Franciscus van Meel, omul care a întârziat lansarea lui Audi R8, va prelua conducerea BMW M

de Bogdan Mirică
Miercuri, 24.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a anunţat că Franciscus van Meel, fostul şef al diviziei sportive Audi Quattro, va prelua frâiele departamentului M începând de anul viitor.

BMW a anunţat că Franciscus van Meel îl va înlocui pe Friedrich Nitschke, actualul şef al diviziei de performanţă M, începând cu data de 1 ianuarie 2015. Nitschke se va retrage şi din funcţia pe care o deţine în comitetul de conducere BMW.

Despre Franciscus van Meel s-a scris mult în ultima vreme, el fiind în trecut şeful diviziei rivale, Audi Quattro. Se pare însă că van Meel a părăsit funcţia după o serie de neînţelegeri cu Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare al brandului din Ingolstadt.

Şeful diviziei sportive Audi Quattro a fost înlăturat pentru că a întârziat lansarea lui R8

Potrivit unor surse din interiorul Audi, Hackenberg era nemuţumit că van Meel a întârziat şi chiar amânat lansarea noii generaţii Audi R8, care ar fi trebuit să ajungă deja pe piaţă. Tot lui van Meel i se impută şi eşecul lansării unei versiuni de serie a conceptului Audi R8 e-tron.

BMW nu a dorit să comenteze pe marginea subiectului, însă a precizat că Franciscus van Meel are o experienţă deosebită în domeniul modelelor de performanţă şi va ajuta BMW M să îşi continue evoluţia din ultimii ani.

Comentarii (11)

  • Astia de la BMW fumeaza ceva tare stricat acolo la ultimul etaj...
    Au luat si ei exemplu de la politicianul Roman, expert in traseism. Auzi dom'le, un angajat Audi sa preia fraiele...
    Cand BMW Motorsport s-a pus pe picioare, s-a facut cu 35 de angajati, ingineri BMW si au avut cel mai mare succes. Astazi, doar ca sa continui ce au inceput si inovat altii, ai nevoie de oameni cu experienta de 30 de ani in companii rivale, interesant.
    10 1
  • no coment:)))))
    4 1
  • Dupa parerea mea este mai mult o lovitura de imagine data lui Audi, sunt convins ca aveau multe alte solutii, l-au ales pe cel care nu se mai intelegea cu seful departamentului de dezvoltare, mai ce coincidenta. In privinta preluarii fraielor, stati calmi, programul pentru urmatorii ani in cadrul diviziei M este stabilit inaintea acestei numiri, noul venit va invata lucruri noi, pe multi bani:).
    10 1
  • O sa vedem M-uri 4X4 in curand.
    4 2
  • @Shelby

    Pai exista deja, X5 si X6, probabil ca nu te-ai gandit la ele, este foarte posibil ca urmatorul M5 sa ofere si aceasta optiune, dar cum spuneam, despre asta se discuta inca de la lansarea actualei generatii, daca se va intampla asta nu va avea legatura cu aceasta numire in functie.
    7 1
  • Iulian
    Cunoscand in mare parte gandirea si "meltenismul" managerilor de pe la noi,am putea oare sa lansam o ipoteza??BMW nu prea are un rival direct pentru R8,iar R8 e-tron ar fi ceva "dusman" pentru i8-ul BMW-ului.Prin urmare nu cumva "mister" a jucat la doua capete si a supt la doua...zic si eu,nu stiu...vorba aceea "parerea mea"...
    2 1
  • Nu va ganditi automat la cine stie ce lucruri sau inovatii va aduce domnul asta de la Audi la BMW. Rivalitatile astea intre fanii marcilor premium nu exista la nivel de conducere a unei companii precum BMW.Divizia M va produce in continuare ceea ce se vinde,indiferent ce modificari in "istoria" lor sportiva trebuie sa faca pt ca pana la urma nu fanii conteaza,ci profitul. Sunt convins ca BMW a avut nevoie de unul din cei mai buni manageri pentru Divizia M(si cred ca a intrebat si in alta parte nu numai la Audi) si pana la urma nenea asta a fost cel care a acceptat.
    3 1
  • @ dan_grc

    Ai dreptate. Uitasem de X5 si X6 (daca se pot numi M).
    3 1
  • @Vlad fii sigur ca rivalitatea astea exista, mai mult decat intre fani. Gandeste-te ca ei castiga bani din asta. Cand BMW e prmiul loc la vanzari globale, stirea asta face inconjurul lumii, asta e o reclama mai buna decat orice alte campanii de marketing care costa miliarde. Daca n-ar fi rivalitate, stai linistit ca Audi n-ar copia ideile BMW si vice-versa.
    Cea mai buna dovada e ca se ataca unii pe altii si in declaratii in presa sau campanii de marketing. Fii sigur ca marketingul se decide la nivel executiv sau cu aprobarea executivului.

    Asta cu istoria, traditia si ce vor fanii asa e, dar e de inteles sa nu se respecte. Nimeni nu respecta traditia si fanii, unii mai mult, altii mai putin si cum ziceam, e oarecum ok sa fie asa pentru ca, clientii sunt multi si diversificati. Nu toti vor acelasi lucru si mai ales astazi vor ceva, maine vor altceva. Ca si constructor mizezi pe o ideologie care se vinde si castiga simpatizanti dar peste 5 ani ? poate 90% din ei vor dori altceva. De exemplu ai limitari cand vine vorba de spatiu interior daca ai o masina cu tractiune spate, una cu tractiune fata sau integrala cu motor transversal iti poate oferi (de cele mai multe ori) un spatiu interior mai mare, iar tu ca BMW, pierzi multi clienti incapatanandu-te sa oferi platforme cu tractiune spate.
    Porsche de exemplu a facut SUV-ul si Panamera care dupa mine-i o mare porcarie, in ochii mei nu-i un Porsche, asa cum nu e nici 924 si nici 944, dar uite ca se vand mai bine decat legendarul 911.
    Multi constructori astazi nu mai exista pentru ca au tinut mortis sa faca masinile asa cum voiau ei si fanii lor... vezi americanii de ex.
    Repet, nu-mi convin multe decizii luate de BMW sau alti constructori, dar prefer sa-i vad pe piata, pe sosele, decat in poze si amintiri.
    6 0
  • Uraaaa, M-uri care subvireaza.....
    4 1
  • Probabil pt prima data se va produce si un M7
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru