FRANKFURT: Standurile japonezilor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Automarket continua calatoria prin complexul Messe de la Frankfurt. De aceasta data, sub lupa se afla constructorii japonezi, ale caror standuri au atras cel putin la fel de multa lume precum cele ale marilor producatori germani. Va anuntam inca din start ca nu veti gasi in acest articol referinte la Mazda si la Nissan, din motive obiective: acestia se afla in doua grupuri auto mondiale si vor beneficia de tratamente separat (desi noua Mazda 6 si Nissan Mixim Concept merita pomeniti in toate stirile avand in vedere aspectul lor).
Cea mai asteptata aparitie la standului numarului unu mondial, Toyota, a fost conceptul care prefigureaza viitorul low-cost mini al japonezilor. Prototipul, denumit IQ, a fost tinut sub secret pana in ultimul moment inainte de lansare, niponii demonstrand inca o data ca rigurozitatea nu este o caracteristica destinata exclusiv germanilor. IQ se alineaza astfel unui trend lansat acum ceva vreme stingher de Mini, continuat de Fiat cu renasterea lui 500 si intarit de Volkswagen chiar astazi, cu un alt prototip de acest tip, denumit simplu Up!. Pe langa IQ, Toyota nu putea scapa prilejul de a anunta ca hibridul sau, Prius, a implinit deja 10 ani.
Intr-adevar, japonezii sunt deschizatori de drumuri din acest punct de vedere.Trecem la Mitsubishi, care au avut in centrul standului conceptul cX, o invitatie lansata de producatorul nipon catre toti iubitorii SUV-urilor compacte si curate in acelasi timp. Normal, pentru ca asa dicteaza moda actuala, cX este insa inclus de Mitsubishi in gama crossover-elor, demonstrand inca o data ca atunci cand nu stii cum sa iti incadrezi produsul il treci pe nisa crossover-elor si ai rezolvat problema. Tot la standul Mitsubishi am vazut inca o data noul Lancer, pe care in prima faza l-am admirat la inceputul anului la Geneva.
Zona Suzuki a fost acoperita de doua exponate pe cat de diferite pe atat de complementare. Primul este un prototip, Kizashi, care arata bestial atat in realitate cat si in fotografii. Daca Suzuki se va hotari sa il scoata in serie am putea asista la un mic seism pe segmentul sportivelor mici. Splash, in schimb, este fratele de sange al lui Opel Agila, fiind produs pe aceeasi platforma cu modelul german. Pentru ca avem o retinere legata de reusitele acestor productii ale caror principal avantaj este reducerea consturilor, nu vom insista prea mult asupra lui Splash.
Honda a prezentat mult-asteptatul concept care prefigureaza versiunea break a lui Accord, denumita simplu Accord Tourer Concept. Foarte interesanta strategia Honda de a pregati un prototip break, insa reusita versiunii de serie depinde de reactia publicului iar publicul asteapta din ce in ce mai mult acest model. La standul Honda au tronat si cateva zeci de versiuni verzi ale modelelor deja cunoscute de noi (Civic Hybrid fiind una dintre reusite din acest punct de vedere) dar si concepte mai vechi si deja trecute prin lume, cum este FCX.
Terminam cu Subaru, un constructor care traieste in lumea sa de ceva vreme si care scoate modele iubite de toti prin simplul fapt ca emana sportivitate prin toti porii. Aceasta este situatia si in cazul noului Impreza WRC, care prin simplul fapt ca era pictat in culorile clasice ale echipei de raliuri a atras public la stand. Ramane de vazut daca noua abordare hatch a celor de la Subaru va avea succes, dar deja intram intr-o zona legata de gusturile fiecaruia.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din IAA FRANKFURT 2007
-
Echipa Automarket a plecat la drum joi dimineata si, dupa popasuri dese, a ajuns in Romania sambata pe inserat. (18.09)
-
Mercedes a publicat noi imagini ale conceptului F700 si detalii despre tehnologia de care acesta dispune. (17.09)
-
Automarket va prezinta ultima parte a maratonului foto de la Salonul de la Frankfurt. Acestea sunt cele mai tari fete de la salonul german! (17.09)
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Ford schimbă șeful calității, după un an plin de rechemări în service
- Toyota a lansat primul monovolum PHEV din Japonia
- Producătorii europeni cresc prețurile mașinilor pe benzină pentru a face electricele mai atractive
- Ford recheamă în service peste 768.000 de modele diesel din întreaga lume
Clasic, este cazul Dacia. Dacia este o companie romaneasca, chiar si in conditiile in care face parte din Grupul Renault-Nissan.
Thx.