazda5, Skoda Superb Combi 1.8 TSI.

După cum subliniază cei de la Eurotaxglass, puţine modele franţuzeşti sunt afectate de cea mai severă versiune a Bonus/Malus. Astfel, modele precum Citroen Jumper Combi, Peugeot Boxer Combi, Peugeot Expert Tepee şi Renault Master Combi sunt afectate de această taxă, penalizarea de 5.000 de euro reprezentând până la 15% din valoarea de achiziţie a acestui modele. Există şi modele pentru care penalizarea de 5.000 de euro reprezintă mai mult de 15% din preţul de listă, cum ar vi Chevrolet Captiva 2.2 VCDI, Fiat Freemont 2.0 Multijet, Ford S Max şi Kia Sorento în versiunile de top, Opel Insignia, Nissan Qashqai, Skoda Superb Combi, Honda CR-V şi Accord, alături de mai multe modele de la Volvo şi de la Volkswagen.

Via Autoactu

Comentarii (5)

  • Sa penalizezi in halul asta motoare de 2 litri...statul francez, cel mai socialist din toata Europa, le pleaca milionarii la Londra si-n paradisurile fiscale pt ca statul vrea sa-i taxeze si cu 75% din avere, cica din solidaritate, in conditiile in care statul oricum castiga niste miliarde din taxe si acestia creasera multe locuri de munca. Aceasta criza nu va trece, va fi o normalitate de acum incolo, si nu inseamna moartea capitalismului, asa cum cred multi, ci va insemna moartea statelor sociale care stiu doar sa imparta pomeni sociale in stanga si-n dreapta din banii celor care produc, acum trebuiesc reduse taxele pt ca sunt prea multe si prea mari, de aia pleaca toti prin China, India si Africa, dar unii fac exact invers pt ca nu stiu sa faca altceva, nu mai sunt bani, marim taxe, inventam taxe, de Romania nici nu mai zic, dar o sa ramana ei sa se taxeze intre ei, deja f multe firme din tara noastra sunt inregistrate in alte tari, exact pe principiul inmatricularii in Bulgaria, dc? Pt ca sunt taxe mai mici, birocratie mai mica, totul se misca mai rapid.
    35 6
  • mda.......ai dreptate dane insa ce poate sa faca omu de rand......
    nu poate sa se mute pur si simplu in alta tara din diverse motive.......
    preturile cresc peste tot.....iar mai nou(din cauza incalziri globale cica)tendinta de downsizing este pur si simplu singura solutie(pt. constructori auto)
    mi se pare aberant si mie sa se penalizele motoarele de 2 litri(cilindreea de baza pt. o masina medie)
    15 3
  • zarnesteanu
    Asa cum reiese din text este in primul rand o masura protectionista.

    Isi favorizeaza producatorii proprii si mi se pare normal.

    Castigi dublu.

    Dai in cap concurentei si iti vinzi produsele.

    Produse care la randul lor intretin furnizorii locali, samd.

    Bravo lor pentru ca stiu sa isi vada interesul national in primul rand.

    Poate va invata si Romania intr-o zi ca nimeni din afara nu ne vrea binele. Si daca nici noi n-avem grija de ai nostri, pentru straini nu vom fi decat o prada usoara.
    17 1
  • Iulianiulian
    De s-ar intoarce pamantu' sa cada toti banii pe ei sai ingroape, sa se sature in pula mea de banditi
    3 2
  • redalert
    O masura corecta in conditiile care viteza maxima este de 130 km/h, resursele sunt limitate cantitativ, iar poluarea ne schimba clima. Si daca mai loveste in cocalarii de acolo care trebuie sa aiba sute de cai putere ca sa se simta frumosi si vigurosi consider ca MASURA ar trebui generalizata.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru