Francezii visează cai verzi pe şosele: maşini electrice de 7.000 de euro cu autonomie de 500 km şi încărcare în 30 de minute

de Daniel Popescu
Miercuri, 09.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Naţiunea franceză îşi propune lansarea unei maşini electrice pentru mase, care să coste doar 7.000 de euro, să se încarce în 30 de minute şi să aibă o autonomie de 500 kilometri.

Esential 7000 de euro este preţul ţintă anunţat de autorităţile franceze pentru maşinile electrice
500 de kilometri ar urma să fie autonomia maşinii electrice
30 de minute va dura încărcarea bateriei acestei maşini electrice
Conferinţa pentru Schimbările de Climă găzduită în această perioadă la Paris a atins inevitabil şi subiectul industriei auto, mai ales în contextul scandalului Dieselgate.

O creştere semnificativă a numărului de maşini electrice ar conduce la îmbunătăţirea perspectivelor de mediu, însă acestea sunt în prezent prea scumpe. De exemplu, cea mai ieftină maşină electrică disponibilă în România este Renault Zoe, care costă 20.900 de euro.

Francezii au însă ambiţii majore şi au lansat o iniţiativă pentru dezvoltarea unei maşini electrice care să aibă un preţ de pornire de numai 7.000 de euro.

Preţul ar urma însă să fie doar unul dintre avantaje, întrucât performanţele dorite sunt de asemenea de invidiat: încărcare rapidă în numai 30 de minute, autonomie de până la 500 de kilometri cu o singură încărcare şi construcţie din materiale semnificativ mai uşoare decât actualele maşini electrice.

Iniţial, maşina ar urma să fie vândută preponderent pe pieţele emergente pentru a genera un volum mai mare de vânzări înainte de a fi lansată şi în ţările dezvoltate din Vestul Europei.

Cât de realiste sunt ambiţiile francezilor anunţate de Segolene Royal, ministrul Ecologiei? Ei bine, principalul obstacol va fi reprezentat, fără îndoială, de dezvoltarea unei baterii mai performante cu o capacitate mai mare de stocare şi care să aibă un cost de producţie semnificativ mai scăzut decât în prezent.

De asemenea, Franţa s-a angajat ca 20% dintre maşini să fie electrice până în 2030 şi să construiască 1.000 de kilometri de şosea cu celule fotovoltaice care să genereze electricitate prin inducţie pentru maşinile electrice.

În prezent, Franţa este ţara cu cele mai mari vânzări de maşini hibride şi ocupă locul doi după Norvegia în topul ţărilor cu cele mai bune vânzări de maşini electrice.

Via Deveppement Durable

Comentarii (12)

  • Baterie care ofera autonomie de 500 km exista pe o masina mare si grea - Tesla Model S.
    Plecand de la acest punct incepe jonglarea cu preturile de productie si materialele folosite.
    Daca obtii o baterie mai mica si mai usoara care sa ofere o autonomie comparabila cu cea de pe Tesla la un pret acceptabil, o pui pe un sasiu de Zoe, pui scaune si bord de Sandero si scoti toate gadgeturile scumpe si foarte rar folosite de pe masina (touch screen, gps, etc.) , s-ar putea sa te apropii ca pret final de tinta de 7000 Euro.
    17 2
  • si cum o incarci in juma de ora, ca ar trebui sa dam extra pentru superchargere
    8 1
  • Nu stiu de ce am impresia ca Dacia va fi din nou aleasa pentru entry-level in lumea electrica a gamei Renault.
    Daca si-au propus 7000, atunci o sa ajunga undeva la 10-12k.
    Tehnologia in aceasta industrie inca este in dezvoltare/cercetare.
    Va exista in curand incarcare wi-fi cum exista si la telefoane, vor aparea multe pe piata in viitorul apropiat (sper).
    14 0
  • Sincer as fi foarte fericit sa poti achizitiona o subcompacta sau o compacta hibrida in echipare de top la 13-20.000 de euro, insa pana acolo mai e mult. Auris full e undeva pe la 25.000 in catalog si Yaris full pe la 19.000...

    Pasul urmator ar fi ca toti producatorii de volum care actioneaza pe piata europeana sa produca hibride mini, mici si compacte (clasele care se vand cel mai mult in Europa), astfel incat preturile ar scadea mult. Ampera/Volt (a doua generatie nu va veni in Europa) si Prius sunt scumpe.

    Electricele sunt inca foarte scumpe...deci ma indoiesc ca Renault ar putea lansa o electrica la un pret bun. Zic Renault, pentru ca e cel mai ieftin producator francez (in ultima vreme Citroen vrea sa-i ia locul insa).
    6 1
  • intr-un hibrid mic/mijlociu tenologia/acumulatorii ar detine o pondere prea mare in costuri/unitate pentru a mai vorbi de profitul firmei. Toyota incercat cu PriusC...obtinand un succes moderat. Si vorbim de SUA.

    Renault dupa cum bine stii are ZOE, scumpisor din aceleasi motive

    Nissan cu frunza lui, dupa varful din 2014 aterizeaza fortat in 2015

    mentalitatile clientilor se vor schimba odata cu acceptarea de catre acestei tehnologii nu de catre opincari ci de clasa de mijloc sau (mai sigur) bogata a societatii.

    Nu am inteles din articol CINE va face masina, UNDE o va face si CAND o va face. Dar intentia e laudabila.
    10 0
  • someone
    mda, daca apare asa ceva, cu un motor de cca 90-100 cai, ar suna foarte tentant pentru utilizare urbana...treceti-ma pe lista
    dar am un feeling ca va mai dura pana cand toate aceste dorinte sau cerinte exprimate in articol isi vor gasi locul impreuna sub caroseria aceleiasi masini
    5 2
  • Sunt convins ca tehnologia existadar degeaba, daca va costa 50 lei/kw la ,,priza''.
    3 0
  • Eu zic că în 5 ani ar putea să apară o astfel de mașină. Într-adevăr, 7000€ nu este un preț prea realist, dar un model de bază ar putea costa mai puțin de 14000€.
    Contează foarte mult și evoluția legislației privind reducerea poluării.
    6 0
  • ,,Francezii visează cai verzi pe şosele: maşini electrice de 7.000 de euro cu autonomie de 500 km şi încărcare în 30 de minute,, iar ai noștri visează la vârful îndoit al tehnologiei nemțești de acum 5 -7 ani, renumitele tdi-uri VW.
    8 2
  • @LR Deocamdata 15.000 in versiunea de baza costa Yaris Hybrid, care e non-plug-in. Greu de crezut ca doar 5 ani la electrice 100% in clasa mica se va ajunge la preturi
    2 0
  • AndreiRN
    Daca o produc in China pretul va fi convenabil.
    2 0
  • Suebiu
    "Francezii viseaza cai verzi pe sosele"..
    "Natiunea franceza" isi propune...

    E usor sa arunci in derizoriu o informatie, altfel interesanta.

    Am impresia ca Automarket a coborat cam mult stacheta de o vreme si ca isi subestimeaza cititorii apeland la genul asta de limbaj.

    Ca mistoul asta ieftin e si prost plasat o demonstreaza comentariile de mai sus ale utilizatorilor. La obiect si pline de bun simt, spre deosebire de retorica aroganta a semnatarului articolului.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru