BMW a anunţat că Franciscus van Meel îl va înlocui pe Friedrich Nitschke, actualul şef al diviziei de performanţă M, începând cu data de 1 ianuarie 2015. Nitschke se va retrage şi din funcţia pe care o deţine în comitetul de conducere BMW.
Despre Franciscus van Meel s-a scris mult în ultima vreme, el fiind în trecut şeful diviziei rivale, Audi Quattro. Se pare însă că van Meel a părăsit funcţia după o serie de neînţelegeri cu Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare al brandului din Ingolstadt.
Şeful diviziei sportive Audi Quattro a fost înlăturat pentru că a întârziat lansarea lui R8
Potrivit unor surse din interiorul Audi, Hackenberg era nemuţumit că van Meel a întârziat şi chiar amânat lansarea noii generaţii Audi R8, care ar fi trebuit să ajungă deja pe piaţă. Tot lui van Meel i se impută şi eşecul lansării unei versiuni de serie a conceptului Audi R8 e-tron.
BMW nu a dorit să comenteze pe marginea subiectului, însă a precizat că Franciscus van Meel are o experienţă deosebită în domeniul modelelor de performanţă şi va ajuta BMW M să îşi continue evoluţia din ultimii ani.
Au luat si ei exemplu de la politicianul Roman, expert in traseism. Auzi dom'le, un angajat Audi sa preia fraiele...
Cand BMW Motorsport s-a pus pe picioare, s-a facut cu 35 de angajati, ingineri BMW si au avut cel mai mare succes. Astazi, doar ca sa continui ce au inceput si inovat altii, ai nevoie de oameni cu experienta de 30 de ani in companii rivale, interesant.
Pai exista deja, X5 si X6, probabil ca nu te-ai gandit la ele, este foarte posibil ca urmatorul M5 sa ofere si aceasta optiune, dar cum spuneam, despre asta se discuta inca de la lansarea actualei generatii, daca se va intampla asta nu va avea legatura cu aceasta numire in functie.
Ai dreptate. Uitasem de X5 si X6 (daca se pot numi M).
Cea mai buna dovada e ca se ataca unii pe altii si in declaratii in presa sau campanii de marketing. Fii sigur ca marketingul se decide la nivel executiv sau cu aprobarea executivului.
Asta cu istoria, traditia si ce vor fanii asa e, dar e de inteles sa nu se respecte. Nimeni nu respecta traditia si fanii, unii mai mult, altii mai putin si cum ziceam, e oarecum ok sa fie asa pentru ca, clientii sunt multi si diversificati. Nu toti vor acelasi lucru si mai ales astazi vor ceva, maine vor altceva. Ca si constructor mizezi pe o ideologie care se vinde si castiga simpatizanti dar peste 5 ani ? poate 90% din ei vor dori altceva. De exemplu ai limitari cand vine vorba de spatiu interior daca ai o masina cu tractiune spate, una cu tractiune fata sau integrala cu motor transversal iti poate oferi (de cele mai multe ori) un spatiu interior mai mare, iar tu ca BMW, pierzi multi clienti incapatanandu-te sa oferi platforme cu tractiune spate.
Porsche de exemplu a facut SUV-ul si Panamera care dupa mine-i o mare porcarie, in ochii mei nu-i un Porsche, asa cum nu e nici 924 si nici 944, dar uite ca se vand mai bine decat legendarul 911.
Multi constructori astazi nu mai exista pentru ca au tinut mortis sa faca masinile asa cum voiau ei si fanii lor... vezi americanii de ex.
Repet, nu-mi convin multe decizii luate de BMW sau alti constructori, dar prefer sa-i vad pe piata, pe sosele, decat in poze si amintiri.