Ajunși la standul Opel, am dat nas în nas cu cel mai nou concept al mărcii, despre care oficialii brandului din Russelsheim susțin că va sta la baza designului viitoarelor modele Opel. Este vorba de Monza Concept, un prototip care arată mult mai spectaculos în realitate decât o făcea în poze. Iar partea bună e că în fotografiile de presă arăta deja fascinant.
OPEL MONZA CONCEPT: Galerie foto și informații oficiale
Ceva mai departe stă Insignia facelift, iar Opel a presărat întregul stand cu versiunile de caroserie ale unuia dintre cele mai apreciate modele europene de segment D. Avem hatchback-ul, avem sedanul, avem break-ul și avem, de acum, și noul Insignia Country Tourer, un break cross care va fi apreciat probabil de clienții cu spirit de aventură care urăsc SUV-urile.
OPEL INSIGNIA FACELIFT: Galerie foto și informații oficiale
OPEL INSIGNIA OPC FACELIFT: Galerie foto și informații oficiale
OPEL INSIGNIA COUNTRY TOURER: Galerie foto și informații oficiale
Dar ce-i al lor, nu le poate lua nimeni: Insignia Country Tourer mi se pare cel mai izbutit break din lume la ora actuala (la concurenta estetica cu Chrysler 300C Touring). Nu glumesc! De fapt, si spatele sedanului putin modificat arata frapant, incredibil, chiar cuceritor pe culoare alba. Despre varianta OPC ce sa mai zic? (este bestiala si pe Astra). Ai "iesi din multime" daca ai dispune de o asemenea bijuterie. Doar Monza nu prea m-a convins, cu precadere privit din spate...
In orice caz, daca GO a decis sa sacrifice Buick, macar sa fie pentru o cauza nobila, nu?
In final, nu vreau sa par bantuit de subiectivism, dar consider Opel vedeta Salonului de la Frankfurt! Daca cvasi-noua generatie Insignia ar trece proba de foc a sigurantei (SOT, desigur), atunci n-as mai fi oscilant in privinta lui Opel, adica m-as pronunta ferm pentru continuitate alaturi de gasca lui Akerson, indiferent cati peri albi mi-au scos...
Mi se pare aberant a-si tine la colt marca principala si a-si baza toata dezvoltarea pe o subsidiara. Pana la urma Opel e doar o subsidiara, sub care apar toate noutatile grupului, iar Chevrolet ramane sa se multumeasca cu versiuni inferioare ale modelelor Opel.
In general, nu prea-mi place strategia asta (vechea badge-engineering) de a vinde aceeasi masina sub 3 marci gen GM (Chevrolet, Opel, Buick) sau VW (VW, Skoda, Seat) sau altii. Se creaza o aglomeratie inutila si artificiala de marci in piata. Mai transparent si onest gasesc modul in care se prezinta Ford: o singura marca, mare si lata, pe toate pietele.
"Masini GM" ? Care or mai fi alea? Probabil te refereai la GMC, singura purista a concernului (in sensul ca nu se raporteaza la Opel :D). In rest, vorbim despre GO si madularul ei de nadejde: China/Korea Motors.
@Edi, corespondenta sau contopirea farurilor spate inseamna o particularitate GM mai veche, de exemplu prezenta la Oldsmobile Toronado sau la Saab 9000 SG. Mie imi place configuratia de spate a Insigniei. Mai mult ca sigur si lui @aaa. Iar cu o Insignia OPC te-ai "salta" din peisajul monoton de zi cu zi de pe strazi.