Frankfurt LIVE: Grupul Volkswagen

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 12.09.2007
Modelele etalate de Volkswagen, Audi, Seat, Skoda si Lamborghini au dublat valoarea halei in care acestea au fost expuse.

Hala care a gzduit marcile ce fac parte din Grupul Volkswagen a fost loc de pelerinaj. Motivul principal se numeste Audi A4, insa nici celelalte noutati nu au lasat de dorit. Incepem cu Volkswagen.

Am vrut sa ajungem aici in primul rand pentru a-l vedea pe Tiguan, fratele mai mic al lui Touareg. Ajunsi aici am dat insa peste o mare de jurnalisti care studiau in cele mai mici amanunte formele conceptului Up!, viitorul model mini de oras al germanilor. Se pare ca fascinatia pentru concepte este prezenta si aici, la fel ca la Bucuresti. Oricum, batalia pentru intaietate la standul Volkswagen s-a incheiat nedecis din punctul nostru de vedere. Apropo de Up!, trebuie spus ca acesta a fost lansat practic in aceeasi zi cu un concept a carui idee este identica, IQ-ul celor de la Toyota. O comparatie intre cele doua il da castigator, cel putin in acest moment, pe IQ, formele sale fiind mult mai putin clasice decat ale prototipului VW. Si totusi, Up! a prins pentru ca e de-al casei.

Continuam cu Audi, cel mai luminos stand – la propriu - de la Frankfurt.

Germanii nu au insistat pe jocuri de lumina, lasand griul metalizat al modelelor sale sa vorbeasca de la sine. Audi a acaparat o jumatate de hala, cele mai vizitate modele fiind noul A4 si la fel de noul RS6 Avant, breakul care dispune de 580 de cai putere. Prin aceeasi zona avea tabara si noul A8 cu facelift la purtator, la fel ca S8, versiunea de performanta a limuzinei germane.

Pe la Lamborghini nu am stat foarte mult din cauza faptului ca asupra noului Reventon am insistat destul in momentul lansarii oficiale de luni seara. Totusi, o privire in plus asupra fiarei despre care absolut toti jurnalistii de aici spun ca arata fenomenal nu strica niciodata. Mai ales ca nu stim cand vom mai avea ocazia sa il admiram in conditiile in care se produc doar 20 de exemplare in lume, serie vanduta deja in totalitate.

Seat si-a prezentat noua filosofie de design prin crossover-ul concept Tribu. La fel ca la Geneva, spaniolii au surprins printr-un concept de dimensiuni mari in conditiile in care acestia nu au abordat acest segment pana acum cateva luni.

Ei bine, Tribu arata mult, mult mai bine decat Altea Freetrack Concept la vremea sa (intre timp acesta a devenit model de serie), reusind sa imprime putin din imaginea lui Tiguan Concept, un prototip foarte bine vazut atunci cand a fost prezentat in premiera.

Marea dezamagire a standurilor VW Group a fost absenta totala a marcii Bugatti, Veyron Pur Sang – model prezentat in avanpremiera cu o seara inainte de salon intr-un eveniment separat – lipsind din expozitia grupului german. Au venit insa cei de la Bugatti cu al lor Continental GT Speed, o masina pe care pariem ca in maximum sase luni o vom putea admira prin Bucuresti din simplul motiv ca cel care o va avea va da dovada de faptul ca are cont gras.

In aceste conditii, incheiem cu Skoda, care a prezentat atat versiunea break a noii Fabia cat si o varianta de teren a breakului, denumita Scout. Plus cateva exemplare verzi care sa completeze imaginea curata a constructorului ceh.

Comentarii (8)

  • kool_boy
    sooper
    categoric Lamborghini si Audi vor fi punctu` de atractie al standului VAG ...great job !!
    0 0
  • sniper
    VW continua linia in care ne-a obisnuit,masini jalnice, arhicunoscutele TDI-uri,nici o noutate.
    Fratilor angajati un designer bun, si un designer de interior bun ca sa imbunatatiti interioarele de VW jalnice pe care le aveti.
    Sunteti cu 10 clase sub japoneze!Honda rules
    0 0
  • Audi
    In a doua poza vad scris in spate ceva legat de common rail. Se hotarasc sa introduca in serie motoare din astea? Stiu ca in acest moment doar utilitarele folosesc tehnologia asta la celelalte sunt inca pe injectoare tip pompa. Sau ce scrie acolo e legat strict de masina de a castigat Le Mans-ul care stiu ca are motor common rail?
    0 0
  • Michael
    VAG
    VW Tiguan este primul model de serie din grupul VAG care vine echipat cu noile motorizari diesel common rail 2.0 TDI de 140 si 170 CP. Tot aici as mai adauga si faptul ca o versiune de 204 CP si 400 Nm (!!!) a acestui motor a fost pusa recent pe un concept Audi. Iar la anul Golf VI va primi, pe langa noile 2.0 TDI, si o versiune common rail mai putin "fortoasa", de 1.6 litri.
    Si ca sa ma raportez tot la Tiguan, alte "noutati" sunt motoarele pe benzina 1.4 TSI 150 si 170 CP (cu un cuplu demn de un motor diesel) si 2.0 TSI de 200 CP, precum si faptul ca Tiguan este primul model de serie VW cu motoare in 4 cilindri care va permite combinatia tarctiune integrala (Haldex) - cutie automata (e vorba de binecunoscuta cutie DSG, cu dublu ambreiaj).
    Cat priveste designul, el este clasic VW, atat la interior cat si la exterior. Cui ii place bine, cui nu... de-aia exista concurenta. Pentru ca gusturile sunt o chestiune pur subiectiva care nu se discuta.
    0 0
  • deminij
    dUamne ce oameni
    cum poti sa spui ca vw fac masini jalnice? din punctul multora de vedere, fac masini chiar foarte bune, normal ca o sa imi cumpar si eu un vw nu o dacia... de renault ce ai de comentat?
    0 0
  • audist
    doamne fereste :))
    IN viata totul este despre gusturi.Ador honda civic type r dar mi-as lua din nou a3.este prea futurista pt mine.in plus dieselurile honda ma lasa rece.pt mine tdiurile sunt perfect.cuplu,putere,fiabilitate,costuri totul este perfect.placerea de a conduce cei 200000 km facuti in 2 ani a fost mai mare intr-o masina cu tdi decat in orice alta masina.si am condus salva domnului.mi-e nu imi plac bmwurile.dar asta nu le face sa fie proaste sau slabe.doar ca nu imi plac mie si consider superior audi.altii nu considera la fel deci shttt and enjoy the show
    0 0
  • Common Rail
    Si noile opeluri ai motoare common rail...CDTI
    0 0
  • Alin Hanghiuc
    Bentley nu Bugatti
    Continental GT Speed nu e facut de Bentley? In articol scrie Bugatti...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru