Franele care ucid
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Una din trei masini care circula pe strazi are probleme grave la sistemul de franare. Informatia survine dupa un studiu foarte serios sustinut de Comma, o organizatie britanica de protectie a traficului.
Rezultatele studiului care a avut loc in Marea Britanie si a fost efectuat cu ajutorul tehnic al unui lant de service-uri independente sunt ingrijoratoare: jumatate din masinile testate au probleme la sistemul de franare iar 29% dispun de frane atat de proaste incat soferii masinilor respective isi risca viata involuntar in fiecare zi. Studiul s-a bazat in principal pe analiza calitatii si a cantitatii lichidului de frana, fiind luate in colimator 700 de modele, cele mai multe dintre ele masini de familie.
Cel mai intalnit diagnostic a fost cel al absorbtiei apei din atmosfera de-a lungul timpului, fapt care reduce proprietatile lichidului de frana prin scaderea temperaturii de fierbere. Expertii de la Alba Diagnostics recomanda ca lichidul de frana sa fie inlocuit in momentul in care ajunge sa fiarba la 200 de grade Celsius si afirma ca o temperatura de fierbere de sub 180 de grade Celsius poate cauza oricand accidente neplacute grave. Analiza realizata de Comma arata insa un fapt socant: cateva dintre masinile testate tehnic aveau temperatura de fierbere a lichidului de franare in jurul valorii de 100 de grade Celsius, aceeasi cu a apei.
Problema a fost botezata de specialisti “moartea tacuta”.“Franele sunt OK acum iar in momentul urmator nu mai functioneaza. Odata ce lichidul de frana este contaminat, exista uin risc tot mai ridicat ca acesta sa fiarba. Acest lucru se poate intampla in momentul pornirii/opririi motorului sau cand se franeaza violent. Nu exista niciun avertisment iar imediat ce fluidul se raceste indicatoarele revin la normal”, afirma Mike Bewsey, cercetator la Comma.
Aceste defectiuni “fantoma” – denumite asa tocmai din cauza faptului ca nu se depisteaza dupa racirea lichidului – sunt greu de analizat de agentii de politie, deoarece atunci cand franele sunt testate mecanic dupa un eventual accident, cand lichidul a revenit la normal, totul pare in regula. Doar testele efectuate la temperatura de fierbere pot arata adevaratele probleme.
Iata cum sunt impartite masinile in functie de temperatura de fierbere a lichidului de frana (sursa: cercetarea Comma):
TEMPERATURA DE FIERBERE A LICHIDULUI DE FRANA PROCENT DIN MASINILE ANALIZATE
sub 181 grade C 29%
181-200 grade C 23%
201-250 grade C 33%
peste 250 grade C 15%
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Renault a anunțat că pune la dispoziție propria sa tehnologie de stingere a incendiilor bateriilor de mașini electrice pentru toți producătorii. Noua tehnologie Fireman Access este prezentă la toate modelele electrice și hibride plug-in actuale ale mărcii. (18.02)
-
Un studiu realizat de mai mulți cercetători din Țările de Jos arată că pilotul automat adaptiv poate să producă mai multe accidente. Utilizarea sistemului sporește mai multă neatenție din partea șoferilor. (11.02)
-
Mercedes-Benz este brand-ul cu cele mai multe rechemări în service din Europa, în 2024, potrivit unei noi statisticilor dezvăluite de site-ul car-recalls.eu. Pe primele 3 locuri sunt două mărci germane și una franceză. (28.01)
-
Skoda Octavia facelift primește o versiune cu tracțiune integrală
-
Toyota: modelele de performanță vor păstra motoarele pe benzină și cutiile manuale
-
Noua Skoda Enyaq facelift a intrat în producție
-
Noua Kia EV4, detalii tehnice complete: 204 CP și 630 km autonomie
-
Teaser cu noul Audi A6 Avant. Data lansării, confirmată
Subsemnatul, a patit acest fenomen.... la o veche Dacie, care fiind ( prea )bine incarcata, pentru o deplasare de 2 - 3 km, cu axul de la una din rotile puntii spate, RUPT din locasul sau, a provocat supraancalzirea butucului si de aici la o franare pentru repliere dintr-o tentativa de depasire, ZERO FRANA !!!
Am reparat ( ca-n drum )cum am putut mai meserias, si pana acasa (270 km), doar am mai refacut strangerea piulitei la butuc, anvelopa inegal uzata, dar ...