O creştere semnificativă a numărului de maşini electrice ar conduce la îmbunătăţirea perspectivelor de mediu, însă acestea sunt în prezent prea scumpe. De exemplu, cea mai ieftină maşină electrică disponibilă în România este Renault Zoe, care costă 20.900 de euro.
Francezii au însă ambiţii majore şi au lansat o iniţiativă pentru dezvoltarea unei maşini electrice care să aibă un preţ de pornire de numai 7.000 de euro.
Preţul ar urma însă să fie doar unul dintre avantaje, întrucât performanţele dorite sunt de asemenea de invidiat: încărcare rapidă în numai 30 de minute, autonomie de până la 500 de kilometri cu o singură încărcare şi construcţie din materiale semnificativ mai uşoare decât actualele maşini electrice.Iniţial, maşina ar urma să fie vândută preponderent pe pieţele emergente pentru a genera un volum mai mare de vânzări înainte de a fi lansată şi în ţările dezvoltate din Vestul Europei.
Cât de realiste sunt ambiţiile francezilor anunţate de Segolene Royal, ministrul Ecologiei? Ei bine, principalul obstacol va fi reprezentat, fără îndoială, de dezvoltarea unei baterii mai performante cu o capacitate mai mare de stocare şi care să aibă un cost de producţie semnificativ mai scăzut decât în prezent.
De asemenea, Franţa s-a angajat ca 20% dintre maşini să fie electrice până în 2030 şi să construiască 1.000 de kilometri de şosea cu celule fotovoltaice care să genereze electricitate prin inducţie pentru maşinile electrice.
În prezent, Franţa este ţara cu cele mai mari vânzări de maşini hibride şi ocupă locul doi după Norvegia în topul ţărilor cu cele mai bune vânzări de maşini electrice.
Plecand de la acest punct incepe jonglarea cu preturile de productie si materialele folosite.
Daca obtii o baterie mai mica si mai usoara care sa ofere o autonomie comparabila cu cea de pe Tesla la un pret acceptabil, o pui pe un sasiu de Zoe, pui scaune si bord de Sandero si scoti toate gadgeturile scumpe si foarte rar folosite de pe masina (touch screen, gps, etc.) , s-ar putea sa te apropii ca pret final de tinta de 7000 Euro.
Daca si-au propus 7000, atunci o sa ajunga undeva la 10-12k.
Tehnologia in aceasta industrie inca este in dezvoltare/cercetare.
Va exista in curand incarcare wi-fi cum exista si la telefoane, vor aparea multe pe piata in viitorul apropiat (sper).
Pasul urmator ar fi ca toti producatorii de volum care actioneaza pe piata europeana sa produca hibride mini, mici si compacte (clasele care se vand cel mai mult in Europa), astfel incat preturile ar scadea mult. Ampera/Volt (a doua generatie nu va veni in Europa) si Prius sunt scumpe.
Electricele sunt inca foarte scumpe...deci ma indoiesc ca Renault ar putea lansa o electrica la un pret bun. Zic Renault, pentru ca e cel mai ieftin producator francez (in ultima vreme Citroen vrea sa-i ia locul insa).
Renault dupa cum bine stii are ZOE, scumpisor din aceleasi motive
Nissan cu frunza lui, dupa varful din 2014 aterizeaza fortat in 2015
mentalitatile clientilor se vor schimba odata cu acceptarea de catre acestei tehnologii nu de catre opincari ci de clasa de mijloc sau (mai sigur) bogata a societatii.
Nu am inteles din articol CINE va face masina, UNDE o va face si CAND o va face. Dar intentia e laudabila.
dar am un feeling ca va mai dura pana cand toate aceste dorinte sau cerinte exprimate in articol isi vor gasi locul impreuna sub caroseria aceleiasi masini
Contează foarte mult și evoluția legislației privind reducerea poluării.
"Natiunea franceza" isi propune...
E usor sa arunci in derizoriu o informatie, altfel interesanta.
Am impresia ca Automarket a coborat cam mult stacheta de o vreme si ca isi subestimeaza cititorii apeland la genul asta de limbaj.
Ca mistoul asta ieftin e si prost plasat o demonstreaza comentariile de mai sus ale utilizatorilor. La obiect si pline de bun simt, spre deosebire de retorica aroganta a semnatarului articolului.